Höstläger i Närke djupa skogen

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Höstläger i Närke djupa skogen

Inläggav kiddie » 2015-07-27 2:24:30

Hittar inte min gamla tråd. Blev inget för det är lurigt att organisera. Men testar igen bara för att se.

Alla som är snälla får komma, dock måste nog djurallergiker diskrimineras bort pga att det brukar vara husdjur där och vill inte göra ngn sjuk.

Det är ett fritidsboende i södra Närke som jag har tillgång till. Faciliteter är el (+ modest elvärme) och är ganska nära en mobilmast. Finns brunnsvatten där och möjlighet att hämta dricksvatten om man har bil. Finns campingtoa + "potta". Saker i omgivningen är skog och skog med svamp och bär och inga grannar (börjar låta skräckfilm nu...), fritt fiske i vissa sjöar inte allför långt bort (finns tyvärr ingen båt), vandringsleder och ett par mil bort finns ett av Sveriges enligt mig vackraste områden.

Det finns tre sängplatser under samma tak (en enkel- och en dubbelsäng), sedan kanske 3 sängplatser i ett rum och kanske en sängplats till i ett annat. Det är inte vackert invändigt.

Känner man sig hantverkssugen finns det MASSOR att göra, både väldigt små saker till lite större. Man är välkommen att framföra kreativa lösningar.

Om detta blir av kommer vi inte ha någon tvångssamvaro utan alla får umgås som de vill alternativ inte umgås.

Tänker mig 3-4 dagar. Minst 2 förutom mig från forumet. Går att åka kollektivt om man planerar väl eller så kanske ngn kan hämta vid tåget som går ganska ofta. Ska försöka fixa dit en person med bil om det går. Någon av dagarna skulle jag vilja var en vardag iaf så man kan dra ner till byn och brädgården om man skulle behöva.

Jag står för mat som blir enklare måltider som kanske kan anpassas till de som kommer i möjligaste mån. Finns det inga krav blir det sånt som macka och ost, fil, te, kaffe, potatis, pasta, korv, köttfärssås och liknande.

Känns det lockande så skicka PM. Det kan omöjligen bli höstigare väder i höst än det är just nu!
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Återgå till Träffar



Logga in