Gå på krogen och hitta kontakter/partner - en otänkbarhet?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Inläggav DooM » 2007-04-12 22:45:02

Pemer:

Ärligt talat tror jag inte att krogen heller är den optimala milön för nån som har AS; eftersom åtminstone många av oss (t.ex. jag) har svårt att snabbt uppfatta subtila signaler från andra...... för de som har svårt för den röriga miljön är det troligen heller inte optimalt..... när jag jobbade på krogen fick jag bita ihop ordentligt för att överhuvudtaget stå ut med stimmigheten, och mådde ändå inte bra av miljön.... så hur aspies med det draget ska finna nöje i den miljön har jag svårt att förstå.... lugna pubar möjligen... men inte nattklubbar o dyl.

i de förhållanden jag har haft har bekantskapen gjorts genom bekantas bekanta; när man lärt känna folk via gemensamma intressen eller liknande:
Det vill säga i miljöer där folk har möjlighet att lära känna en ordentligt.
Då har jag kunnat lära mig att läsa av en viss individ som intresserat mig såpass att jag HAR kunnat börja förstå de subtila sociala signalerna från just den individen obehindrat; och sen har det gått vidare på den vägen...

.... just de möjligheter som hobbies/intressen/engagemang i något ger tror jag generellt är kraftigt underskattad.
Kanske också nånting du borde pröva? :D
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Inläggav Pemer » 2007-04-12 22:58:54

Bekanta har jag alltid haft för få för att få ett jämnt flöde av nya intressanta kvinnliga bekanta, av passande skick och fason... något sånär jämnåriga och i rimligtvis samma fas och samma intresse av familjebildning... sådana har alltid kunnat förekomma, men aldrig singlar... *suck*

"Föreningsliv är mitt mellannamn" för att tala lite svengelska, men det har givetvis varit i fel sammanhang och aldrig förekommit tjejer... i varje fall inte singlar, så klart...

Jag har ofta snuddat vid tanken på att bli religiös och gå med, och aktivera mig, i kyrkan, och/eller testa danskurs, ett tips jag fått lite då och då...

Klart är ju att man måste börja leta där de finns. Så förbaskat synd bara att de renodlade kontaktformerna är för ytliga för att fungera tillfredsställande... :-(
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Unknown soldier » 2007-04-13 10:49:32

Haha, jag tvekade inför att starta denna tråden, med fruktan för att intresset skulle vara för svagt för ämnet.
Ett par dagar senare är tråden 7 sidor lång :D
Senast redigerad av Unknown soldier 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
Unknown soldier
 
Inlägg: 33
Anslöt: 2007-02-12
Ort: Tranemo

Inläggav Thunderchild » 2007-04-13 22:31:17

DooM skrev: Jag har sett otaliga episoder där vältankade killar (med obegränsat självförtroende) har blivit utsatt för en lek som många tjejer med lite grymma tendenser älskar att ägna sig åt: [/b]
De går fram två-tre stycken till killen och ler; tindrar och flirtar med honom.....
.....bara lite överdrivet och lite raljerande; såpass att hyfsat nyktra individer i omgivningen märker vad de gör, men inte så mycket att offret märker det; och himlar med ögonen och sticker två fingrar i munnen så fort han vänder bort huvudet......oftast fattar inte killen någonsin att han har varit driftkucku för hela deras kompisgäng...

Antagligen var det en sådan episod du var med om; jag har åtminstone aldrig sett en kille som ”hinkat whisky till apstadiet” bli föremål för tjejers ärliga beundran.....
Antagligen tyckte ingen synd om dig heller; har man strax innan gått runt med "ett varggrin" och ”flyttat på alla som stod i vägen” har man garanterat redan eliminerat all sympati hos omgivningen.... :?

Kontentan blir; visst, du kan dra omkring på en överdriven och konstlad självbild, men varför? Mår du verkligen bättre av det?


Ja.. Vad ska man säga.. Vad jag än berättar så är det bara nonsens i Dooms ögon.. Han vet minsann exakt vilken av killarna jag är på krogen..

Nej.. Sanningen att säga så har Doom lite för höga tankar om sin iaktagelseförmåga.. Kan du säga vem på krogen som har Asperger och hur mycket han druckit?

Jag tror att du är så upptagen av showen du beskriver att du knappast ser så mycket annat..

Flera av dom kvällarna jag beskrev så har jag fått med mig vackra kvinnor hem. Jag är inte mycket för ONS, speciellt inte när jag druckit så mycket. Men lite hångel å sova sked är mysigt..

Varsågod att fortsätt att trösta dig med att intala dig själv att jag och Krigarsjäl bara ljuger och försöker leva upp till någon patetisk machoroll och bara lyckas ragga spännande kvinnor i våra drömmar..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav nassepuh » 2007-04-14 7:39:04

Thunderchild skrev:Ja.. Vad ska man säga.. Vad jag än berättar så är det bara nonsens i Dooms ögon.. Han vet minsann exakt vilken av killarna jag är på krogen..

Nej.. Sanningen att säga så har Doom lite för höga tankar om sin iaktagelseförmåga.. Kan du säga vem på krogen som har Asperger och hur mycket han druckit?

Jag tror att du är så upptagen av showen du beskriver att du knappast ser så mycket annat..

Flera av dom kvällarna jag beskrev så har jag fått med mig vackra kvinnor hem. Jag är inte mycket för ONS, speciellt inte när jag druckit så mycket. Men lite hångel å sova sked är mysigt..

Varsågod att fortsätt att trösta dig med att intala dig själv att jag och Krigarsjäl bara ljuger och försöker leva upp till någon patetisk machoroll och bara lyckas ragga spännande kvinnor i våra drömmar..


Inte för att vara taskig Thunderchild - vill inte ha den diskussionen med dig igen - men om man har sett lite eller har lite urskiljningsförmåga... Alltså. Även om det nu stämmer så framstår det som extremt osannolikt.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav Pan S » 2007-04-14 7:58:08

Thunderchild skrev:Varsågod att fortsätt att trösta dig med att intala dig själv att jag och Krigarsjäl bara ljuger och försöker leva upp till någon patetisk machoroll och bara lyckas ragga spännande kvinnor i våra drömmar..


Spännande... Jaha, där har vi det. Spännande → Vidomspännande → Korpulenta (kvinnor). Löste jag er ekvation?

(Min osmakliga humor måste ventilera sig med jämna mellanrum. Frilevande entitet, inget att göra åt - har försökt.)
Senast redigerad av Pan S 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
Pan S
 
Inlägg: 331
Anslöt: 2007-03-07

Inläggav Thunderchild » 2007-04-14 16:30:18

nassepuh skrev:
Thunderchild skrev:Ja.. Vad ska man säga.. Vad jag än berättar så är det bara nonsens i Dooms ögon.. Han vet minsann exakt vilken av killarna jag är på krogen..

Nej.. Sanningen att säga så har Doom lite för höga tankar om sin iaktagelseförmåga.. Kan du säga vem på krogen som har Asperger och hur mycket han druckit?

Jag tror att du är så upptagen av showen du beskriver att du knappast ser så mycket annat..

Flera av dom kvällarna jag beskrev så har jag fått med mig vackra kvinnor hem. Jag är inte mycket för ONS, speciellt inte när jag druckit så mycket. Men lite hångel å sova sked är mysigt..

Varsågod att fortsätt att trösta dig med att intala dig själv att jag och Krigarsjäl bara ljuger och försöker leva upp till någon patetisk machoroll och bara lyckas ragga spännande kvinnor i våra drömmar..


Inte för att vara taskig Thunderchild - vill inte ha den diskussionen med dig igen - men om man har sett lite eller har lite urskiljningsförmåga... Alltså. Även om det nu stämmer så framstår det som extremt osannolikt.


Nej, Nassepuh.. Tycker oxå det känns onödigt att hålla på å kriga med dig.. Måste ju bara undra lite varför det är så svårt att tro att kvinnor faller för en hårding som Krigarsjäl eller att jag lätt glider in i den rollen när jag druckit lite för mycket å faktiskt får folk att tro jag är den där säkra partykillen..

Du har ju berättat att din speciella stil gör många kvinnor intresserade och inte sjutton håller jag på och ifrågasätter det och antyder att du är en patetisk lögnare?

Att kvinnor faller för alfahannar är ju nåt genetiskt som finns inom de flesta arter, och den utpräglade NT-människan styrs ju utan tvekan av drifter och instinkter i en helt annan grad än den mera AS-orienterade individen..

Du har det nog bättre på det sättet för de kvinnor som attraheras av dig kanske verkligen är mera kompatibla med dig än dom partypinglor som ofta dras till den person jag är på krogen..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Pemer » 2007-04-14 22:51:02

Thunderchild skrev:Att kvinnor faller för alfahannar är ju nåt genetiskt som finns inom de flesta arter, och den utpräglade NT-människan styrs ju utan tvekan av drifter och instinkter i en helt annan grad än den mera AS-orienterade individen..


Ja, det är ju så... det är ju därför det är så många fler som säger att de så klart vill möta en lugn och känslosam och romantisk mjuk och varm kille än vad det är som kan se och "ta in" en sådan när de har en framför sig...

Att äldre kvinnor som är klara med barnalstrandet attraheras bättre och att jag har fått betydligt fler närmanden från sådana än från dem som liksom jag är redo för att börja med familj och barn är lika genetiskt betingat och logiskt, det med, i all sin tråkighet (tråkighet för mig, alltså), nämnde någon i en kommentar till mig i någon tråd för någon månad sedan.

Det är också mer eller mindre genetiskt betingat efter eoners utveckling att det är mannen som ska vara den starkare och försörjande parten och därför just kvinnorna som är präglade på att söka sig till en partner som innebär en liten klättring uppåt socialt, och det finns vetenskapliga undersökningar som visar att de största grupperna som "blir över" och får stora överskott singlar med svårt att finna en partner är just män med låg social rang och kvinnor av hög social rang.

Man kan inte anklaga någon för detta, det är som det är och sitter i reptilhjärnan, i ryggmärgen, i instinkter... men det är som det är, och här ligger det genetiska djupt inom oss långt efter vad de flesta av oss 2000-talsmänniskor annars egentligen verkligen tycker, på ett rent intellektuellt plan.

Det enda lite mer larviga är att så många kvinnor inte tror på det, eller inte tål att få höra det, och genast biter ifrån sig om att det är den man som har mage att yttra ett enda ord om saken som är "kvinnofientlig". Det tycker jag är pinsamt... och futtigt.

Att jag som man med låg social rang blir besviken och frustrerad är däremot knappast just futtigt, det är rent mänskligt. Lustigt nog har jag låg rang i praktiken, rent ekonomiskt, i dagens samhälle, men skulle ha haft hög rang enligt flera andra normer som vi väldigt nyligen har valt att lägga bakom oss, och som alla människor verkligen tycker är förlegat och knappast någon skulle kunna förmås att "gå tillbaka till" för att t ex attraheras av mig. Är ju blivande huvudman av en gammal högborgerlig släkt med både vapen och devis, gubevars. Långt in på 1900-talet hade det kunnat vara en lockande statusfaktor bara att vara av en familj som man i något avseende kunde betrakta som "fin" (oavsett adlig eller borgerlig, och adlig är jag alltså inte). Men på den punkt där jag just enligt väldigt gamla och inrotade normer kunde ha haft något att komma med har alltså just den typen av statusfaktor tappat all status. Nästan komiskt! ;)

Spontant kan man kanske tycka att jag kom lite off topic i just den här tråden med det här inlägget, men de saker jag nämner hänger förstås ihop med den diskussion vi har fört om alfa-hannar, vilka som går hem ensamma från krogen och varför.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav nassepuh » 2007-04-15 1:05:12

Thunderchild skrev:Nej, Nassepuh.. Tycker oxå det känns onödigt att hålla på å kriga med dig.. Måste ju bara undra lite varför det är så svårt att tro att kvinnor faller för en hårding som Krigarsjäl eller att jag lätt glider in i den rollen när jag druckit lite för mycket å faktiskt får folk att tro jag är den där säkra partykillen..


Ja, just det. Partykillen som går hem med honorna och som en duktig gentleman bara sover sked. Pleeeease. Kom igen nu.

Du har ju berättat att din speciella stil gör många kvinnor intresserade och inte sjutton håller jag på och ifrågasätter det och antyder att du är en patetisk lögnare?


Jag tror inte jag använt ordvalet många utan sagt att intresse inte varit något problem samt att förvånansvärt många trots, eller kanske tack vare till och med, min speciella stil - visar intresse. Det är en stor skillnad det.

Jag har också lätt för att bli kompis med tjejer vilket oavsett vad ni tror eller inbillar er... ofta leder till intresse. Tror man något annat så kan nog innehållet i just den tron och allt vad det innebär i form av kvinnosyn upplevas som ganska frånstötande för de flesta tjejer. Iaf de jag finner intressanta.

Tänk dig själv om du hade en tjejkompis som behandlade eller såg på dig som en macho-kuk t.ex. Slängde ur sig en massa kommentarer om att "Ni karlar vill bara ha en massa bimbos och tänker bara med kuken. Vad ni egentligen vill ha är en surrogatmamma... Patetiska män. Patriarkala förtryckare."

Åh, snälla - kom i min famn din underbara nymf. :? <--- sarkasm.

Såna sorterar man ju bort direkt liksom.

Eller ta typen som säger att hon bara vill vara kompis men klänger på dig hela tiden eller bara snackar om förhållanden...

Vadå kompis liksom?

Sätt det i lite perspektiv.

Snackarna ni med polarna om hur skönt det skulle vara att få ta dom på kuken lite ibland och att det bara är p.g.a. att dom är dumma machosnubbar som ni inte får göra det?

Skaffa lite koll för guds skull.

Att kvinnor faller för alfahannar är ju nåt genetiskt som finns inom de flesta arter, och den utpräglade NT-människan styrs ju utan tvekan av drifter och instinkter i en helt annan grad än den mera AS-orienterade individen..


Jag kan inte tala för alla världens kvinnor - men om jag vore tjej och du sa det där till mitt ansikte, förutsatt att jag inte hade ett jävla dåligt självförtroende då, så skulle jag sätta ett välplacerat knä rakt på dina kulor om jag hade tur nog att träffa dom - eller - om jag tyckte riktigt synd om dig... kanske försöka stötta dig lite. Vara lite schysst (läs; jag vill bara vara kompis).

Fattar du liksom inte hur degraderande och jävla kasst sätt det där är att se på andra människor?

Vänd på steken och föreställ hur du kramar en sån som dig. Är det mysigt?

Separerar du dig från det tänket så har du - om vi nu ska fortsätta på alfa-babblet... en stor konkurrensfördel just p.g.a. att du skiljer dig från majoriteten macho-kukar och människohatare rent generellt.

Du har det nog bättre på det sättet för de kvinnor som attraheras av dig kanske verkligen är mera kompatibla med dig än dom partypinglor som ofta dras till den person jag är på krogen..


Jag är urusel på förhållanden. Missar signalerna och grejer som slår mig först då folk blir arga... och detta stannar inte bara vid tjejer, så nej, jag har det inte bättre på så sätt. Jag är också en katastrof.

Men detta beror då inte på att jag är en buffel i mitt medvetna tänk - utan att jag helt enkelt missar sånt om det inte är riktigt uppenbart.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:46, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Re: Krogen - en otänkbarhet?

Inläggav Isabo » 2007-04-15 10:00:12

Jag hade stor motvilja mot krogen förr. På senare tid har jag dock gått dit då och då för att ta en öl eller två. Men lite malplacerad känner jag mig väl, man sitter ju där alldeles för sig själv och vet inte vad man ska hitta på för att slippa vara ensam med sin öl. Det är ju så lustigt att man kan känna sig så ensam bland massor av folk.

I London var jag på ett antal pubar och det var trevligt trots att jag satt för mig själv i ett hörn. Och en gång fick jag ett ryck och drog in till stan till ett danshak och dansade disco-dans. Inte likt mig alls. Jag vill hellre vara hemma eller på restaurang och ha kul med någon, inte för det brukar finnas någon som vill göra det med mig, men det är det jag föredrar.
Sen "begränsas" jag av att jag inte dricker sprit, bara öl och förut inte ens det.
Senast redigerad av Isabo 2011-05-04 10:31:47, redigerad totalt 1 gång.
Isabo
 
Inlägg: 120
Anslöt: 2007-04-15

Inläggav Thunderchild » 2007-04-15 12:22:22

nassepuh skrev:Jag har också lätt för att bli kompis med tjejer vilket oavsett vad ni tror eller inbillar er... ofta leder till intresse. Tror man något annat så kan nog innehållet i just den tron och allt vad det innebär i form av kvinnosyn upplevas som ganska frånstötande för de flesta tjejer. Iaf de jag finner intressanta.

Tänk dig själv om du hade en tjejkompis som behandlade eller såg på dig som en macho-kuk t.ex. Slängde ur sig en massa kommentarer om att "Ni karlar vill bara ha en massa bimbos och tänker bara med kuken. Vad ni egentligen vill ha är en surrogatmamma... Patetiska män. Patriarkala förtryckare."

Åh, snälla - kom i min famn din underbara nymf. :? <--- sarkasm.

Såna sorterar man ju bort direkt liksom.

Eller ta typen som säger att hon bara vill vara kompis men klänger på dig hela tiden eller bara snackar om förhållanden...

Vadå kompis liksom?

Sätt det i lite perspektiv.

Snackarna ni med polarna om hur skönt det skulle vara att få ta dom på kuken lite ibland och att det bara är p.g.a. att dom är dumma machosnubbar som ni inte får göra det?

Skaffa lite koll för guds skull.


Här måste jag erkänna att jag inte riktigt hänger med.. Vet inte riktigt vad det pratas om här men känner mig inte på något sätt träffad och har därför inget behov av att försvara mig eller argumentera här.

Anar bara en märklig beskyllning om att det är något fel på min och Krigarsjäls kvinnosyn, för att det är oss som kvinnorna väljer att följa med hem..?

Får inte riktigt ihop det.. :?
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:31:47, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Thunderchild » 2007-04-15 13:33:34

nassepuh skrev:[Därför att de vill bråka - KrigarSjäl har ju uttryckligen sagt att han vill och gillar det. Thunderchild är, får vi hoppas (och kan vi anta eftersom det är det enda han engagerar sig i), inte ett dugg annorlunda...


Nej nassepuh.. Det är inte sant. Jag har inget nöje av att provocera fram en argumentation för att det roar mig att bråka.

Däremot kräver jag att få bli accepterad för den jag är på detta forum utan att bli påhoppad hela tiden. Att jag är extra aktiv i dessa trådar är just för att ämnet intresserar mig. Relationer och beteendevetenskap tycker jag är väldigt spännande till skillnad mot många andra ämnen på forumet som jag varken har någon aning eller intresse av..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:31:47, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav nassepuh » 2007-04-15 13:49:49

Thunderchild skrev:Nej nassepuh.. Det är inte sant. Jag har inget nöje av att provocera fram en argumentation för att det roar mig att bråka.


Bah, det är ju struntprat. Det är ju bara att slå ett snabbt öga på din retorik och se till vad du sysselsätter dig med så står det ju snabbt ganska klart att du älskar att bråka. Du gillar det till och med så mycket att du väljer att hålla det för dig själv för att du tycker att det är fult.

Men det här är en öppen diskussion menar alltså du?

Thunderchild diskuterar med Doom skrev:Varsågod att fortsätt att trösta dig med att intala dig själv att jag och Krigarsjäl bara ljuger och försöker leva upp till någon patetisk machoroll och bara lyckas ragga spännande kvinnor i våra drömmar..


Vad behöver han trösta sig för? Är inte det konstruerat för att skapa affekt så vet jag inte vad.

Däremot kräver jag att få bli accepterad för den jag är på detta forum utan att bli påhoppad hela tiden. Att jag är extra aktiv i dessa trådar är just för att ämnet intresserar mig. Relationer och beteendevetenskap tycker jag är väldigt spännande till skillnad mot många andra ämnen på forumet som jag varken har någon aning eller intresse av..


Då ska du ju diskutera ämnet då - men det gör du ju inte.

Ditt första inlägg i den här vändan går du in med att klanka på diskussionsformen, menar att KrigarSjäl är underdog och annonserar att du ska stötta honom.

Upplever du att han behöver stöd i detta trots att, jag bland annat, dragit mig ur diskussionen just för att det blev obalanserat?

Hur menar du att dina åsikter inte respekteras när du som tredjepart kastar dig in i en het diskussion mellan två aktörer och proklamerar att allt mellan himmel och jord är fel och patetiskt?

Hur blir du påhoppad när du hoppar in i en diskussion på det sätt du gör här?

Eller menar du att du upplever att generellt snack mot alfahannar är en personlig kränkning för dig?

Förklara tack.


Att du inte skulle gilla att bråka är... för att tala klarspråk - inget annat än skitsnack.

Vad gäller det andra så är det inte länge sedan du beklagade dig över just bristen på kvinnligt umgänge.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:47, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav Thunderchild » 2007-04-15 14:03:03

Det var en lätt fråga att svara på..

Jag tål inte när folk säger att jag snackar skit och ljuger!

Det anser jag är ett väldigt ohyfsat beteende och själv gör jag inte så.. Känner mig förbannad och kränkt över att få det rakt i ansiktet gång på gång.

Så om det är någon som provocerar på forumet så är det väl ändå du nassepuh?!
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:31:47, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav nassepuh » 2007-04-15 14:09:57

Thunderchild skrev:Här måste jag erkänna att jag inte riktigt hänger med.. Vet inte riktigt vad det pratas om här men känner mig inte på något sätt träffad och har därför inget behov av att försvara mig eller argumentera här.

Anar bara en märklig beskyllning om att det är något fel på min och Krigarsjäls kvinnosyn, för att det är oss som kvinnorna väljer att följa med hem..?

Får inte riktigt ihop det.. :?


Hur bemötte du mina argument här?

Vari ligger diskussionen?

Jag kom med legitima påståenden för dig att bestrida - du kom med en massa psykobabbel.

Eller menar du att min ton var hårdare än din "ni är alla patetiska"-retorik med medföljande insinuationer om att det fantiserades från dom som delade med sig av sina respektive erfarenheter?

Att du skulle "känna dig kränkt" ser jag inte som något annat än ett sätt att försöka skaffa sympati hos moddarna för att du helt enkelt inte klarar av diskussionen.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:47, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav nassepuh » 2007-04-15 14:12:04

Här är ditt första inlägg om du har kort minne:

Thunderchild skrev:Nu tycker jag att hetsjakten på Alfahannar börjar bli lite patetisk igen..

Alfahanne verkar vara ett omtyckt skällsord och alla på forumet verkar ha en egen uppfattning om vad det betyder. Eftersom man bestämt sig för att Alfahannar är något fult så stoppar man in allehanda negativa egenskaper.

Det löjligaste är ju att Krigarsjäl gång på gång bevisar att han kan kriga lika bra verbalt som vem som helst på forumet och faktiskt har svar på allting..

I diskussioner med NT brukar jag bli så trött på att när det är något känsloladdat ämne för NT-parten så sätts alla regler om intelligent argumentering ur spel och vad man än säger så får man inget gehör..

Nu upplever jag faktiskt samma sak på forumet och det borde vara pinsamt för alla inblandade att bete sig som en mobb som är helt oemottaglig för intelligenta argument.. Skäms!!

Å vilka är det egentligen som är såna experter på vilka killar som lyckas på krogen? Är dom själva på krogen och raggar varje helg eftersom dom är såna självutnämnda experter eller..?

Jag hade själv en hemsk period nyligen med alldeles för mycket whisky som ibland steg mig rejält åt huvudet. Mycket kladd i håret för en frisyr som var tydlig och en tajt T-shirt. Patetiskt jag vet.. Helst ska man ju klä sig å fixa sig innan man hinkar whisky till apstadiet..

Det jag vill komma till var att dessa kvällar kunde jag få så mycket positiv uppmärksamhet jag ville av tjejerna.. Jag bara flyttar på folk som står i vägen å kliver fram med största självsäkra varggrinet. Inte en tanke på vad jag ska slänga ur mig för replik, utan det kommer något spontant bara. Jag har ju redan sett att dom sett mig, för Alfahannen på stället syns..

Jag vill stötta Krigarsjäl här.. Det handlar inte om smöriga repliker.. Det handlar om utstrålning och självsäkerhet.. Det handlar om att bara gå in och dominera..


Vad är skillnaden?


Nu lämnar jag den här diskussionen då den hamnat grovt OT och du vägrar att besvara mina påståenden kring ämnet.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:47, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav Thunderchild » 2007-04-15 14:44:48

Psychobabbel? Jag skrev ärligt att jag inte förstod riktigt vad du menade med ditt inlägg och därför inte kan argumentera..

Jag svarar lika ärligt att jag känner mig förbannad och kränkt över att hela tiden bli påhoppad och beskylld för att snacka skit och ljuga..

nassepuhs respons på det? Skitsnack!

Så det är ju ingen mening att driva någon diskussion överhuvudtaget. Om alla argument samt önskningar om att bemötas med lite repekt besvaras med: "Skitsnack" så får det vara..

Att jag tar Krigarsjäl i försvar beror på att vi har flera gemensamma nämnare. Även om nu Krigarsjäl är "hårdast" på forumet så kan jag inte låta någon stå emot något som liknar en mobb alldeles själv.

Det skulle gälla för vem som helst och jag anser att det är något som ryms inom min personlighet och är en del av mina "Alfahannetendenser".

På samma sätt blandar sig Inger gärna i diskussionen lite grann I egenskap av "Alfahona" på forumet..

När det går för långt så måste någon sätta ned foten. Jag gör det för mig själv såväl som för andra och jag backar aldrig. Det är saker som jag är stolt över men är givetvis besvärligt för alla som gillar att på olika sätt kränka andra.

Nej, nu får det räcka för en stund.. Nu står motorcyklen nytvättad utanför så nu ska jag ut på en liten terapitur.. :D
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:31:47, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav nassepuh » 2007-04-15 15:24:22

Thunderchild skrev:Psychobabbel? Jag skrev ärligt att jag inte förstod riktigt vad du menade med ditt inlägg och därför inte kan argumentera..


Det står dig fritt att besvara dom som sagt.

Jag svarar lika ärligt att jag känner mig förbannad och kränkt över att hela tiden bli påhoppad och beskylld för att snacka skit och ljuga..


Jag finner det föga förvånande att du blir defensiv där.

Så det är ju ingen mening att driva någon diskussion överhuvudtaget. Om alla argument samt önskningar om att bemötas med lite repekt besvaras med: "Skitsnack" så får det vara..


Läser du dina egna inlägg så ser du att du vänder dig just mot detta beteende hos "NT".

Du vänder också på argumenten då du fortfarande inte berör ämnet.

Kontentan - skitsnack.

Jag kanske borde linda in det i en lite finare retorik eller social manipulation?

Att jag tar Krigarsjäl i försvar beror på att vi har flera gemensamma nämnare. Även om nu Krigarsjäl är "hårdast" på forumet så kan jag inte låta någon stå emot något som liknar en mobb alldeles själv.


KrigarSjäl har uttryckligen sagt att han gillar det. Personligen har jag heller ingenting emot det. Jobbigt med såna som ropar varg så fort dom får lite mothugg bara.

Det skulle gälla för vem som helst och jag anser att det är något som ryms inom min personlighet och är en del av mina "Alfahannetendenser".


Så skillnaden är alltså att du får göra såna yttringar eftersom det är du som bestämmer?

Skulle ju förklara den totala avsaknaden av självinsikt iaf...

Då frågar jag mig givetvis på vilka fler områden detta ensidiga tänk appliceras?

"Jag är kränkt!"

Är det också ett sätt att vinna?

Eller blev alfahannen uppriktigt sårad?

De två bilderna går inte riktigt ihop för mig...

På samma sätt blandar sig Inger gärna i diskussionen lite grann I egenskap av "Alfahona" på forumet..


Inger har uttryckligen meddelat att hon inte har någon lust att debattera och hon har klart och tydligt förklarat varför. Tycker du är vedervärdig som försöker dra in henne i debatten och använda det som ett mandat för att vinna sympatier. Riktigt jävla lågt är det. Fjantigt och ynkligt.

När det går för långt så måste någon sätta ned foten. Jag gör det för mig själv såväl som för andra och jag backar aldrig.


Du gör det för dig själv... och nej, du backar inte. Du är beredd att gå så långt som att skrika om "kränkningar", gömma dig bakom auktoriteter och fara med osanning.

Det är saker som jag är stolt över men är givetvis besvärligt för alla som gillar att på olika sätt kränka andra.


Du är en social manipulatör av värsta sorten. Det finns inget bättre sätt att säga det på och jag anser mig fullt berättigad till den åsikten i ljuset av vad du skriver.

Nej, nu får det räcka för en stund.. Nu står motorcyklen nytvättad utanför så nu ska jag ut på en liten terapitur.. :D


Och här är du då av-kränkt eller?


Skitsnack.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:47, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav neandertalaren » 2007-04-15 15:48:18

Det är ingen slump att attraktiva kvinnor som Pamela Andersson och Britney Spears, varit ihop med snygga killar som Tommy Lee och Kevin Federline. Så kallade badboys har inga problem med att få snygga tjejer, detta kan säkert Krigarsjäl intyga som umgås i kriminella kretsar. När det gäller engångspartner så dras kvinnor till män med manligt utseende och hög testostoronhalt. Detta är allmänt känt och finns att läsa om i bland annat Forskning och framsteg: http://fof.se/artikelPrint.lasso?id=034hPress
Senast redigerad av neandertalaren 2011-05-04 10:31:48, redigerad totalt 1 gång.
neandertalaren
 
Inlägg: 57
Anslöt: 2007-01-11

Inläggav DooM » 2007-04-15 17:30:43

Neandertalaren.....

Är Tommy Lee snygg? [gnuggar ögonen] ...öh... inte särkilt, väl...?.... snarare är han väl ett klassiskt exempel på en man som har attraktionskraft för en del kvinnor genom något han presterat; han är rockstjärna........Federline är väl betraktad som en dum ärketönt av alla utom Britney själv? .... eller vänta nu.... det tycker visst hon också nuförtiden.... :lol:

Du begår här samma misstag som Inger ovan; och glömmer att undersökningen avser en situation där deltagarna ombads bedöma utseendemässig attraktionskraft hos män på fotografier; alltså i en konstruerad situation där utseende var den enda grund för bedömningen av attraktionskraft som testdeltagarna tilläts göra.
Utseende är givetvis en del av det som gör oss attraherade av en annan människa; men knappast det avgörande, annat än för pubertala småkillar som r***ar ikapp till porrfilmer i soffan.....

I verkliga livet handlar sexuell attraktionskraft till mycket större del om de rent sociala konstruktioner vi människor bygger upp vår tillvaro kring; och som i hög grad skiljer oss från de flesta andra djurarter: några exempel är de faktorer jag nämnde i inläggen på sidan 6 och 7.

Detta medför att det knappast går att använda t.ex. hundars flockbeteende som modell för att beskriva mänskliga sociala beteenden: människan är en betydligt mer komplex varelse än en genomsnittlig pudel, även om en del män kan få ett annat intryck när de läser FIB-Aktuellt..... :roll:

Förstår du vad jag menar?
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:31:48, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Inläggav nassepuh » 2007-04-15 18:00:45

DooM skrev:Neandertalaren.....

Är Tommy Lee snygg? [gnuggar ögonen] ...öh... inte särkilt, väl...?.... snarare är han väl ett klassiskt exempel på en man som har attraktionskraft för en del kvinnor genom något han presterat; han är rockstjärna........Federline är väl betraktad som en dum ärketönt av alla utom Britney själv? .... eller vänta nu.... det tycker visst hon också nuförtiden.... :lol:

Du begår här samma misstag som Inger ovan; och glömmer att undersökningen avser en situation där deltagarna ombads bedöma utseendemässig attraktionskraft hos män på fotografier; alltså i en konstruerad situation där utseende var den enda grund för bedömningen av attraktionskraft som testdeltagarna tilläts göra.
Utseende är givetvis en del av det som gör oss attraherade av en annan människa; men knappast det avgörande, annat än för pubertala småkillar som r***ar ikapp till porrfilmer i soffan.....

I verkliga livet handlar sexuell attraktionskraft till mycket större del om de rent sociala konstruktioner vi människor bygger upp vår tillvaro kring; och som i hög grad skiljer oss från de flesta andra djurarter: några exempel är de faktorer jag nämnde i inläggen på sidan 6 och 7.

Detta medför att det knappast går att använda t.ex. hundars flockbeteende som modell för att beskriva mänskliga sociala beteenden: människan är en betydligt mer komplex varelse än en genomsnittlig pudel, även om en del män kan få ett annat intryck när de läser FIB-Aktuellt..... :roll:

Förstår du vad jag menar?


Jag fattar. Och jag masturberar också till snygga tjejer på min datorskärm eller hur det nu var. De tjejer som blev mer än bara lite småpilska och ville gifta sig med skärmen får man väl då anta kramade den ömt. 8)
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:48, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav neandertalaren » 2007-04-15 18:12:09

Jag kan ju inte föra alla kvinnors talan, men för egen del har utseendet väldigt stor betydelse. Jag skulle aldrig kunna vara ihop med en man som jag inte finner attraktiv. I mina ögon är män med maskulina drag som markanta kindben och käkben attraktiva. Och JA, jag tycker att både Kevin Federline och Tommy Lee är snygga, sen att båda två är idioter hör inte hit. I egenskap av kvinna försökte jag bara förklara för er män vad dem flesta kvinnor attraheras av rent utseendemässigt. Och självklart skulle jag inte vilja va ihop med en man som enbart är snygg och inte är vacker på insidan.

Men diskussionen handlar ju inte om vilken typ av män som kvinnor gifter sig med. Om jag inte minns fel så drog denna diskussion igång när Krigarsjäl berättade att han har lätt för att träffa tjejer när han är ute på krogen. Och då blev han genast ifrågasatt av andra män som av någon anledning kände sig hotade av detta. Med mitt inlägg ville jag bevisa att det är mycket sannolikt att Krigarsjäl har rätt, eftersom det är allmänt känt att många kvinnor dras till denna typ av män. Sedan vill jag förtydliga att den vetenskapliga studien jag hänvisade till inte är utförd på pudlar utan människor.
Senast redigerad av neandertalaren 2011-05-04 10:31:48, redigerad totalt 1 gång.
neandertalaren
 
Inlägg: 57
Anslöt: 2007-01-11

Inläggav nassepuh » 2007-04-15 18:24:04

neandertalaren skrev:Jag kan ju inte föra alla kvinnors talan, men för egen del har utseendet väldigt stor betydelse. Jag skulle aldrig kunna vara ihop med en man som jag inte finner attraktiv. I mina ögon är män med maskulina drag som markanta kindben och käkben attraktiva. Och JA, jag tycker att både Kevin Federline och Tommy Lee är snygga, sen att båda två är idioter hör inte hit. I egenskap av kvinna försökte jag bara förklara för er män vad dem flesta kvinnor attraheras av rent utseendemässigt. Och självklart skulle jag inte vilja va ihop med en man som enbart är snygg och inte är vacker på insidan.

Men diskussionen handlar ju inte om vilken typ av män som kvinnor gifter sig med. Om jag inte minns fel så drog denna diskussion igång när Krigarsjäl berättade att han har lätt för att träffa tjejer när han är ute på krogen. Och då blev han genast ifrågasatt av andra män som av någon anledning kände sig hotade av detta. Med mitt inlägg ville jag bevisa att det är mycket sannolikt att Krigarsjäl har rätt, eftersom det är allmänt känt att många kvinnor dras till denna typ av män. Sedan vill jag förtydliga att den vetenskapliga studien jag hänvisade till inte är utförd på pudlar utan människor.


Diskussionen handlar om beteende och inte utseende.

Och enligt herrarnas ståndpunkt så blev de attraktiva på krogen p.g.a. just beteendet.

KrigarSjäl har tidigare förklarat att detta beteende är ett måste p.g.a. bristande utseendemässig pondus och Thunderchild att han blir snyggare av whisky och varggrin (samma sak).

Om din tes rent generellt skulle vara sann skulle den alltså inte appliceras på någon av dem då det skulle innebära att de är för fula för att få kvinnor utan sagda hjälpmedel.

Då är alltså frågan - kan en man med ett feminint utseende men ett maskulint beteende anses tilldragande?

Ja - isåfall är inte undersökningen giltig och herrarnas ståndpunkt är legitim.

Nej - isåfall är undersökningen giltig och herrarnas ståndpunkt är nys.


Din undersökning bevisar alltså ingenting.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:48, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav DooM » 2007-04-15 18:43:29

Neandertalaren:

I det stycke där pudlar blandades in i diskussionen reflekterade jag över Ingers teoretiserande om andra däggdjurs beteende tidigare i tråden, inte till det du hade skrivit.

I övrigt vet jag inte riktigt hur jag ska tolka ditt inlägg: försöker du säga att du...

1) inte skulle vilja vara ihop med en snygg karl som är en arrogant idiot;
2) men gärna skulle knulla med samma arroganta idiot?

I så fall är du knappast representativ för kvinnor i gemen; det är jag hyggligt säker på.

Att jobba på krogen i 4 års tid, och observera skådespelet i nyktert tillstånd (till skillnad från nästan alla andra där) har gett mig en ganska ovanlig och gedigen statistisk plattform att dra generella slutsatser från; och om det är något som jag har sett väcka tjejers ogillande och rent predatoriska instinkter så är det kaxiga machokillar (som ser sig själva som "alfahannar"...?).
Den attityden tycks flertalet kvinnor finna rätt avtändande; oavsett utseendet hos individen ifråga.


I övrigt borde det väl också ha framgått tidigare i tråden att personangrepp i syfte att förolämpa eller få mig i affekt är totalt verkningslösa: det visar bara på brist på sakliga argument hos debattmotståndaren.

Min motivation för att ifrågasätta dem beror på att jag har sett otaliga av dessa machoidioter larva omkring och göra sig till totalt åtlöje kväll efter kväll och irriterat kvinnliga krogbesökare till den grad att de har gått från stället eller tvingats be personalen om hjälp för att bli av med dumskallarna. Man hann bli oändligt trött på dem med tiden.......det borde vara lätt att förstå.... :roll:
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:31:48, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in