Färre "utvikande"

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Inläggav sommar » 2008-08-03 22:08:12

pH skrev:
Fighterbabe skrev:[...] Mår du lika dåligt av att se bar hud på stranden? Isf kanske man borde gå i nån form av terapi


Hörrö, snälla... Den där typen av uttalande uppfattar jag som konfliktsökande och föga konstruktivt. Säkert är du arg och irriterad, men är det verkligen nödvändigt? Du och Sommar har varit osams förut. Ingen anledning att se till så det blossar upp igen. Eller?


Tack, Ph! Så uppfattar jag henne oxå tyvärr.
På stranden mår jag inte dåligt av det för där hör det hemma men skulle någon posera där eller uppträda sexsistiskt skulle det äckla mig. Terapi behöver jag inte dock inte av den anledningen.
Tyvärr feltolkar du mig ibland, FB. Fast inte nu senast. Dock har jag INTE enbart menat dig, FB. denna gången o. jag tycker verkligen att forumet på det hela taget blivit mer sexistiskt på senaste tiden. Du feltolkar mig ibland (även andra vilket jag såg prov på tidigare idag) men det kan jag inte hjälpa.

Sist men inte minst undrar jag vem som är provocerande. :roll: o. att Sommarbildstråden inte enbart kan innehålla enbart sommarbilder utan folk överhuvudtaget. Hoppas mod. Titti eller annan mod. gör som Titti gjorde förra gången dvs. flyttar vissa bidler därifrån.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:53:31, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav sommar » 2008-08-03 22:17:18

weasley skrev:Moderator:

sommar skrev:Det är lönlöst att disk. mer er eftersom ni inte tar till er vad jag skriver. Jag lägger därför inte mer kraft på det utan hon får tänka själv.


Vi tar till oss att du tycker det är sexfixerat här på forumet. Vi berättar hur reglerna är. Du antyder att det vore bra med andra rekommendationer (lite svårt att begripa om det är just det ordet du menar eftersom du använder så mycket förkortningar, men jag antar det) men ålägger Titti att tänka ut vad DU vill ha för rekommendationer? Du inser väl själv att OM du har förslag på förändringar i reglerna så måste du tala om dem?


sommar skrev:I vilket syfte jag besöker forumet har ni inte med att göra men inte för att hitta sexistiska saker iaf.


Det har förekommit att forummedlemmar har visat bar hud på bilder. Det är möjligt, för den som så vill, att ifrågasätta anledningen till detta. Men värt att komma ihåg är att bildvisningen har skett otvunget och vad det verkar av fri vilja. Dessa forummedlemmar har då fått uppmärksamhet för sina barhudade bilder. Både positiv och negativ sådan. Frågan är om det i detta fallet isåfall är att klassa som just sexistiskt.


sommar skrev:En sak som irriterar mig är att varje gång jag disk med Admin eller en mod. hoppar plötsligt en annan mod. in, vilket gör det rörigt för mig.


Ja, det har blivit så några gånger nu. Jag är ledsen om det blir rörigt för dej. Det är inte min avsikt. Jag ska försöka låta bli att blanda mej i.


sommar skrev:Jag syftade på JOR. Det är sällan bra att göra antaganden.


1) Du kunde ha skrivit det tydligare. Som det nu var, var det verkligen inte uppenbart. Nåväl. Sådana syftningsfel gör vi alla. Det händer.

2) Det som däremot är märkligt är att man inte ska göra antaganden. Ändå är det det du vill att Titti ska göra - hon ska, enligt vad som har framkommit, "tänka själv" och alltså ANTA vilka rekommendationer det är du åsyftar. Det blir en väldig inkonsekvens.


sommar skrev:Slutdiskuterat!


Synd att du ser det så. Jag hade hoppats på lite konstruktiva och konkreta idéer på hur du och exempelvis Nilale ska finna forumet mindre "sexistiskt".


Jag har sagt mitt!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:53:31, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav antikropp » 2008-08-03 22:40:03

Jag tror på Fighterbabes teori om orsaken till den här frågeställningen. Det handlar inte om frågan om färre utvik eller inte. Det handlar om konflikten mellan FB och sommar. Den pådrivande parten i den konflikten verkar vara sommar. Underlig debattteknik använder hon sig dessutom av. Propsar på för något och bemödar sig med att försöka få andra att hörsamma önskemålen och få folk med sig, sen kan hon när som helst bryta av och säga när diskussionen inte leder någonstans och försöka få det till att det är andras fel för att dom inte vill lyssna.
Senast redigerad av antikropp 2011-05-04 14:53:31, redigerad totalt 1 gång.
antikropp
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2008-04-10

Inläggav JOR » 2008-08-03 22:40:07

Enda rätta vore väl att stänga ute BÅDE sommar och Fighterbabe... Så slipper man gnäbbet.

:-(
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 14:53:31, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav Fighterbabe » 2008-08-03 22:41:57

sommar skrev:
pH skrev:
Fighterbabe skrev:[...] Mår du lika dåligt av att se bar hud på stranden? Isf kanske man borde gå i nån form av terapi


Hörrö, snälla... Den där typen av uttalande uppfattar jag som konfliktsökande och föga konstruktivt. Säkert är du arg och irriterad, men är det verkligen nödvändigt? Du och Sommar har varit osams förut. Ingen anledning att se till så det blossar upp igen. Eller?


Tack, Ph! Så uppfattar jag henne oxå tyvärr.
På stranden mår jag inte dåligt av det för där hör det hemma men skulle någon posera där eller uppträda sexsistiskt skulle det äckla mig. Terapi behöver jag inte dock inte av den anledningen.
Tyvärr feltolkar du mig ibland, FB. Fast inte nu senast. Dock har jag INTE enbart menat dig, FB. denna gången o. jag tycker verkligen att forumet på det hela taget blivit mer sexistiskt på senaste tiden. Du feltolkar mig ibland (även andra vilket jag såg prov på tidigare idag) men det kan jag inte hjälpa.

Sist men inte minst undrar jag vem som är provocerande. :roll: o. att Sommarbildstråden inte enbart kan innehålla enbart sommarbilder utan folk överhuvudtaget. Hoppas mod. Titti eller annan mod. gör som Titti gjorde förra gången dvs. flyttar vissa bidler därifrån.


Jag har aldrig gnällt på att någon flyttat på mina bilder, det DIN uppfattning i hopp om att de skulle irritera mig. Mig gör det ingen skillnad om de ligger i sommarbilder eller hur ser du ut. Tyckte att de var sommarbilder, men strunt samma. Jag accpeterar modsens beslut och håller inte på att tjafsa med dem som du gör när de inte tycker som du.

Jag kanske inte alltid tycker lika som modsen, men bråkar inte med dem för det.
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:53:31, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav KrigarSjäl » 2008-08-03 22:42:08

Jag kan skapa en ringhörna åt dem i Fri... 8)
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:53:31, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav JOR » 2008-08-03 22:45:11

Gör det krigis... Kanske är forumet för litet för bägge två :-(
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 14:53:31, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav KrigarSjäl » 2008-08-03 22:48:07

Är det inte emot reglerna att skapa en tråd åt andra?
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:53:31, redigerad totalt 2 gånger.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Fighterbabe » 2008-08-03 22:48:19

antikropp skrev:Jag tror på Fighterbabes teori om orsaken till den här frågeställningen. Det handlar inte om frågan om färre utvik eller inte. Det handlar om konflikten mellan FB och sommar. Den pådrivande parten i den konflikten verkar vara sommar. Underlig debattteknik använder hon sig dessutom av. Propsar på för något och bemödar sig med att försöka få andra att hörsamma önskemålen och få folk med sig, sen kan hon när som helst bryta av och säga när diskussionen inte leder någonstans och försöka få det till att det är andras fel för att dom inte vill lyssna.


Bild Åh, Tack! Äntligen nån som fattat vad sommar håller på med! Känns som att bara VÄNTAR på att hitta ett inlägg eller något att gnälla på hos mig och nu fick hon sin chans. Men när modsen sagt att det inte är fel så slutar hon inläggen med argumentet "det leder ingen vart"
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:53:31, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Fighterbabe » 2008-08-03 22:49:33

JOR skrev:Gör det krigis... Kanske är forumet för litet för bägge två :-(


Eller så är världen för liten. :roll:
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:53:31, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav sommar » 2008-08-03 22:50:14

Fighterbabe skrev:
sommar skrev:
pH skrev:[quote="Fighterbabe"][...] Mår du lika dåligt av att se bar hud på stranden? Isf kanske man borde gå i nån form av terapi


Hörrö, snälla... Den där typen av uttalande uppfattar jag som konfliktsökande och föga konstruktivt. Säkert är du arg och irriterad, men är det verkligen nödvändigt? Du och Sommar har varit osams förut. Ingen anledning att se till så det blossar upp igen. Eller?


Tack, Ph! Så uppfattar jag henne oxå tyvärr.
På stranden mår jag inte dåligt av det för där hör det hemma men skulle någon posera där eller uppträda sexsistiskt skulle det äckla mig. Terapi behöver jag inte dock inte av den anledningen.
Tyvärr feltolkar du mig ibland, FB. Fast inte nu senast. Dock har jag INTE enbart menat dig, FB. denna gången o. jag tycker verkligen att forumet på det hela taget blivit mer sexistiskt på senaste tiden. Du feltolkar mig ibland (även andra vilket jag såg prov på tidigare idag) men det kan jag inte hjälpa.

Sist men inte minst undrar jag vem som är provocerande. :roll: o. att Sommarbildstråden inte enbart kan innehålla enbart sommarbilder utan folk överhuvudtaget. Hoppas mod. Titti eller annan mod. gör som Titti gjorde förra gången dvs. flyttar vissa bidler därifrån.


Jag har aldrig gnällt på att någon flyttat på mina bilder, det DIN uppfattning i hopp om att de skulle irritera mig. Mig gör det ingen skillnad om de ligger i sommarbilder eller hur ser du ut. Tyckte att de var sommarbilder, men strunt samma. Jag accpeterar modsens beslut och håller inte på att tjafsa med dem som du gör när de inte tycker som du.

Jag kanske inte alltid tycker lika som modsen, men bråkar inte med dem för det.[/quote]

Jag gör vad jag vill o. gör inget för att irritera dig utan tycker att forumet blivit mer sexistiskt o .att bla. du bidrar till det. Du tolkar som att jag enbart syftar på dig o. irriterar dig men det gör jag ej. Att du tolkar det så får stå för dig.

Du provocerar kraftigt själv genom att efter flytten lägga massor med bilder på dig själv i sommarbildstråden istället för "Hur ser du ut"- tråden. Det visar tydligt på provokation särskilt med tanke på att du säger digegentrligen inte bry dig om var bilderna ligger.
Slutdiskuterat!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:53:31, redigerad totalt 2 gånger.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav JOR » 2008-08-03 22:51:08

@krigis

Korrekt. Så länge det sker i NFD och ingen anmäler, så kanske du kommer undan :twisted:
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 14:53:31, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav sommar » 2008-08-03 22:56:31

antikropp skrev:Jag tror på Fighterbabes teori om orsaken till den här frågeställningen. Det handlar inte om frågan om färre utvik eller inte. Det handlar om konflikten mellan FB och sommar. Den pådrivande parten i den konflikten verkar vara sommar. Underlig debattteknik använder hon sig dessutom av. Propsar på för något och bemödar sig med att försöka få andra att hörsamma önskemålen och få folk med sig, sen kan hon när som helst bryta av och säga när diskussionen inte leder någonstans och försöka få det till att det är andras fel för att dom inte vill lyssna.


Detta är din, FB´s o. ev. andras syn på saken. Att jag gör så är för att slippa förklara samma sak flera ggr. för mod. för det leder ändå ingen vart o för att just undvika konflikt. Någon av oss två ( FB. o. jag) måste ge sig. Jag ger mig genom att göra så då båda sagt sitt. De säger sig vilja ha folks åsikter men katten heller. Jag har klagat för att jag tycker att forumet blivit för sexistiskt på sistone o. det är fler än jag som tycker så o. som jag medgett är FB. inte ensam orsak till det.

FB. är inte sen att provocera o. gå i gång i konflikt. Det kan man tydligt se om man öppnar sina ögon, Antikropp.

Sludiskuterat för nu har vi båda sagt vårt.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:53:31, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Fighterbabe » 2008-08-03 22:58:16

sommar skrev:
Fighterbabe skrev:
sommar skrev:[quote="pH"][quote="Fighterbabe"][...] Mår du lika dåligt av att se bar hud på stranden? Isf kanske man borde gå i nån form av terapi


Hörrö, snälla... Den där typen av uttalande uppfattar jag som konfliktsökande och föga konstruktivt. Säkert är du arg och irriterad, men är det verkligen nödvändigt? Du och Sommar har varit osams förut. Ingen anledning att se till så det blossar upp igen. Eller?


Tack, Ph! Så uppfattar jag henne oxå tyvärr.
På stranden mår jag inte dåligt av det för där hör det hemma men skulle någon posera där eller uppträda sexsistiskt skulle det äckla mig. Terapi behöver jag inte dock inte av den anledningen.
Tyvärr feltolkar du mig ibland, FB. Fast inte nu senast. Dock har jag INTE enbart menat dig, FB. denna gången o. jag tycker verkligen att forumet på det hela taget blivit mer sexistiskt på senaste tiden. Du feltolkar mig ibland (även andra vilket jag såg prov på tidigare idag) men det kan jag inte hjälpa.

Sist men inte minst undrar jag vem som är provocerande. :roll: o. att Sommarbildstråden inte enbart kan innehålla enbart sommarbilder utan folk överhuvudtaget. Hoppas mod. Titti eller annan mod. gör som Titti gjorde förra gången dvs. flyttar vissa bidler därifrån.


Jag har aldrig gnällt på att någon flyttat på mina bilder, det DIN uppfattning i hopp om att de skulle irritera mig. Mig gör det ingen skillnad om de ligger i sommarbilder eller hur ser du ut. Tyckte att de var sommarbilder, men strunt samma. Jag accpeterar modsens beslut och håller inte på att tjafsa med dem som du gör när de inte tycker som du.

Jag kanske inte alltid tycker lika som modsen, men bråkar inte med dem för det.[/quote]

Du provocerar kraftigt själv genom att efter flytten lägga massor med bilder på dig själv i sommarbildstråden istället för "Hur ser du ut"- tråden. [/quote]

Ursäkta????
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:53:32, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Fighterbabe » 2008-08-03 23:00:18

sommar skrev:
Fighterbabe skrev:
sommar skrev:[quote="pH"][quote="Fighterbabe"][...] Mår du lika dåligt av att se bar hud på stranden? Isf kanske man borde gå i nån form av terapi


Hörrö, snälla... Den där typen av uttalande uppfattar jag som konfliktsökande och föga konstruktivt. Säkert är du arg och irriterad, men är det verkligen nödvändigt? Du och Sommar har varit osams förut. Ingen anledning att se till så det blossar upp igen. Eller?


Tack, Ph! Så uppfattar jag henne oxå tyvärr.
På stranden mår jag inte dåligt av det för där hör det hemma men skulle någon posera där eller uppträda sexsistiskt skulle det äckla mig. Terapi behöver jag inte dock inte av den anledningen.
Tyvärr feltolkar du mig ibland, FB. Fast inte nu senast. Dock har jag INTE enbart menat dig, FB. denna gången o. jag tycker verkligen att forumet på det hela taget blivit mer sexistiskt på senaste tiden. Du feltolkar mig ibland (även andra vilket jag såg prov på tidigare idag) men det kan jag inte hjälpa.

Sist men inte minst undrar jag vem som är provocerande. :roll: o. att Sommarbildstråden inte enbart kan innehålla enbart sommarbilder utan folk överhuvudtaget. Hoppas mod. Titti eller annan mod. gör som Titti gjorde förra gången dvs. flyttar vissa bidler därifrån.


Jag har aldrig gnällt på att någon flyttat på mina bilder, det DIN uppfattning i hopp om att de skulle irritera mig. Mig gör det ingen skillnad om de ligger i sommarbilder eller hur ser du ut. Tyckte att de var sommarbilder, men strunt samma. Jag accpeterar modsens beslut och håller inte på att tjafsa med dem som du gör när de inte tycker som du.

Jag kanske inte alltid tycker lika som modsen, men bråkar inte med dem för det.[/quote]

Du provocerar kraftigt själv genom att efter flytten lägga massor med bilder på dig själv i sommarbildstråden istället för "Hur ser du ut"- tråden. [/quote]

Ursäkta???? Av 12 bilder råkade jag vara med på 2. Och det är MASSOR enl. dig. En aningen skev uppfattning kanske.

Då förstår jag att du tycker att forumet blivit sexitiskt också...
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:53:32, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav sommar » 2008-08-03 23:01:48

JOR skrev:Enda rätta vore väl att stänga ute BÅDE sommar och Fighterbabe... Så slipper man gnäbbet.

:-(


Jag har bara haft en åsikt o. FB. har tolkat som jag enbart gått åt henne o. inte menar att forumet blivit mer sexistiskt men det gör jag för är det någon som står för sina åsikter så är det jag! That`s it!

Hage eller vad det var kan du o. Krigarsjäl skapa åt någon annan o. märkligt att skriva som du gör i denna tråd med tanke på att du är Admin på forumet.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:53:32, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Zombie » 2008-08-03 23:02:37

Sommar, Fighterbabe:

Ni har många skärpta och kloka sidor båda två och kommer säkert att få fler med åren. Lägg nu av att käbbla om vems fel det var och gå litet ur vägen för varandra i fortsättningen var och en för sig oavsett. Det här är under er värdighet.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 14:53:32, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav sommar » 2008-08-03 23:03:59

Zombie skrev:Sommar, Fighterbabe:

Ni har många skärpta och kloka sidor båda två och kommer säkert att få fler med åren. Lägg nu av att käbbla om vems fel det var och gå litet ur vägen för varandra i fortsättningen oavsett. Det här är under er värdighet.


Tack, Zombie! Som vanligt skriver du klokt. Jag har nu styrt av o. har försökt redan innan.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:53:32, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Fighterbabe » 2008-08-03 23:04:19

sommar skrev:
JOR skrev:Enda rätta vore väl att stänga ute BÅDE sommar och Fighterbabe... Så slipper man gnäbbet.

:-(

är det någon som står för sina åsikter så är det jag! That`s it!


Bild Det kom just från rätt person. Du sa både de ena och det andra om mig och efter en polisanmälan blev du from som ett lamm och verkade ta tillbaka allt du sagt.
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:53:32, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav JOR » 2008-08-03 23:07:42

O där kom den...

Fighterbabe. Du gör inte precis ditt bästa för att lugna ner situationen.

Jag ber dig tala i diplomatisk anda när du ger svar till sommar hädanefter, annars får du en varning.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 14:53:32, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav sommar » 2008-08-03 23:08:45

Fighterbabe skrev:
sommar skrev:
JOR skrev:Enda rätta vore väl att stänga ute BÅDE sommar och Fighterbabe... Så slipper man gnäbbet.

:-(

är det någon som står för sina åsikter så är det jag! That`s it!


Bild Det kom just från rätt person. Du sa både de ena och det andra om mig och efter en polisanmälan blev du from som ett lamm och verkade ta tillbaka allt du sagt.


Nädå, det gjorde jag inte men hotade med samma mynt. Det klagas på att jag håller på. Nu har jag lagt ner o. du fortsätter. Hmm. :roll: Läs Zombie`s inlägg.
Jag vet bäst själv om jag är ärlig eller inte.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:53:32, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav sommar » 2008-08-03 23:09:46

JOR skrev:O där kom den...

Fighterbabe. Du gör inte precis ditt bästa för att lugna ner situationen.

Jag ber dig tala i diplomatisk anda när du ger svar till sommar hädanefter, annars får du en varning.


Tack, JOR!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:53:32, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav JOR » 2008-08-03 23:10:48

Moderatorn:
Och nu låser jag gärna tråden, eftersom vi ingen vart kommer.

Det är sagt att forumet inte har blivit mer "sexistiskt".

Tolkar det som att det är TVÅ som tycker tvärtom.


Inte tillräckligt för mig.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in