Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har du lätt för att få partner eller sex?

Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän
16
8%
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med
19
9%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän
30
15%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med
5
2%
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän
13
6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med
14
7%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej
78
39%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med
27
13%
 
Antal röster : 202

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-17 11:30:49

TheWonderer92 skrev:
rdos skrev:Det kallas flirtande. Spela med och njut av uppmärksamheten.


Det finns mer diskreta och charmigare sätt att flirta på ska du veta :-)056


Det vet jag nog. Jag brukar använda upprepade snabba blickar snarare än intensivt stirrande. :-)
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav TheWonderer92 » 2014-07-17 11:38:24

rdos skrev:Det vet jag nog. Jag brukar använda upprepade snabba blickar snarare än intensivt stirrande.


+1

Har du märkt nån skillnad på tjejernas reaktioner mellan när du tokstirrar eller när du ger små korta ögonkast?
Senast redigerad av TheWonderer92 2014-07-17 11:42:14, redigerad totalt 1 gång.
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-17 11:42:13

TheWonderer92 skrev:Har du märkt nån skillnad på tjejernas reaktioner när du tokstirrar eller när du ger små korta ögonkast?


Jag slutade nog tokstirra för väldigt länge sedan. Att små korta ögonkast fungerar vet jag mycket väl däremot. En del kan bara inte låta bli att spela med trots att vi ibland spelar i helt olika divisioner så att säga.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav TheWonderer92 » 2014-07-17 11:43:23

rdos skrev:En del kan bara inte låta bli att spela med trots att vi ibland spelar i helt olika divisioner så att säga.


Hur menar du att du och tjejerna spelar i olika divisioner?
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-17 13:55:03

TheWonderer92 skrev:
rdos skrev:En del kan bara inte låta bli att spela med trots att vi ibland spelar i helt olika divisioner så att säga.


Hur menar du att du och tjejerna spelar i olika divisioner?


Det är när jag (som är i 50-årsåldern) lyckas fånga en attraktiv 20-årings intresse. Då vet jag liksom att hon spelar med för att hon gillar att flirta snarare än att hon har intresse för mig.

Det är lite trist att de flesta som är äldre än så verkar "arbetat bort" detta sätt att flirta. De borde utvecklat sig istället.

Intressant det där du skrev om stirra först. Jag tror att för mig så är det naturligt att utväxla korta ögonkast med de jag inte känner medan stirrande mer hör ihop med att man gillar eller har stark anknytning till någon. Öht så finns det en koppling mellan mycket ögonkontakt och att gilla någon och att vägra titta någon i ögonen och att ogilla någon. Så det är i vart fall inte något dåligt om någon stirrar på dig. Chansen är rätt så stor att de gillar dig.

Fast allt ovan gäller förstås bara för aspies (neurodiversa). NTs har sina egna sätt.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Myrkr » 2014-07-17 14:27:49

rdos skrev:Fast allt ovan gäller förstås bara för aspies (neurodiversa). NTs har sina egna sätt.

Vilket? Allt du beskriver är ju typiskt neurotypiskt flirtande.
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-17 14:31:51

Myrkr skrev:
rdos skrev:Fast allt ovan gäller förstås bara för aspies (neurodiversa). NTs har sina egna sätt.

Vilket? Allt du beskriver är ju typiskt neurotypiskt flirtande.


Tror inte det. Det fungerar bara på en minoritet, och när denna minoritet lärt sig de "riktiga" reglerna så slutar de vara receptiva.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Myrkr » 2014-07-17 14:36:05

Det kan ju också vara så att det inte är metoden som felar utan att de faktiskt inte är intresserade.
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-17 15:29:00

Men vadå, att stirra är att flirta? Jag har alltid tolkat stirrande karlar som att de ser på mig med stark avsmak och vill få mig att må dåligt. Alltså de brukar se illamående och äcklade ut.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Myrkr » 2014-07-17 15:42:48

sugrövmanövern skrev:Men vadå, att stirra är att flirta? Jag har alltid tolkat stirrande karlar som att de ser på mig med stark avsmak och vill få mig att må dåligt. Alltså de brukar se illamående och äcklade ut.

Jo, det beror fövisso på sammanhanget men generellt är sökandet efter ögonkontakt på krogen ganska entydigt. Sen spelar förstås övrigt kroppspråk in. Om de ler är de förmodligen vänligt inställda, ser de spyfärdiga ut så är det nog som du tolkat det.
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Azo85 » 2014-07-17 15:43:09

sugrövmanövern skrev:Men vadå, att stirra är att flirta? Jag har alltid tolkat stirrande karlar som att de ser på mig med stark avsmak och vill få mig att må dåligt. Alltså de brukar se illamående och äcklade ut.


Varför skulle jag stirra på dig om du ger mig avsmak. Om något ger mig avsmak låter jag bli att titta på det. Tittar jag på en kvinna eller man så gör jag det för att jag finner något i utseendet intressant. Inte nödvändigtvis "jag vill knulla dig"-intressant utan troligen mer av typen "vilket annorlunda och vackert käkben"-intressant. Inte nödvändigtvis sexuellt men ändå intressant, det är inte realistiskt att jag har sex med någon främling alltså meningslöst att titta sexuellt.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav nallen » 2014-07-17 15:52:14

sugrövmanövern skrev:Men vadå, att stirra är att flirta?

Det frågar jag mig också.

Hursomhelst så har "flirtande" blickar aldrig någonsin lett till något mer än just blickar, åtminstone inte för mig. Således - "att flirta är bedrägeri".
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-17 15:52:58

Azo85 skrev:
sugrövmanövern skrev:Men vadå, att stirra är att flirta? Jag har alltid tolkat stirrande karlar som att de ser på mig med stark avsmak och vill få mig att må dåligt. Alltså de brukar se illamående och äcklade ut.


Varför skulle jag stirra på dig om du ger mig avsmak. Om något ger mig avsmak låter jag bli att titta på det.
Det är det mest schyssta, att inte titta. Men som jag minns det från skolans ljuvliga mobbingdagar så stirrade killar på mig i syfte att få mig att känna mig ivägen, ful, dum som satt där i deras blickfång ungefär.

Jag tänker mig att blåstirra på någon gör man för att få den att gå därifrån, att känna sig icke värdig att vistas på platsen.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-17 15:53:43

Myrkr skrev:Det kan ju också vara så att det inte är metoden som felar utan att de faktiskt inte är intresserade.


Låter osannolikt. Det är ju de som borde vara ointresserade som brukar vilja vara med i leken medan de som borde vara intresserade bara väntar på den typiska raggningsmetoden.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-17 15:53:49

Myrkr skrev:
sugrövmanövern skrev:Men vadå, att stirra är att flirta? Jag har alltid tolkat stirrande karlar som att de ser på mig med stark avsmak och vill få mig att må dåligt. Alltså de brukar se illamående och äcklade ut.

Jo, det beror fövisso på sammanhanget men generellt är sökandet efter ögonkontakt på krogen ganska entydigt. Sen spelar förstås övrigt kroppspråk in. Om de ler är de förmodligen vänligt inställda, ser de spyfärdiga ut så är det nog som du tolkat det.
Karlar ler aldrig mot mig.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-17 15:55:12

nallen skrev:
sugrövmanövern skrev:Men vadå, att stirra är att flirta?

Det frågar jag mig också.

Hursomhelst så har "flirtande" blickar aldrig någonsin lett till något mer än just blickar, åtminstone inte för mig. Således - "att flirta är bedrägeri".


Det beror sannolikt på att du inte utnyttjar tillfället på rätt sätt.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Myrkr » 2014-07-17 15:56:36

sugrövmanövern skrev:Karlar ler aldrig mot mig.

Nähä. Ler du mot karlar?
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav nallen » 2014-07-17 15:57:40

rdos skrev:Det beror sannolikt på att du inte utnyttjar tillfället på rätt sätt.

Vaddå "utnyttjar"? :shock:
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Alien » 2014-07-17 15:58:53

sugrövmanövern skrev:Men vadå, att stirra är att flirta? Jag har alltid tolkat stirrande karlar som att de ser på mig med stark avsmak och vill få mig att må dåligt. Alltså de brukar se illamående och äcklade ut.


Låter konstigt. De kanske tycker att din frisyr el dina kläder ser avvikande ut. Dvs de är inskränkta typer.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-07-17 16:02:15

Myrkr skrev:
sugrövmanövern skrev:Karlar ler aldrig mot mig.

Nähä. Ler du mot karlar?
Ja, jag beter mig tämligen gladlynt bland folk så jag ler mycket. Det har då och då uppfattats som att jag är kåt tyvärr av fel personer.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Myrkr » 2014-07-17 16:02:50

rdos skrev:
Myrkr skrev:Det kan ju också vara så att det inte är metoden som felar utan att de faktiskt inte är intresserade.


Låter osannolikt. Det är ju de som borde vara ointresserade som brukar vilja vara med i leken medan de som borde vara intresserade bara väntar på den typiska raggningsmetoden.


Man kan flirta för skojs skull, utan att faktiskt gå vidare.
Sen kanske du inte avläser deras blickar på rätt sätt? Fast det är väl också osannolikt, att du skulle kunna missta dig? De kanske bara undrar varför du stirrar på dom så mycket?
Myrkr
 
Inlägg: 1213
Anslöt: 2014-05-15

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-17 16:15:50

nallen skrev:
rdos skrev:Det beror sannolikt på att du inte utnyttjar tillfället på rätt sätt.

Vaddå "utnyttjar"? :shock:


Det är ju din sak att gå från flirtande till allvarligare kontaktförsök. :wink:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav rdos » 2014-07-17 16:20:23

Myrkr skrev:Man kan flirta för skojs skull, utan att faktiskt gå vidare.


Självklart. Det är mer regel än undantag.

Myrkr skrev:Sen kanske du inte avläser deras blickar på rätt sätt?


Hur menar du då? Jag kan väl inte felavläsa om de inte kan låta bli att titt som tätt titta åt mitt håll utan direkt anledning?

Myrkr skrev:Fast det är väl också osannolikt, att du skulle kunna missta dig? De kanske bara undrar varför du stirrar på dom så mycket?


Jag stirrar som sagt inte längre på någon. För mig är stirrande dessutom längre fram i kontaktsökandet, inte på flirtningsstadiet.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav nallen » 2014-07-17 16:31:53

Myrkr skrev:Man kan flirta för skojs skull, utan att faktiskt gå vidare.

Bedrägeri, Q.E.D.

rdos skrev:Det är ju din sak att gå från flirtande till allvarligare kontaktförsök.

Flirtandet ÄR ju det "allvarligare kontaktförsöket".
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in