Håll koll på Karlavagnen i P4!

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Håll koll på Karlavagnen i P4!

Inläggav barracuber » 2007-11-07 22:30:32

I somras fick jag ett löfte av Karlavagnen - se min mailkonversation med redaktionen nedan - att det blir ett andra temaprogram om Asperger under hösten (första delen gick i våras och finns på min blogg).

Kan ni hjälpa mig hålla koll genom att bevaka <a href="http://sr.se/cgi-bin/p4/programsidor/index.asp?ProgramID=489">deras hemsida</a> ifall jag inte tänker på det. Programmet sänds måndag - fredag cirka 21.40 - midnatt.

SR har ju en påminnelsetjänst men den omfattar inte Karlavagnen tyvärr..

Hoppas det inte redan har gått - jag har haft fullt upp under hösten -men jag tror inte det...

barracuber i juni 2007 skrev:I våras hade Karlavagnen en sändning om DAMP, ADHD och Asperger.

<a href="http://www.aspergerforum.se/viewtopic.php?t=1645&highlight=karlavagnen">Diskussion om det programmet</a>

I slutet nämner Kjell Peder att "det är så många som ringer att vi kommer göra en fortsättning på samma ämne inom en snar framtid"

Jag mailade redaktionen om varför detta inte blivit av och fick svar idag:

Hej!
Nej, du har inte missat det! Vi planerar att göra en del två - men antagligen först till hösten. Vi vill låta det gå lite tid emellan.
Orsaken till att Kjell i programmet sa att vi vill göra ytterligare ett program i ämnet var det enorma trycket! Det var många som ville prata och många som hade olika erfareneheter att dela med sig av. Det var en stor glädje att göra det programmet!
Så det finns med i våra planer, men som sagt först lite senare.
Hälsningar!
Ragnhild
kalavagnen i Luleå




/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:52:50, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav barracuber » 2007-12-13 12:52:09

Ragnhild på Karlavagnen skrev:Hej!
Ja, du har helt rätt. Och det är ett dåligt samvete som skaver att vi ännu inte gjort det. Vi har pratat om det flera gånger men av olika anledningar har det inte riktigt passat eller fungerat.
Men vi tar nya tag efter årsskiftet - vi VILL verkligen göra det programmet. Det vi gjorde i våras var väldigt uppskattat och som jag ser det ett av de bästa program vi gjort i år med hjälp av alla fantasitiska människor som ringde till programmet.
Så håll ut! Det kommer!
Ragnhild
Karlavagnen i Luleå

>>> "barracuber@gmail.com" <barracuber> 12/13/07 7:33 >>>
Fraga:Ni lovade ett program om Asperger och ADHD under hösten, som en uppföljning till det populära programmet i våras. Jag har ett mail från er någonstans som bevisar det. Hur blir det?
Namn:Barracuber
Image1.x:52
Image1.y:8
------------------------------------------------------
Detta mail är genererat av Sveriges Radio


/Barracuber
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in