Elevhem på Hogwarts

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vilket elevhem tillhör du?

Gryffindor
1
13%
Hufflepuff
3
38%
Ravenclaw
3
38%
Slytherin
1
13%
 
Antal röster : 8

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Oggan » 2020-12-13 15:19:24

Nu har jag snöat in på Harry Potter :-)Happy
Skulle vara intressant att se vilket av de olika elevhemmen medlemmarna här inne tillhör.
Det finns olika test på nätet där man kan ta reda på detta.
Jag kan tänka mig att det finns en del härinne som tillhör Ravenclaw.

Själv tillhör jag Hufflepuff, men har även lite Slytherin i mig.
Oggan
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2019-11-10

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Quagmire » 2020-12-13 17:03:34

Ravenclaw ofc. Bortsett från att det är det coolaste namnet: https://harrypotter.fandom.com/wiki/Ravenclaw
Quagmire
Bannad
 
Inlägg: 186
Anslöt: 2020-11-17

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Oggan » 2020-12-13 21:03:40

Quagmire skrev:Ravenclaw ofc. Bortsett från att det är det coolaste namnet: https://harrypotter.fandom.com/wiki/Ravenclaw



Beredd att hålla med.
Oggan
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2019-11-10

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Alien » 2020-12-14 1:20:05

Helst inte Slytherin (slithering).

Men du borde länka till något sådant där test, om du vill ha svar.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Oggan » 2020-12-14 1:44:37

Oggan
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2019-11-10

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Quagmire » 2020-12-14 11:21:45

You got: Hufflepuff

"You might belong in Hufflepuff where they are just and loyal. Those patient Hufflepuffs are true and unafraid of toil."

Welcome to Hufflepuff House, where loyalty, friendship, and justice is valued. While Hufflepuff might be the butt of most jokes, this House is certainly not one to overlook. Hufflepuffs are very similar to Gryffindors, except they know where the line is and hardly every cross it. You are here because you're a true friend and would do anything to help the ones you care about, whether it be a good listener or someone who always has a plate of cookies to cheer others up. You're hardworking and want to see justice prevail in the world.


Konstigt resultat, har alltid uppfattat autister som svekfulla och illojala. Många inom spektrat belastar ju sina föräldrar med aggressivitet så att hela familjen går under.
Quagmire
Bannad
 
Inlägg: 186
Anslöt: 2020-11-17

Elevhem på Hogwarts

Inläggav ShakeItOut » 2020-12-14 12:05:03

Quagmire skrev:


Konstigt resultat, har alltid uppfattat autister som svekfulla och illojala. Många inom spektrat belastar ju sina föräldrar med aggressivitet så att hela familjen går under.

Är ditt enda mål med vistelsen här att misskreditera och ge hat mot aspergare? Förstår inte annars varför allt ska vara så negativt.

De autister som jag känner är snarare väldigt lojala och trogna. Att någon mår dåligt, ofta i tonåren och är otrevlig är helt normalt i vilken tonårskategori som helst. Förstår man inte sig själv och sitt beteende så kan det bli svårt med familjen men då är det svårt med allt annat också.
-------------------------------------------------
Till tråden så vettefan, ska ta ett test men har ändå alltid velat vara Hufflepuff så har inte känt igen mig i andra elevhem. Men kanske att som vuxen börjar det vara dags att fundera igen :D
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Quagmire » 2020-12-14 12:08:31

@ShakeItOut

Autism/asperger är ett handikapp som ger följder. På ett aspergerforum borde man väl kunna tala om dessa?
Quagmire
Bannad
 
Inlägg: 186
Anslöt: 2020-11-17

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Zia1985 » 2020-12-14 12:11:34

Slytherin :shock:

Welcome to Slytherin House, where you will be pushed to achieve your full potential. While Slytherin has a bad reputation for producing Dark witches and wizards, not all Slytherins are rotten apples. You are here simply because you have high expectations and won't stop at anything to achieve your goals. Sure, you might step on a few fingers to get there, but that's a price you're willing to pay. If you make friends here, it is because they are stepping stones, one way or another.
Zia1985
 
Inlägg: 2762
Anslöt: 2019-10-20
Ort: Stockholm

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Quagmire » 2020-12-14 12:28:54

ShakeItOut skrev:Är ditt enda mål med vistelsen här att misskreditera och ge hat mot aspergare? Förstår inte annars varför allt ska vara så negativt.


En mycket enklare (och rimligare) förklaring skulle kunna vara att jag själv har asperger och har detta som specialintresse (forskning kring vårat funktionshinder mm). Många med autism nivå 1 har ju fixeringar. Många som är gravt autistiska måste få känna att dom pratat till punkt, annars börjar dom bara om och om igen. Det har ingenting att göra med prestige, illvilja eller att vilja vinna.
Quagmire
Bannad
 
Inlägg: 186
Anslöt: 2020-11-17

Elevhem på Hogwarts

Inläggav slackern » 2020-12-14 14:56:11

Helt klart där dom upproriska håller till som har svårt för auktoriteter och gör tvärtom.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Alien » 2020-12-14 15:06:10



Funkar inte för mig. När jag svarat på första frågan och klickar på Next så händer - ingenting. Det ska ju vara 22 frågor att svara på.

https://www.proprofs.com/quiz-school/pe ... oq2srl&q=1
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Oggan » 2020-12-14 23:41:58

Alien skrev:


Funkar inte för mig. När jag svarat på första frågan och klickar på Next så händer - ingenting. Det ska ju vara 22 frågor att svara på.


Märkligt, jag har aldrig haft det problemet
Oggan
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2019-11-10

Elevhem på Hogwarts

Inläggav ShakeItOut » 2020-12-15 12:25:00

Quagmire skrev:
ShakeItOut skrev:Är ditt enda mål med vistelsen här att misskreditera och ge hat mot aspergare? Förstår inte annars varför allt ska vara så negativt.


En mycket enklare (och rimligare) förklaring skulle kunna vara att jag själv har asperger och har detta som specialintresse (forskning kring vårat funktionshinder mm). Många med autism nivå 1 har ju fixeringar. Många som är gravt autistiska måste få känna att dom pratat till punkt, annars börjar dom bara om och om igen. Det har ingenting att göra med prestige, illvilja eller att vilja vinna.

Ja, för det är tydligt vem du är. Inte många som har detta specialintresse och gräver fram allt som kan bevisa att autister är aggressiva, hopplösa, startar frågeställningar om avföring (totalt onödigt) och fan och hans moster. Det blir varken bra diskussioner eller trevlig stämning när man letar upp gamla trådar på det viset eller trycker in hat i varje tråd. Vi fattar. Det ÄR en funktionsnedsättning. Ingen av oss har missat det.
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Quagmire » 2020-12-15 12:31:56

ShakeItOut skrev:
Quagmire skrev:
ShakeItOut skrev:Är ditt enda mål med vistelsen här att misskreditera och ge hat mot aspergare? Förstår inte annars varför allt ska vara så negativt.


En mycket enklare (och rimligare) förklaring skulle kunna vara att jag själv har asperger och har detta som specialintresse (forskning kring vårat funktionshinder mm). Många med autism nivå 1 har ju fixeringar. Många som är gravt autistiska måste få känna att dom pratat till punkt, annars börjar dom bara om och om igen. Det har ingenting att göra med prestige, illvilja eller att vilja vinna.

Ja, för det är tydligt vem du är. Inte många som har detta specialintresse och gräver fram allt som kan bevisa att autister är aggressiva, hopplösa, startar frågeställningar om avföring (totalt onödigt) och fan och hans moster. Det blir varken bra diskussioner eller trevlig stämning när man letar upp gamla trådar på det viset eller trycker in hat i varje tråd. Vi fattar. Det ÄR en funktionsnedsättning. Ingen av oss har missat det.


Jag vill inte uppröra med flit, jag är bara autistiskt fixerad. Jag blev också uppmanad av en mod att hänvisa till studier. Måste du läsa vad jag skriver? Mycket info på nätet man kan bli arg utav, man får välja vad man ska engagera sig i.

Frågan är väl inte vem jag kan tänkas vara utan ifall det jag skriver om har förankring i något reelt. Jag har inte hatat, kan hålla med om att det stundtals påmint om raljerande när jag inte hänvisat till någon studie. Men när jag postat studier och diskuterat saken så förstår jag inte hur du kan komma fram till att det är hat. Och om ni vet att det är en funktionsnedsättning, varför inte låta mig diskutera saken? Informationen finns ju redan, mycket utav det jag tar upp är ju redan känt. Är mig det är fel på eller att vissa inte klarar av att andra yttrar sig?
Quagmire
Bannad
 
Inlägg: 186
Anslöt: 2020-11-17

Elevhem på Hogwarts

Inläggav nescio » 2020-12-15 14:54:59

Vilka meningslösa frågor. Jag orkade inte göra klart testet.
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Zia1985 » 2020-12-15 15:14:18

nescio skrev:
Vilka meningslösa frågor. Jag orkade inte göra klart testet.


Det handlar ju om att placera dig i ett elevhem, i en fantasivärld.. :lol:
Klart frågorna kommer va "fåniga", meningslösa och kanske t o m skrattretande. :-)Happy
Zia1985
 
Inlägg: 2762
Anslöt: 2019-10-20
Ort: Stockholm

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Oggan » 2020-12-15 17:46:10

Zia1985 skrev:
nescio skrev:
Vilka meningslösa frågor. Jag orkade inte göra klart testet.


Det handlar ju om att placera dig i ett elevhem, i en fantasivärld.. :lol:
Klart frågorna kommer va "fåniga", meningslösa och kanske t o m skrattretande. :-)Happy


Ja, det är ju inte blodigt allvar.
Ta det med lite humor
Oggan
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2019-11-10

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Oggan » 2020-12-18 17:23:14

Oggan
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2019-11-10

Elevhem på Hogwarts

Inläggav Alien » 2020-12-19 2:09:06

Haha, det var nog för lätt. Då kan man lika gärna bara fråga "vilket elevhem gillar du bäst"? De flesta lär svara Gryffindor, eftersom huvudpersonerna finns där. Men jag tror att jag nog skulle trivas bäst på Hufflepuff.

Den här frågan var speciellt konstig:

What do you think is your greatest flaw?


"Flaw" betyder väl "brist, svaghet, fel", men nr 2 och 4 handlar ju bara om hur bra man är, "care too much and work too hard" resp "too smart and cool".
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Intressanta intressen



Logga in