Ekonomi som intresse?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: atoms, Alien, marxisten

Ekonomi som intresse?

Inläggav 4800rpm » 2020-02-20 9:57:58

Har funderat på detta ett tag och har haft ett intresse för pengar sedan jag började jobba som 16-åring därefter har intresset intensifierats. Har ett kortsiktigt mål på 500k på korta räntor inom några år som jag ska likvidera vid lågkonjunktur för att köpa ett billigt hus vid eventuellt kraftigt prisras. Planerar på att byta från en hyresrätt till bostadsrätt eller hus. Planerar också vartefter att öka min aktieexponering i passiva indexfonder där jag inte tar någon som helst ställning till vad som ägs så länge jag äger det.

Är mer intresserad av tanken att vara ekonomiskt oberoende utan att pensionera sig tidigt på eget kapital och jobba om man vill jobba. Tror det handlar mer om att hitta nöjet i sitt arbete och det man gör än att ha pengar för att inte göra något alls. Har inga planer med vad som ska göras med alla pengar bara att mer pengar ger mer möjligheter. Har också föräldrar som upplevt absolut fattigdom. Fattigdom är ett större problem än rikedom.

[bifogar övertydlig sarkasm] MEN DET HÄR FÅR MAN INTE SÄGA I DET HÄR JÄVLA LANDET! :-)051
4800rpm
Ny medlem

Anslöt: 2019-12-22

Återgå till Intressanta intressen

Logga in