Har ni också fantasivänner?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har ni också fantasivänner?

Inläggav Kahlokatt » 2017-05-26 20:24:39

När jag var mobbad i mellanstadiet hade jag en fantasivän som hette Henna och kom från Finland. Hon bröt på finska (eller så pratade hon finlandssvenska, jag förstod inte skillnaden när jag var så pass ung) och hon var den enda som förstod mig.
En annan fantasivän hette Susanna Vega Anastasia Lilja, för det var det vackraste namn jag visste. Jag drömde verkligen om den perfekta bästisen som skulle dyka upp en dag och tycka om mig som jag var.
Men hon dök aldrig upp. I stället stod mobbarna och skrek "Häxa! Hora!" genom vårt brevinkast.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Har ni också fantasivänner?

Inläggav kiddie » 2017-05-27 1:26:09

Kahlokatt skrev:Känner igen mig! Jag går hela tiden och förbereder olika "försvarstal" i huvudet och försöker komma på dräpande svar, eftersom jag förutsätter att alla skall trakassera mig på olika sätt. Men det jag tror skall hända händer aldrig. I stället händer sådant jag inte har förutsett. För alltid är det någon som stör sig på mig... :(


Ja för man kan vara rätt säker på vad det första de säger är. Sedan har man massa planer för vad de säger efter det. Men i verkligheten säger de något helt annat först och då faller hela planen.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Har ni också fantasivänner?

Inläggav Usagi » 2017-07-21 23:24:48

Ja, jag har en låtsaskompis som jag pratar med i mitt huvud när det känns jobbigt i verkligheten. Har även oräkneliga världar i mitt huvud.
Usagi
 
Inlägg: 11
Anslöt: 2013-06-26
Ort: Gallifrey

Har ni också fantasivänner?

Inläggav Liljan » 2017-08-30 14:10:14

För mig är det nästan samma, men jag är inte en del av min fantasivärld, jag har olika karraktärer/personer och så världen. Jag fantiserar om faror de möter och saker de måste överkomma, då jag läser en bok eller ser en serie kan jag tänka att XX i min fantasivärld skulle ha gillat det här. Då jag ser olika saker kan jag se olika scener i mitt huvud och inspireras av det.

Men jag har inte den här fantasivärlden istället för mina vänner, det här är något jag tänker på då jag åker buss, väntar på saker eller har tid över.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Har ni också fantasivänner?

Inläggav Dreamtrance » 2017-08-30 15:53:23

Så länge man är medveten om att det är fantasier är det ju ingen fara. Einstein sade att fantasi är viktigare än kunskap.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Har ni också fantasivänner?

Inläggav Richard » 2017-10-05 18:11:55

Njae, inte direkt låtsasvänner, men jag brukar prata med saker, som t.ex. med maten. Den smakar godare då. Jag sjunger för salladen, diskuterar religion med köttbitarna o geografi med osten.
Richard
 
Inlägg: 3405
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in