Frågor om hur jag löser min telesituation?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Frågor om hur jag löser min telesituation?

Inläggav notwoodstock » 2015-07-14 15:49:19

Tråd för sådana frågor och råd:

Jag har just nu blivit av med mitt 08-nummer - två bolag får reda ut om dom tillsammans kan få ADSL och analog telelina att fungera. Och förlängningssladden in till telefonsittplatsen och min robusta Doro går inte att använda påstås det, vilket man ju dock faktiskt kan prova - teletekniskt fungerade sådant "förr".

Sedan har jag just begärt flytt av mitt publika mobilnummer till Tele2, "gratis" kontantkortstele, som man dock måste betala 50:- / månad för surf som stadig kostnad. Fördelen är att det kan gå på autogiro, det har varit struligt att ha vidarekopplingen av telefonsamtalen avbrutet ibland när den behöver fyllas på.

Denna mobil är även "SMS-terminal" hemma samt reservmobil. Billig Nokia.

Privata huvudmobilen med hemligt nummer kommer jag nu byta till en just inköpt ny iPhone 4S (2200:-) med något kontantkort plus lite surf. Då flyttar man väl det existerande numret till mikro-SIM'en i iPhonen...

Kvar har jag då min gamla roliga Sony Ericsson, som får bli lite reserv, eller så ger jag den till Myrorna. Den har tjänat ut, ca 5 år gammal och billig vid inköpet.

Vet inte om jag kan hitta något vettigt Abonnemang i stället för kontantkorten?!

Har ni några råd (nu när ni läst så här långt? :-)Happy ) ?
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Frågor om hur jag löser min telesituation?

Inläggav notwoodstock » 2015-07-15 10:01:21

Frågan var kanske lite diffus - men jag skulle vilja ha de två mobilerna på faktura, men inte på abonnemang, jag ringer inte mycket. Vet ni någon som säljer nå't bra?

Och varför ADSL/Analoga-linan inte fungerar ihop får dom fixa...

Sedan så måste jag hitta min mikro-SIM - den ligger någonstans i lägenheten. :-( ;-) :-)004
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Återgå till IT-forum



Logga in