Hjälp! Kan inte ansluta till wifi.

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hjälp! Kan inte ansluta till wifi.

Inläggav nallen » 2020-11-07 1:03:07

Fröken Fräken skrev:
nallen skrev:
Fröken Fräken skrev:Jag misstänker att Fn-knapparna har något med saken att göra, för F12 som har en bild av trådlöst nätverk på sig, lyser orange, och det händer inget när jag trycker på Fn + F12. Om jag har webbläsaren öppen när jag trycker på Fn + F12 så kommer det upp en ruta med en massa kod i på höger sida.

Detta tycker jag låter som att Fn-tangenten inte fungerar korrekt. Fönstret som kommer upp i webläsaren är en del dess utvecklarverktyg, som kommer upp när man trycker F12, utan Fn, och webläsaren har fokus.


Låter rimligt. Du har inte någon idé om vad man kan göra åt det?

Nja... inte mer än att städa ur tangentbordet :-)063
nallen
 
Inlägg: 19461
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Hjälp! Kan inte ansluta till wifi.

Inläggav Fröken Fräken » 2020-11-07 21:29:43

Lynx-66 skrev:Högerklicka på batterisymbolen och välj energialternativ.
Om det står i balanserat läge, så sänker datorn effekten/farten på en del grejer, speciellt om batteriet börjar bli lågt.
Nätverkskort kan stängas av helt och just den inställningen kan man bocka ur på ett annat ställe, men börja med att kolla energialternativ och ändra till maximal prestanda.
Hoppar inte wifi igång då så är det nåt annat.

Tack! Fick dock hjälp idag av en kompis kompis via telefon och han testade typ ALLT. Till slut installerade vi om Windows och det funkar fortfarande inte. Så jag ska beställa ett externt nätverkskort nu.
Fröken Fräken
 
Inlägg: 368
Anslöt: 2011-01-20

Återgå till IT-forum



Logga in