Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav antonius » 2016-09-08 12:56:10

Ordentligt välutrustad är det inte så stor ide att skylta med, vifta hellre med en spännande sportig livsstil då drösar brudarna över dig, när du flexar med biceps och gör 50 chins på utegymmet bredvid ett välbesökt löpspår... :wink:
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav slackern » 2016-09-08 13:04:19

antonius skrev:Ordentligt välutrustad är det inte så stor ide att skylta med, vifta hellre med en spännande sportig livsstil då drösar brudarna över dig, när du flexar med biceps och gör 50 chins på utegymmet bredvid ett välbesökt löpspår... :wink:


Eller ta en swing om vid strippstången bredvid hennes.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Huggorm » 2016-09-08 13:29:06

Kvinnor har ju alltid haft en tendens att välja män som är mera utbildade och gärna i en högre samhällsklass än de själva. De vill inte försörja någon, de vill bli försörjda. Detta är ett stort problem i exempelvis Stockholm, där det finns ett överskott av kvinnor och kvinnor generellt är mer välutbildade än män. Kvinnor och män lever helt enkelt inte upp till varandras krav. Och allra hopplösast är det för män med problem som gör att de inte fungerar optimalt i samhället, exempelvis aspergare.
Huggorm
 
Inlägg: 22254
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav slackern » 2016-09-08 13:31:31

Huggorm skrev:Kvinnor har ju alltid haft en tendens att välja män som är mera utbildade och gärna i en högre samhällsklass än de själva. De vill inte försörja någon, de vill bli försörjda. Detta är ett stort problem i exempelvis Stockholm, där det finns ett överskott av kvinnor och kvinnor generellt är mer välutbildade än män. Kvinnor och män lever helt enkelt inte upp till varandras krav. Och allra hopplösast är det för män med problem som gör att de inte fungerar optimalt i samhället, exempelvis aspergare.


Det här är din egen teori? Jag har AS, har barn och inte haft särskilt svårt för att träffa tjejer.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Huggorm » 2016-09-08 13:33:48

slackern skrev:
Huggorm skrev:Kvinnor har ju alltid haft en tendens att välja män som är mera utbildade och gärna i en högre samhällsklass än de själva. De vill inte försörja någon, de vill bli försörjda. Detta är ett stort problem i exempelvis Stockholm, där det finns ett överskott av kvinnor och kvinnor generellt är mer välutbildade än män. Kvinnor och män lever helt enkelt inte upp till varandras krav. Och allra hopplösast är det för män med problem som gör att de inte fungerar optimalt i samhället, exempelvis aspergare.


Det här är din egen teori? Jag har AS, har barn och inte haft särskilt svårt för att träffa tjejer.
Det är ett erkänt problem som tagits upp många gånger i media.
Huggorm
 
Inlägg: 22254
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav antonius » 2016-09-08 13:57:08

slackern skrev:Eller ta en swing om vid strippstången bredvid hennes.


Good thinking... :lol:
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Toblerone » 2016-09-08 14:31:29

Huggorm skrev:Kvinnor har ju alltid haft en tendens att välja män som är mera utbildade och gärna i en högre samhällsklass än de själva. De vill inte försörja någon, de vill bli försörjda. Detta är ett stort problem i exempelvis Stockholm, där det finns ett överskott av kvinnor och kvinnor generellt är mer välutbildade än män. Kvinnor och män lever helt enkelt inte upp till varandras krav. Och allra hopplösast är det för män med problem som gör att de inte fungerar optimalt i samhället, exempelvis aspergare.


Nja, det är ändå inte alltid så. Det finns också välutbildade kvinnor som mycket väl kan tänka sig en man med sämre utbildning om inte han har ett problem med det, tjatar om det hela tiden och kanske t.o.m. behandlar henne illa för att visa att han fortfarande är mannen i huset. Egna erfarenheter? Japp!

Sen är det ju förstås sant, att man väljer partner "i sin egen liga", eller åtminstone inte allt för långt utanför. Jag skulle säga så här: Man kan inte räkna med att folk utanför ens liga är intresserade, men man ska inte heller missa chansen om man träffar på ett undantag. Kan ju hända att den personen har andra kriterier. Alla är inte ytliga heller, kanske har man hittat sin tvillingsjäl och då spelar det inte lika stor roll längre med inkomst och utbildning.

Fungerande vardag och gemensamma mål är viktiga. Om jag vore singel så skulle jag kunna tänka mig en kille med diagnos, men ändå en sån som inte har allt för stora problem i vardagen. Jag skulle inte vilja ha någon som jag måste hjälpa hela tiden och inte heller någon som är mycket, mycket duktigare med allt. Man ska vara på samma nivå ungefär.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Huggorm » 2016-09-08 16:42:52

Toblerone skrev:Nja, det är ändå inte alltid så. Det finns också välutbildade kvinnor som mycket väl kan tänka sig en man med sämre utbildning om inte han har ett problem med det, tjatar om det hela tiden och kanske t.o.m. behandlar henne illa för att visa att han fortfarande är mannen i huset. Egna erfarenheter? Japp!
Självklart gäller det inte alla, men det är en generell trend som man kan se. Sedan kanske det är så att man undermedvetet värderar sig själv lägre om man har asperger, och därmed accepterar partners som en annars motsvarande NT inte skulle accepterat?
Huggorm
 
Inlägg: 22254
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Alien » 2016-09-08 16:46:02

Huggorm skrev:Kvinnor har ju alltid haft en tendens att välja män som är mera utbildade och gärna i en högre samhällsklass än de själva. De vill inte försörja någon, de vill bli försörjda. Detta är ett stort problem i exempelvis Stockholm, där det finns ett överskott av kvinnor och kvinnor generellt är mer välutbildade än män.

Det där att kvinnor vill bli försörjda tror jag inte ett dugg på. Vi lever inte på 1800-talet. Kvinnor vill kunna försörja sig själva, eftersom det innebär att de kan bestämma själva över sitt liv. Är man beroende av en man, måste man stanna kvar hos honom, såvida man inte hittar en annan bättre man som försörjer en.

Vad dessa välutbildade kvinnor snarare vill ha är någon på samma nivå, lika välutbildad. Som Toblerone skrev.

Kanske vill en del också ha någon som är ännu mer (framgångs)rik än de själva. Men det är i så fall en statusgrej, inte för att de vill bli försörjda.

Huggorm skrev:Kvinnor och män lever helt enkelt inte upp till varandras krav. Och allra hopplösast är det för män med problem som gör att de inte fungerar optimalt i samhället, exempelvis aspergare.


De lågutbildade/fattiga männens och de högutbildade/rika kvinnornas problem är snarare internationella. Som i Kina där det dessutom finns ett stort mansöverskott:
kvinnobrist-i-kina-anda-talar-man-om-overblivna-kvinnor-t31602.html

Betr aspergermäns problem med raggning och hitta flickvän etc så finns det flera tidigare trådar om det, t ex hur-hanterar-ni-raggande-flortande-t45714.html
prata-av-mig-om-livet-karleken-och-kanske-fa-lite-rad-t48902.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Huggorm » 2016-09-08 16:48:39

Alien skrev:De lågutbildade/fattiga männens och de högutbildade/rika kvinnornas problem är snarare internationella. Som i Kina där det dessutom finns ett stort mansöverskott:
kvinnobrist-i-kina-anda-talar-man-om-overblivna-kvinnor-t31602.html
Klart det är internationellt, folk är i grunden lika.
Huggorm
 
Inlägg: 22254
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav nallen » 2016-09-08 19:27:08

Huggorm skrev:Det gäller att vara [...] hyfsat rik, då blir det mycket enklare att ragga.

Var går gränsen för "hyfsat rik" då?
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Huggorm » 2016-09-08 19:33:15

nallen skrev:
Huggorm skrev:Det gäller att vara [...] hyfsat rik, då blir det mycket enklare att ragga.

Var går gränsen för "hyfsat rik" då?
Vet ej, den gränsen varierar nog med kvinnan man raggar på
Huggorm
 
Inlägg: 22254
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav nallen » 2016-09-08 19:54:27

Hmmm... det tycks vara mer än en årslön på banken i alla fall.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Savanten Svante » 2016-09-08 19:56:07

nallen skrev:Hmmm... det tycks vara mer än en årslön på banken i alla fall.


Ah. Jag har ingen lön. Ibland har det sina fördelar att vara förtidspensionär! :)



Man ska köra sitt eget rejs. Fråga Yohio.



– Så du tyckte jag var bög när jag hade lite smink i skolan? Nu ­springer jag omkring i en klänning och får mer tjejer än dig.
Senast redigerad av Savanten Svante 2016-09-08 19:59:23, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav slackern » 2016-09-08 19:57:42

Verkar vara många bittra här som tror att tjejer går att köpa.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Overflow » 2016-09-08 20:00:52

nallen skrev:
Huggorm skrev:Det gäller att vara [...] hyfsat rik, då blir det mycket enklare att ragga.

Var går gränsen för "hyfsat rik" då?

När du erbjuder sånt som dom flesta andra inte kan och får tjejerna att känna att dom har högre status än andra. Dyr bostad, dyr bil, ofta äta på fin restaurang, resor, märkes skor/kläder/väskor.

Handlar inte om hur stora siffror du har på bankkontot, handlar om vilket liv du erbjuder tjejerna.

slackern skrev:Verkar vara många bittra här som tror att tjejer går att köpa.

Väldigt många går att köpa ja, sen om den typen är något att hänga i granen är ju en annan fråga.
Overflow
Ny medlem
 
Inlägg: 16
Anslöt: 2016-08-13

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav nallen » 2016-09-08 20:05:15

Overflow skrev:Handlar inte om hur stora siffror du har på bankkontot, handlar om vilket liv du erbjuder tjejerna.

Bajs.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav antonius » 2016-09-08 20:20:24

Savanten Svante skrev:Man ska köra sitt eget rejs. Fråga Yohio.


Vi Norrlänningar, fruntimren tar oss för vår utstrålning... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Toblerone » 2016-09-08 20:25:06

Huggorm skrev:
Toblerone skrev:Nja, det är ändå inte alltid så. Det finns också välutbildade kvinnor som mycket väl kan tänka sig en man med sämre utbildning om inte han har ett problem med det, tjatar om det hela tiden och kanske t.o.m. behandlar henne illa för att visa att han fortfarande är mannen i huset. Egna erfarenheter? Japp!
Självklart gäller det inte alla, men det är en generell trend som man kan se. Sedan kanske det är så att man undermedvetet värderar sig själv lägre om man har asperger, och därmed accepterar partners som en annars motsvarande NT inte skulle accepterat?


Det finns alltid den risken att man nöjer sig med något som man egentligen inte vill ha om man har dålig självförtroende. Oavsett Asperger eller inte. Det är dock ingen bra idé. Man blir ju inte lycklig med en person som man egentligen inte vill ha.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Toblerone » 2016-09-08 20:28:09

Huggorm skrev:
nallen skrev:
Huggorm skrev:Det gäller att vara [...] hyfsat rik, då blir det mycket enklare att ragga.

Var går gränsen för "hyfsat rik" då?
Vet ej, den gränsen varierar nog med kvinnan man raggar på


Det är ju dumheter, det kan ju ta lång tid och en fast relation tills man får reda på hur mycket pengar partnern har. Så det ger ju ingen fördel vid raggande.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Huggorm » 2016-09-08 20:31:41

Toblerone skrev:
Huggorm skrev:
nallen skrev:Var går gränsen för "hyfsat rik" då?
Vet ej, den gränsen varierar nog med kvinnan man raggar på


Det är ju dumheter, det kan ju ta lång tid och en fast relation tills man får reda på hur mycket pengar partnern har. Så det ger ju ingen fördel vid raggande.
Det finns en video på youtube någonstans, där samma kille raggar upp tjejer till att åka med honom i sin bil. Han provar med två olika bilar, en gammal och billig och en ny och dyr. Gissa hur det gick?
Huggorm
 
Inlägg: 22254
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Toblerone » 2016-09-08 20:34:04

Overflow skrev:
nallen skrev:
Huggorm skrev:Det gäller att vara [...] hyfsat rik, då blir det mycket enklare att ragga.

Var går gränsen för "hyfsat rik" då?

När du erbjuder sånt som dom flesta andra inte kan och får tjejerna att känna att dom har högre status än andra. Dyr bostad, dyr bil, ofta äta på fin restaurang, resor, märkes skor/kläder/väskor.

Handlar inte om hur stora siffror du har på bankkontot, handlar om vilket liv du erbjuder tjejerna.

slackern skrev:Verkar vara många bittra här som tror att tjejer går att köpa.

Väldigt många går att köpa ja, sen om den typen är något att hänga i granen är ju en annan fråga.


Allvarligt, jag tror inte jag känner såna kvinnor alls. Alla som jag känner tittar snarare på gemensamma intressen och sånt. Och jag känner flera stycken som har mer pengar än sina män. Jag tror ni som påstår sånt har inte verkligen koll på vem som har pengar. En kompis till mig är ihop med en man som är läkare. Han är inte bara läkare utan verkar också ha lätt Asperger. Lätt för folk att säga att hon kanske är ihop med honom för att han är läkare och tjänar väl. Men hon är inte bara väldigt vacker, hennes familj är också en av Stockholms rikaste. DET vet inte många. Men folk är ju övertygade att de vet hur det ligger, eller hur....
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Huggorm » 2016-09-08 20:36:48

Toblerone skrev:Allvarligt, jag tror inte jag känner såna kvinnor alls. Alla som jag känner tittar snarare på gemensamma intressen och sånt. Och jag känner flera stycken som har mer pengar än sina män. Jag tror ni som påstår sånt har inte verkligen koll på vem som har pengar. En kompis till mig är ihop med en man som är läkare. Han är inte bara läkare utan verkar också ha lätt Asperger. Lätt för folk att säga att hon kanske är ihop med honom för att han är läkare och tjänar väl. Men hon är inte bara väldigt vacker, hennes familj är också en av Stockholms rikaste. DET vet inte många. Men folk är ju övertygade att de vet hur det ligger, eller hur....
Familjen kanske är rik, men hon själv då?
Huggorm
 
Inlägg: 22254
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Toblerone » 2016-09-08 20:37:22

Huggorm skrev:
Toblerone skrev:
Huggorm skrev:Vet ej, den gränsen varierar nog med kvinnan man raggar på


Det är ju dumheter, det kan ju ta lång tid och en fast relation tills man får reda på hur mycket pengar partnern har. Så det ger ju ingen fördel vid raggande.
Det finns en video på youtube någonstans, där samma kille raggar upp tjejer till att åka med honom i sin bil. Han provar med två olika bilar, en gammal och billig och en ny och dyr. Gissa hur det gick?


Jag har själv aldrig sett nån ragga i en bil, jag tänkte ju på disco, pub, uteställen. Och då har man inga statusprylar med sig. Dyra kläder och I-phone kan vem som helst ha.

Personligen skulle jag inte våga kliva i en helt främmande mans bil. För farligt. Eller hur fortsätter det sedan? Parkerar han bilen och bjuder tjejen på lyxrestaurang. En sån situation är på något sätt oseriös..... :-)063
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in