Egna alster
Egna alster
Socialt präglad dag. Brinnande lust till att interagera, om än via tangentbord, med neurologiskt likspåriga individer. Därav tanken att förverkliga en tanke; en tråd där egna alster kan publiceras, UTAN excessiv allvarsamhet, elitism, självömkan eller ja, allvarsamhet. Dvs. ni får lägga upp vad ni vill - men vart femte inlägg måste innehålla något alster. Grundregel för denna ministat. Men ni avviker från den enbart för att göra mig förnärmad.
Ni kan alltså:
1) Bli barnsliga och vansinnigt kreativa simultant och ägna er åt dadaism.
2) Mellanting mellan 1 och 3.
3) Lägga upp mer tidskrävande, mindre spontana alster.
Och med alster menar jag vad helst ni producerar eller har producerat mha. era manipulerande fingrar/tår + er kreativitet.
Om denna tråd inte får flitiga deltagare inom ett dygn, BEORDRAR jag forumadministratörerna, i egenskap av Überführer och CAESARVS, att tilldela tråden nackskott och kremera den och därefter servera dess pulverdivergenter uppblandade i caffé latte på ett mycket soft internetcafé.
Ni kan alltså:
1) Bli barnsliga och vansinnigt kreativa simultant och ägna er åt dadaism.
2) Mellanting mellan 1 och 3.
3) Lägga upp mer tidskrävande, mindre spontana alster.
Och med alster menar jag vad helst ni producerar eller har producerat mha. era manipulerande fingrar/tår + er kreativitet.
Om denna tråd inte får flitiga deltagare inom ett dygn, BEORDRAR jag forumadministratörerna, i egenskap av Überführer och CAESARVS, att tilldela tråden nackskott och kremera den och därefter servera dess pulverdivergenter uppblandade i caffé latte på ett mycket soft internetcafé.
Senast redigerad av Pan S 2011-05-04 10:32:14, redigerad totalt 1 gång.
Jag kan börja med en (på temat infantilt lättjefullt) som ni redan sett, men jag tyckte den passade här också (dessutom vill jag gärna hjälpa till med att hålla denna tråd levande):
[img]http://img112.imageshack.us/img112/2053/aspergerlq1.jpg[/img]
"Herr Glad gillar sommartid"
Den slängde jag ihop på några minuter med hjälp av snodda bitar som jag hittade på nätet. Jag hittade först "Mr Angry" med hatt och sur min, tog bort hatten och lagade hjässan under, tog bort de sura ögonbrynen och vände på munnen så att den blev glaaad. Sedan hittade jag en bild på en klocka, tog bort visarna och lade in nya sommartidsvisare, skalade om, suddade lite och matchade färgerna för att passa till övriga bilden. Klockan klistrade jag sedan in på strategisk plats (fri tolkning).
(Bilden är förresten gjord/collagerad/monterad i GIMP.)
[img]http://img112.imageshack.us/img112/2053/aspergerlq1.jpg[/img]
"Herr Glad gillar sommartid"
Den slängde jag ihop på några minuter med hjälp av snodda bitar som jag hittade på nätet. Jag hittade först "Mr Angry" med hatt och sur min, tog bort hatten och lagade hjässan under, tog bort de sura ögonbrynen och vände på munnen så att den blev glaaad. Sedan hittade jag en bild på en klocka, tog bort visarna och lade in nya sommartidsvisare, skalade om, suddade lite och matchade färgerna för att passa till övriga bilden. Klockan klistrade jag sedan in på strategisk plats (fri tolkning).
(Bilden är förresten gjord/collagerad/monterad i GIMP.)
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 10:32:15, redigerad totalt 1 gång.
Kul tråd!
*gillar Herr Glad*
Kan tipsa om målarprogrammet ArtRage som Linek tipsade om i den här tråden.
Jag började leka med programmet lite i går och det är lätt att komma igång. Bara att kludda på.
Kommer nog något alster i denna tråden senare.
*gillar Herr Glad*
Jag började leka med programmet lite i går och det är lätt att komma igång. Bara att kludda på.
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 10:32:15, redigerad totalt 1 gång.

Hannibals tåg över Alperna.
Inte reklam för ArtRage. Inte heller för Gimp, skulle jag tro - lilla, randiga penseln - och slutligen inte heller för den här braiga idén med en pysseltråd.
Senast redigerad av linek 2011-05-04 10:32:16, redigerad totalt 1 gång.
Lite allmän ordlek och geografi från Västsverige...
Varför göra sig te när man kan brygga kaffe? (lite dialektberoende)
Är man i Skaraborg gäller det att ta sig till Vara.
Hellre beskt kaffe än Surte.
Senast redigerad av Salkin 2011-05-04 10:32:16, redigerad totalt 1 gång.
Jag skrev in mig i historieböckerna i fredags genom att trixa ihop den här lilla logotypen för en nybildad supporterklubb till ett allsvenskt fotbollslag:
[img]http://www.svenskafans.com/UserFiles/Image/Brommapojkarna/bnr5(3).jpg[/img]
[img]http://www.svenskafans.com/UserFiles/Image/Brommapojkarna/bnr5(3).jpg[/img]
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:32:16, redigerad totalt 1 gång.
Karl skrev:Kul tråd!
*gillar Herr Glad*
Tack för tipset. Det där programmet så trevligt ut. Har letat efter nåt sånt, som inte är så tekniskt komplicerat som Photoshop.
Det här ska jag leka med. Vem vet, kanske blir en bild för mig med i tråden?
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:32:16, redigerad totalt 1 gång.
Salkin skrev:Lite allmän ordlek och geografi från Västsverige...
Hehe. Påminner om Snobbar som Jobbar (som TV4 Guld är vänliga och visar i repris på helgerna).
Danny: "This the worst coffee I've ever had!"
Brett: "That's not coffee, it's tea."
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 10:32:16, redigerad totalt 1 gång.
Salkin skrev:Lite allmän ordlek och geografi från Västsverige...
Inger skrev:Hehe. Påminner om Snobbar som Jobbar (som TV4 Guld är vänliga och visar i repris på helgerna).
Danny: "This the worst coffee I've ever had!"
Brett: "That's not coffee, it's tea."
Sorry kunde inte motstå frestelsen...
Why Coffee Is Better Than Men
A cup of coffee looks good in the morning.
You won't fall asleep after a cup of coffee.
You can always warm coffee up.
Coffee comes with endless refills.
You won't get arrested for ordering coffee at 3 AM.
Coffee is out of your system by tomorrow morning.
You can make coffee as sweet as you want.
Coffee smells and tastes good.
You can turn the pot on, leave the room, and it'll be hot when you get back.
They have coffee at police stations.
You can always ditch a bad cup of coffee.
No matter how ugly you are, you can always get a cup of coffee.
A big cup or small cup? It doesn't matter.
You can have an intelligent conversation with coffee.
Coffee is ready in 15 minutes or less.
Coffee doesn't take up half your bed.
Coffee doesn't mind if you wake up at 3 AM and decide to have a cup.
INSTANT COFFEE!
Nu måste det snart komma ett alster....
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:32:16, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Moderator
- Anslöt: 2007-02-11
[img]http://medlem.spray.se/dogadder/images/Stefan%20Snok.png[/img]
"Stefan Snok"
Gjord med Artrage på en Wacom ritplatta.
/Barracuber
"Stefan Snok"
Gjord med Artrage på en Wacom ritplatta.
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:32:17, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Moderator
- Anslöt: 2007-02-11
Pan Stranou skrev:Tack för era alster, fortsätt så. Får jag tid ser jag till att lägga upp något själv.Linek skrev:Hannibals tåg över Alperna.
1 krigselefant kvar mot Rom, minns jag rätt?
Oj, det är mycket mer än jag vet. Men säkert, med tanke att han väntade så många år utanför innan han anföll. D.v.s. han = hans romutplånararmé, själv var han ju hemma i Kartago och skötte kontoret då och då. Säkert bodde han dessutom på ett hyfsat hotell i Rom när han var i Italien och pendlade ut till trupperna.
Kortare biografi, för den som vågar tro andra sidor än Wikipedia.
Senast redigerad av linek 2011-05-04 10:32:17, redigerad totalt 1 gång.
Pan Stranou skrev:Mycket fint, Nassepuh. Livsbejakande från en enkel, oskyldig infallspunkt, just som mitt eget resonerande. Men inte kan jag formulera mig såsom du kan.
Tackar.
Men livsbejakande..?
Kanske missförstår men måste ändå utveckla lite i händelse av att jag applicerat för mycket laterala tankar nu (igen
Personen sitter ju och tänker i gruppen och reflekterar över att andra tänker så mycket. Som exempel på det drar han upp en massa former (hakkors, krucifix, pyramid). Han går vidare till att reflektera över hur hans egna tänkande skiljer sig från andras i termer av färg och form samtidigt som han funderar kring figurer med både färg och form. Yada yada yada...
Han konstaterar att skälet till att människor tänker i färg, är för att dom inte har förmågan att tänka i form och vi ser peacemärket (som då alltså får plats bland andra former han menade att människor tänker en väldig massa på).
Avslutningsvis säger han: "Tur att man inte är människa..." samtidigt som hans tankar då är "relativa dividerade med boobies" och alltså inte skiljer alls från "färgtänkandet" vare sig i färg eller form och definitivt inte i mängd.
"Booby" i singularform är också slang för "enfaldig person" (m.a.o. relativa tankar dividerade med enfaldiga tankar).
Hela sekvensen är alltså en självironisk reflektion kring människans enfald. Människor är ett märkligt släkte --> nassepuh inkluded.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:32:41, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh skrev:Pan Stranou skrev:Mycket fint, Nassepuh. Livsbejakande från en enkel, oskyldig infallspunkt, just som mitt eget resonerande. Men inte kan jag formulera mig såsom du kan.
Tackar.![]()
Men livsbejakande..?
++
Fy på mig för att ha framtvingat en förklaring. Men livsbejakande - ett gäckande ord. För min del då. Vissa svenska ord besegras aldrig, så jag feltolkar dem istället, placerar ut dem på måfå i ett informationsflöde, håller för öronen och hoppas på att marken inte börjar skälva. Som du kanske förstår är min svaga punkt på HP just ORD-delen.
Så "livsbejakande" var ett felplacerat ord, inser jag. Men de resterande delarna gäller ju. Förklaringen för divisionen på slutet hade jag dock inte slutit mig till. Och din mening blev heller inte helt klar för mig efter en första genomläsning, vilket den nog är nu.
(Gjorde just mig själv förnärmad.)
Senast redigerad av Pan S 2011-05-04 10:32:42, redigerad totalt 1 gång.
Pan Stranou skrev:Förklaringen för divisionen på slutet hade jag dock inte slutit mig till. Och din mening blev heller inte helt klar för mig efter en första genomläsning, vilket den nog är nu.
Du vet vad man brukar säga... behövs det en förklaring var det nog inte så roligt.
Livsbejakande...
Ja, jag läste nog in lite för mycket i ordet. Får en massa associationer till new age och liknande av själva ordet... och av det i sin tur... *följ den röda tråden till förväntat martyrskap*
Och självklart måste jag ju då förklara "egots logiska paradox".
E = mc2 / boobies som sagt. Tur att man inte är människa.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:32:42, redigerad totalt 1 gång.
Vilken extraordinär rebusmakare du är, nassepuh. Jag fetbehövde fusklappen. Okej, ingen tappar hakan av ännu ett bevis på att jag inte riktigt hänger med men låt mig få fråga om du har någon metod? Tillämpar du någon kreativitetsteori? Min abstrakta hypotes är inte så avancerad, det nya kommer från slumpen. Samma ymnighetshorn som evolutionen öser ur.
Senast redigerad av linek 2011-05-04 10:32:42, redigerad totalt 1 gång.
UNDERBAR nasse!
För att sänka nivån lite så andra oxå vågar posta så bidrar jag med min snigelkott:
http://snigelkott.istheshit.net/
För att sänka nivån lite så andra oxå vågar posta så bidrar jag med min snigelkott:
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 10:32:42, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:UNDERBAR nasse!
Sänka nivån?
Snigelkott is the shit ju.
Briljant.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:32:42, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Intressanta intressen