Elvanse - lisdexamfetamin (ny medicin för adhd)

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

Elvanse - lisdexamfetamin

Inläggav r3mpuh » 2014-08-23 14:21:24

Titti skrev:
r3mpuh skrev:bad om att få testa Elvanse, men hon tänkte inte skriva ut det åt mig då det visade positivt på amfetamin på multisticka?...

Felaktigt, eller betyder det du skriver att du faktiskt tagit amfetamin?
Menade att hon inte ville skriva ut medicinen för att om man intar medicinen så kommer man då/sedan visa positivt på dextroamfetamin vid framtida urinprov.
r3mpuh
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2013-06-25

Re: Sv: Elvanse - lisdexamfetamin

Inläggav Titti » 2014-08-23 16:29:33

r3mpuh skrev:
Titti skrev:
r3mpuh skrev:bad om att få testa Elvanse, men hon tänkte inte skriva ut det åt mig då det visade positivt på amfetamin på multisticka?...

Felaktigt, eller betyder det du skriver att du faktiskt tagit amfetamin?
Menade att hon inte ville skriva ut medicinen för att om man intar medicinen så kommer man då/sedan visa positivt på dextroamfetamin vid framtida urinprov.

Och vad skulle enligt henne vara problemet om man faktiskt får det på recept?

Märkligt.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Elvanse - lisdexamfetamin

Inläggav slackern » 2014-08-23 16:34:01

Titti skrev:
r3mpuh skrev:
Titti skrev:Felaktigt, eller betyder det du skriver att du faktiskt tagit amfetamin?
Menade att hon inte ville skriva ut medicinen för att om man intar medicinen så kommer man då/sedan visa positivt på dextroamfetamin vid framtida urinprov.

Och vad skulle enligt henne vara problemet om man faktiskt får det på recept?

Märkligt.


Om dom inte skickar iväg det på kemannalys utan bara mäter det med en sticka ger det utslag för amfetamin. Skickar dom däremot iväg det på kemannalys så ser dom exakt vad det ger utslag för, i det här fallet ska det ge utslag för dexamfetamin. Så om dom skickar iväg det till kemanalys så ser dom direkt om man har tagit fulamfetamin.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Elvanse - lisdexamfetamin

Inläggav Dante » 2014-08-23 17:06:43

Jag åt Elvanse under 3 månader typ innan jag bytte tillbaka till Medikinet för att Elvanse inte gav mig någon ork eller motivation över huvud taget, jag kände att jag hade förmågan att konsentrera mig men att faktiskt göra det var så ansträngande att det inte gick vägen. Men min max dos var 60mg och efter att ha läst denna tråden så känns 60mg lite tidigt att ge upp om Elvanse. Jag var från början väldigt positiv till elvanse då den inte gav denna obehagliga omtöcknade känslan som metylphenidat ger.
Dante
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2014-08-18
Ort: Göteborg

Återgå till Aspergare och vården



Logga in