Gå på krogen och hitta kontakter/partner - en otänkbarhet?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Ymer » 2007-04-01 22:48:59

Inger skrev:I min kristallkula ser jag nu Nassepuh och Ymer sätta morgonkaffet i vrångstrupen igen - och så får vi favorit i repris med fem sidor till av samma diskussion som vi redan haft ett halvdussin gånger... :D

Haha... nä jag kör ingen repris nu..! :lol:
Senast redigerad av Ymer 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
Ymer
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2006-11-12

Inläggav nassepuh » 2007-04-02 0:37:29

Jonte skrev:Sitta och snacka på puben äger med nattklubbsstuket lockar inte. Sitta och diskutera neandertalare med nasse och rdos över några pint, låter lysande (även om rdos skulle lämna pintsen i fred). Enda gången jag trivts på en nattklubbsaktighet var faktiskt på "lost and found", heterotolerant homobar här i stan så har vi knutit an till en annan tråd.


Fullkomligt lysande. :D

Släng in homoklubben i den blandningen så är det den perfekta kvällen.

Sätter en hundring på att någon snubbe skulle komma och fråga hur länge jag och rdos varit gifta fem minuter in i diskussionen...


Gayklubb måste vara coolt f.ö. (utan att bli allt för fördomsfull hoppas jag).
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav KrigarSjäl » 2007-04-04 13:40:56

nassepuh skrev:
Jonte skrev:Sitta och snacka på puben äger med nattklubbsstuket lockar inte. Sitta och diskutera neandertalare med nasse och rdos över några pint, låter lysande (även om rdos skulle lämna pintsen i fred). Enda gången jag trivts på en nattklubbsaktighet var faktiskt på "lost and found", heterotolerant homobar här i stan så har vi knutit an till en annan tråd.


Fullkomligt lysande. :D

Släng in homoklubben i den blandningen så är det den perfekta kvällen.

Sätter en hundring på att någon snubbe skulle komma och fråga hur länge jag och rdos varit gifta fem minuter in i diskussionen...


Gayklubb måste vara coolt f.ö. (utan att bli allt för fördomsfull hoppas jag).


Vad ska man på gayklubb att göra om man inte är gay?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav missbutterfly » 2007-04-04 13:49:33

Jag kan besvara frågan: festa med människor som är glada, roliga, trevliga och som inte dömmer ut andra som är "annorlunda".

Dessutom brukar man på sådana ställen slippa jobbiga hetrosexuella "alfahanar" som tror sig vara störst, bäst och vackrast..
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Inläggav nassepuh » 2007-04-04 15:02:23

KrigarSjäl skrev:Vad ska man på gayklubb att göra om man inte är gay?


Det Miss sa...

Ha kul.

Varför går du på krogen frågar jag då i min tur - för att ha tråkigt?
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav Inger » 2007-04-05 0:04:54

Ensamflickan skrev:När vi hade privata fester hemma hos nån, och det bara var det vanliga gänget där man kände alla, kunde jag slappna av och känna mig någorlunda trygg. När de dessutom hade druckit en del och började släppa loss, blev det oftast blev en väldigt lekfull stämning. (Vi lekte verkligen på våra fester, istället för att bara prata!) Under den perioden drack jag inget, men jag hade en naturlig tendens att speeda igång ändå, när spärrarna släppte. (Normalt är jag väldigt hämmad (trots mitt överaktiva inre), och därför samlar jag på mig en hel del överskottsenergi, som ibland behöver släppas ut.)

Till en början trodde de att jag hade druckit innan jag kom dit, när jag var så där "speedad", och jag fick övertyga dem att jag inte alls hade det, och efter ett tag insåg de att jag faktiskt var sån, att det också var en sida av mig som visade sig ibland. Om nån av dem nån gång var nykter, så satt den oftast i ett hörn och var tråkig, men inte jag, inte! Jag kommer ihåg en av dem nån gång uttrycka förakt för de som spelade fulla, men jag spelade aldrig, och det tror jag inte de trodde heller!

I vilket fall som helst, i de lägena hade jag aldrig några problem med att relatera till dem… När de var nyktra var det lika svårt som vanligt med relationerna, och jag visste inte alls hur jag skulle bete mig, men när de var fulla och lössläppta kände jag mig på samma nivå som dem…! :roll: Undrar just vad det säger om min utvecklingsnivå… :lol:

(Hm, varför måste jag alltid skämma ut mig och avslöja såna här saker…? :oops: )


Ser inget att skämmas för i ovanstående.

Kan det inte vara som för mig, att du helt enkelt är väldigt receptiv och/eller lättuppspelt ("over-exitable")? Sensitiva personer är ofta det.

När folk runtomkring mig blir extra glada (ev med hjälp av några glas alkohol) så brukar det ofta smitta av sig på mig trots att jag bara dricker vatten. Blir liksom hög bara av stämningen i rummet. (Om de inte blir odrägligt packade förstås, för då blir jag desto surare och vill helst bara försvinna.) Har alltid tyckt det var praktiskt med så billig fylla (vatten + trevligt sällskap = ingen baksmälla).
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav KrigarSjäl » 2007-04-05 23:22:24

nassepuh skrev:
KrigarSjäl skrev:Vad ska man på gayklubb att göra om man inte är gay?


Det Miss sa...

Ha kul.

Varför går du på krogen frågar jag då i min tur - för att ha tråkigt?


Av ovan nämnda skäl -och för att träffa tjejer.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav nassepuh » 2007-04-05 23:41:04

KrigarSjäl skrev:Av ovan nämnda skäl -och för att träffa tjejer.


Om du fixar tjejer på krogen utanför ditt sällskap måste jag ju bara få höra några av dina linjer. Jag har varit ute med många alfisar och hört mycket prat om tjejer och så vidare men faktiskt aldrig sett någon som haffat ett engångsligg... bara väldigt mycket inbreeding inom kompisgänget och bekant till bekant.

Däremot så har jag sett kompisar med lite mjukare attityd dansa sig (bokstavligt) in i främmande tjejsällskap.

Men nu slår du, som alfahanne, mig inte som en dansare - precis som mina tuffa f.d. kompisar inte var det (men dom såg jävligt hårda ut iaf). Eller har vi en dansande KrigarSjäl? Då måste jag ju bara få veta hur du dansar? Punkardans? Bikergung?

Näe, släpper dansandet ett tag.

Alltså...

KrigarSjäl går fram till en tjej (i redan existerande sällskap får man förmoda om du inte plockar upp fyllekajorna) och bryter isen med..:

*infoga linje*
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav DooM » 2007-04-06 0:59:58

[Infogar i krigarns ställe]


"Öh, tjenna bruden, vill du knulla?"

alt:

"Fan du ser kåt ut; följ med in på dass här så får du fetballe?"

[slår samtidigt ner tjejens pojkvän med ett knogjärn; bruden blir skitimpad och säger "Ååååååh vad du är sexig Krigarn"]

....eller...öh.... har jag missuppfattat nåt nu igen? :roll: :lol:

Lär oss Krigarn....... vi stackars betahannar är nyfikna på hur ni riktiga alfahannar gör.... :wink:
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Inläggav Inger » 2007-04-06 2:27:00

:lol: :lol:

[Forumet håller andan i spänd förväntan...]
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav KrigarSjäl » 2007-04-06 13:29:09

nassepuh skrev:
KrigarSjäl skrev:Av ovan nämnda skäl -och för att träffa tjejer.


Om du fixar tjejer på krogen utanför ditt sällskap måste jag ju bara få höra några av dina linjer. Jag har varit ute med många alfisar och hört mycket prat om tjejer och så vidare men faktiskt aldrig sett någon som haffat ett engångsligg... bara väldigt mycket inbreeding inom kompisgänget och bekant till bekant.

Däremot så har jag sett kompisar med lite mjukare attityd dansa sig (bokstavligt) in i främmande tjejsällskap.

Men nu slår du, som alfahanne, mig inte som en dansare - precis som mina tuffa f.d. kompisar inte var det (men dom såg jävligt hårda ut iaf). Eller har vi en dansande KrigarSjäl? Då måste jag ju bara få veta hur du dansar? Punkardans? Bikergung?

Näe, släpper dansandet ett tag.

Alltså...

KrigarSjäl går fram till en tjej (i redan existerande sällskap får man förmoda om du inte plockar upp fyllekajorna) och bryter isen med..:

*infoga linje*


Du har alldeles rätt, jag dansar inte. Tänker genast på en romantitel av Norman Mailer; 'Tough guys don't dance'. Det handlar inte om repliker, utan om utstrålning & självförtroende.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 2 gånger.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav KrigarSjäl » 2007-04-06 13:33:43

DooM skrev:[Infogar i krigarns ställe]


"Öh, tjenna bruden, vill du knulla?"

alt:

"Fan du ser kåt ut; följ med in på dass här så får du fetballe?"

[slår samtidigt ner tjejens pojkvän med ett knogjärn; bruden blir skitimpad och säger "Ååååååh vad du är sexig Krigarn"]

....eller...öh.... har jag missuppfattat nåt nu igen? :roll: :lol:

Lär oss Krigarn....... vi stackars betahannar är nyfikna på hur ni riktiga alfahannar gör.... :wink:


Hahaha...ja åtminstone den här betahannen har missuppfattat nåt. Men häng med på krogen någon gång ska vi se om du kan lära dig något!
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav DooM » 2007-04-06 14:13:14

Men häng med på krogen någon gång ska vi se om du kan lära dig något!


Försök inte smita undan nu din fegis: det där var inget svar på frågan. :lol:

Vi försöker en gång till: du går fram till en snygg tjej och säger: *infoga linje*
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Inläggav missbutterfly » 2007-04-06 14:23:30

DooM skrev:Vi försöker en gång till: du går fram till en snygg tjej och säger: *infoga linje*


Det svaret får jag bara inte missa!..
*väntar spännt*
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Inläggav KrigarSjäl » 2007-04-06 15:48:15

DooM skrev:
Men häng med på krogen någon gång ska vi se om du kan lära dig något!


Försök inte smita undan nu din fegis: det där var inget svar på frågan. :lol:

Vi försöker en gång till: du går fram till en snygg tjej och säger: *infoga linje*


Att bli uppmärksammad av det motsatta könet handlar fortfarande inte om replikskiften, utan om utstrålning & självförtroende. Jag förstår att mjukisar helst ser alfahannarna som brölande puckon, men det går att vara både alfahanne och intellektuell. Tro det eller ej.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav DooM » 2007-04-06 16:05:19

KrigarSjäl skrev:Jag förstår att mjukisar helst ser alfahannarna som brölande puckon,


Krigis: för ditt eget bästa får jag nog lov att krossa en och annan av dina illusioner.
Jag har umgåtts med en del tjejer genom åren; och kunnat konstatera att de allra flesta SER "alfahannarna" som just brölande puckon. Detta manifesteras inte bara i ord, utan även i handling; de killarna får inget; just därför att det är helt uppenbart att de bara letar efter en madrass för kvällen.
Undantagen är de allra mest korkade brudarna som mer eller mindre är predestinerade att bli losers i livets lotteri.....så jag antar att det är sådana du raggar på...

men det går att vara både alfahanne och intellektuell. Tro det eller ej


....men hur mycket utbyte har du egentligen av en korkad brud som livskamrat om du nu är så intellektuell?

...eller menar du att dina intressen av det motsatta köner enbart handlar om att skaffa f***a? Hur intellektuell är du isåfall; om du inte har upptäckt de delar av en kvinna som befinner sig ovanför axelhöjd?

Jag tycker mig kunna se en avsvärd skillnad mellan din självbild och min egen hyfsat goda kunskap om hur verkligheten ser ut: därav frågorna; du får ursäkta....... :roll:
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

god - afton på eder

Inläggav Beatuiful_Nightmare » 2007-04-06 16:27:36

instämmer
på eders resonemang

äntligen ett ämne ja tycker e bra att re kommer upp :D

jag tycker åsså som eder
att krogen e cp
pga alla empati lösa objekt
som inte kan uppföra sig
:shock:

har varit på en sk krog en gång på ett ställe
och alldrig mer säger jag

där ja hade typ 4 till 5 svenson folk hängas på mig
och en som skrek öl i mitt högra öra
och en som skrek öl i mitt vänstra öra
:twisted:

men droppen var när jag frågade bartendern om ja fick en alkoholfri kola
och han blev irriterad på mig för de
m :shock:

då tyckte jag att
de fick va nog me detta jävla pitt folket
hade jag orkat skulle ja bett bartendern dra åt helvete
och skällt ut fylletrattarna efter noter
:evil:

men mitt problem e att ja får alltid blackout
och får tung häfta
för ja blir förvirrad av allt runt om kring mig
har ja för mycket att tänka på
så blir jag typ låst i tänkandet
:(

okej att man dricker öl
men att bli helt tokig så fort man ser nån som
står och tappar upp öl i ett öl glas
och rusa fram till disken för att va först e inte okej
anser jag
:evil:

näe re e bättre att va nykterisst rå slipper man sånt här
jaja segla på
mvh mig

e re nån annan som vill snacka mer om sånt här
eller har tips på sajter
där man kan diskutera och få råd i vad
re finns för andra ställen man kan besöka en fredag lördag kväll
när man inte orkar hänga me sina polare på krogen

så e min msn

lord_fdm@hotmail.com
Senast redigerad av Beatuiful_Nightmare 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
Beatuiful_Nightmare
Ny medlem
 
Inlägg: 17
Anslöt: 2006-09-14

Inläggav missbutterfly » 2007-04-06 17:26:20

KrigarSjäl skrev:Att bli uppmärksammad av det motsatta könet handlar fortfarande inte om replikskiften, utan om utstrålning & självförtroende.


Vad?
Själv tycker jag väldigt många killar faller på just märkligt (läs:korkat och matcho) sätt att uttrycka sig och tro att alla tjejer faller för deras "smörsnack" och klyschor om "ggguuudd va vacker du äää!!" (som de säger till alla som råkar passera deras väg).

Själv är jag allergisk mot dessa vedervärdiga kåt-snubbar, tycker det är äckligt och direkt motbjudande att låta k***n styra en i alla möjliga riktningar.

Nej, en riktig man (i mina ögon) nedlåter sig inte till att hänfalla till stundens lustar utan är ärlig och rak med vad han innerst inne tycker.
Dessutom besvärar han sig med att lära känna tjejen, inte bara gå efter yta!

Kan dock hålla med om att utstrålning är viktig hos den andre om jag ska falla för honom på riktigt.
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Inläggav nassepuh » 2007-04-06 17:37:02

Fan också. Att man inte ska få bråka lite ifred... :(
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav DooM » 2007-04-06 18:25:09

Fan också. Att man inte ska få bråka lite ifred...


Förlåt Nasse :oops: ...jag kunde inte låta bli

Jag har bitit mig i tungan; jag har suttit på händerna och jag har dunkat huvudet i skrivbordet när jag läst... men inget hjälpte ... fan, fan, fan... :lol:

[Smiskar fingrarna med linjalen]
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
DooM
 
Inlägg: 251
Anslöt: 2007-01-01
Ort: Stockholm

Inläggav nassepuh » 2007-04-07 1:39:55

DooM skrev:
Fan också. Att man inte ska få bråka lite ifred...


Förlåt Nasse :oops: ...jag kunde inte låta bli

Jag har bitit mig i tungan; jag har suttit på händerna och jag har dunkat huvudet i skrivbordet när jag läst... men inget hjälpte ... fan, fan, fan... :lol:

[Smiskar fingrarna med linjalen]


Fortsätt du - lite lessen bara över att jag äntligen hittade en ingång on-topic... och så snos mina linjer. :cry:

Inge kul att bråka när det blir så många och så ensidigt heller. Känner man sig som en del i en mobb typ. :?

Summa summarum:

Nasse får inte bråka. :cry:
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh
Bannad
 
Inlägg: 2193
Anslöt: 2006-07-17

Inläggav Eyesonly » 2007-04-08 17:09:49

Summa summarum:

Nasse får inte bråka. :cry:


På klassiskt aspievis känner jag ingen empati. :twisted:

Den här tråden låter mig veta mycket mer om krogar än jag vill.
Senast redigerad av Eyesonly 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
Eyesonly
 
Inlägg: 972
Anslöt: 2006-11-05
Ort: Kristinehamn

Inläggav jonas18 » 2007-04-09 2:56:20

Lite svårt att undvika eftersom jag jobbar som bartender och ska ner till cypern (ayia napa) o jobba snart..
Senast redigerad av jonas18 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
jonas18
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2006-03-24

Inläggav KrigarSjäl » 2007-04-10 14:49:59

DooM skrev:
KrigarSjäl skrev:Jag förstår att mjukisar helst ser alfahannarna som brölande puckon,


Krigis: för ditt eget bästa får jag nog lov att krossa en och annan av dina illusioner.
Jag har umgåtts med en del tjejer genom åren; och kunnat konstatera att de allra flesta SER "alfahannarna" som just brölande puckon. Detta manifesteras inte bara i ord, utan även i handling; de killarna får inget; just därför att det är helt uppenbart att de bara letar efter en madrass för kvällen.
Undantagen är de allra mest korkade brudarna som mer eller mindre är predestinerade att bli losers i livets lotteri.....så jag antar att det är sådana du raggar på...

men det går att vara både alfahanne och intellektuell. Tro det eller ej


....men hur mycket utbyte har du egentligen av en korkad brud som livskamrat om du nu är så intellektuell?

...eller menar du att dina intressen av det motsatta köner enbart handlar om att skaffa f***a? Hur intellektuell är du isåfall; om du inte har upptäckt de delar av en kvinna som befinner sig ovanför axelhöjd?

Jag tycker mig kunna se en avsvärd skillnad mellan din självbild och min egen hyfsat goda kunskap om hur verkligheten ser ut: därav frågorna; du får ursäkta....... :roll:


Korkade tjejer går naturligtvis bort.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:31:40, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in