Frågor om Iktorivil

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Dosering Iktorivil vid ångest

Inläggav marcooleo » 2011-05-17 23:20:08

Juddy skrev:I vissa cirklar räknas Iktorivil som mer potent än Xanor då det har en mycket längre halveringstid.

Konstigt för jag känner inget som helst rus av Ikto som jag gjorde av Xanor, känner mig bara avslappnad och har ingen ångest.
Stesolid har längre halveringstid än Ikto men stesolid fungerar inget vidare mot ångest för mig
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Frågor om Iktorivil.

Inläggav Bali » 2016-07-06 15:57:54

Bump!

Jag har stora besvär med kraftiga spänningar i flera olika muskelgrupper och är alltså i behov av någon form av lindring.

Jag har lyckats tjata till mig 5 mg Stesolid som jag tar vid behov, men de små rackarna är ju som en droppe i havet; de ger i stort ingen lindring alls. Jag har flera gånger frågat (läs: nästan bönat och bett) VC-läkarna om de verkligen inte kan erbjuda mig någon medicin med en starkare muskelavslappnande effekt, men fick senast häromdagen återigen svaret att det inte finns någon sådan.

Självklart förstår jag att de har fel och efter att ha googlat runt lite dök t.ex. Iktorivil upp som ett eventuellt alternativ. Jag ser ju här i tråden att den tycks ha mindre lustiga biverkningar, men jag kan ju säga att jag i nuläget inte är någon muntergök precis, så den risken är jag beredd att ta.

Den stora frågan är alltså om Iktorivil verkligen har en mycket större muskelavslappnande effekt än Stesolid? Är det någon mening med att jag lägger ner energi på att försöka få en VC läkare att skriva ut sådana till mig?

Om någon med erfarenhet av tabletten har lust att dela med sig av hur de upplever just den muskelavslappnande effekten, vore jag väldigt tacksam. :-)Happy
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Frågor om Iktorivil.

Inläggav Richard » 2016-10-09 15:11:24

Iktorivil lär vara den mest muskelavslappnande bensodiazepinen. Indikationen för den är främst epilepsi. Jag tar fortfarande 4 mg var kväll o jag är väl ganska avslappnad för det mesta. Men det händer att jag får kramp i t.ex foten.

När jag fick ECT-behandling så fick man inte äta Iktorivil p.g.a. det är själva kramperna man får av strömmen som ger den antidepressiva effekten. Gick bra, fick dock äta Stilnoct på kvällen.
Richard
 
Inlägg: 3405
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Frågor om Iktorivil.

Inläggav Bali » 2016-10-09 16:10:26

Tack för informationen, Richard!
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Återgå till Aspergare och vården



Logga in