Handikappad javisst!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Handikappad javisst!

Inläggav lost » 2008-01-03 0:01:58

Alldeles precis så tappade jag mina glasögon varav det ena glaset krossades. Sedan så demostrerade jag olyckkan till min närmsta 3 gg´... Nu så har jag tejpat papper över det andra ögt för annars ser jag ingenting---- Haha jag är enögd nu.

Om det inte vore för min respektive så skulle jag antagligen befinna mig i mitt enöfda öde. Men hon pratade om optiker imorgon. Hallelujah!

Detta ledde mig till en annan tankegång....runt handikapp och så.....
Jag har nog aldig sagt hur i helevete jag är oförmägen (bortsett från mitt jobbb)

. Kan inte tala i telefon
- Kan inte sköta normala hushålsstjänster som mat, tvätt och disk
. Sköter basal hygien endast om jag skall till jobbet..I annat fall får det vara
- Kan inte tvätta eller sortera kläder. Kan inte inte heller handla
ensam. .
- etc... Vill inte framlyfta de mest pinsamma detaljerna.

Haha, de få gånger jag är ensam så äter jag ex. bröd genom att med tänderna riva ut lämpliga bitar, äter smör med tesked etc...

Det är intressant det här med handikapp. För man är ju inte handikappad såtillvida man inte handikappas av yttre omsändigheter.

Med den här jävla papperslappen så registrerade jag i snitt 25 blikningar per minut över ca. 10. Ögonfransarna (som jag aldrigtänkt på att jag hade) skrapar pappret i den takten i snitt.

Haha - ochändå så har jag ett bra jobb. Jag skulle närsomhelst kunna skita i allt och få 90% av faktiskt lön framtill pensionen genom försäkring via jobbet - men nej, jag vill arbeta....
Senast redigerad av lost 2011-05-04 11:14:53, redigerad totalt 1 gång.
lost
 
Inlägg: 259
Anslöt: 2007-12-11
Ort: Smålands skogar

Inläggav msitua » 2008-01-03 13:12:30

Jag vill arbeta jag också - till den grad som jag orkar.

Jag tycker om placering inom Kommunen.

Min trötthet, rädsla och orkeslöshet handikappar mig.

Under December har jag ätit, sovit, jobbat - resten av tiden har jag varit i energisparläge :)
msitua
 
Inlägg: 557
Anslöt: 2007-04-26
Ort: Jonkoping

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in