Egna alster
underjord skrev:Testresultatet säger dock inget om vilken typ av sexliv man har om man ritat en telefon i änden av den väldigt långa svansen... Telefonsex?
Haha, det tänkte jag också! Fantastiskt telefonsex måste det dessutom vara, med tanke på längden.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 10:33:10, redigerad totalt 1 gång.
Instämmer. Just androgyn var det som slog mig också.
Mitt andra intryck är att det ser ut att vara gjort av en tränad konstnär, om du förstår vad jag menar. Att använda så många linjer, i kontrasterande primärfärger dessutom, och ändå få allting just där det ska vara så att helhetsintrycket blir så pass bra, är inte något som vem som helst kan göra. Känns som att du har en tillräckligt säker blick och hand för att kunna rafsa ner ett litet mästerverk utan större ansträngning.
Att väva in kontraster och spretande delar som inte omedelbart ser ut att höra ihop till en harmonisk helhet kanske är vad du försöker göra i ditt liv också. (Eftersom nu amatörpsykologiska tolkningar efterfrågades.)
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 10:33:11, redigerad totalt 1 gång.

Den här kom till mest för att träna på proportioner, posering osv och är långt från klar. Höjd ca 31 mm till huvudknoppen. Målet var att få proportionerna att kännas relativt naturliga, huruvida den blir färdig till slut är mindre viktigt. Det är nåt som inte riktigt känns rätt med proportionerna dock.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 10:33:12, redigerad totalt 1 gång.
rabarb skrev:Väldigt skickligt faktiskt. Hur länge har du hållt på (rita/måla/x)?
Tja, sedan tvåårsåldern gissar jag. Alla barn tecknar och målar, men vissa, typ aspergare blir aldrig helt vuxna, så då kan man ju aldrig sluta teckna och måla.
Lärde mig olja på konstskola. En sjukdom tog ifrån mig oljan (SS). Då lärde jag mig akryl och akvarell. Det är så dyrt att rama in akvareller, men annars är det ett underbart medium, när man lärt sig att låta färgen gå sin egen väg i viss mån för att sedan styra upp det hela lite t ex med kritor. Akvarellen är perfekt för käslomänniskor. Den är kaotisk.
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 10:33:14, redigerad totalt 1 gång.
Ja, verkligen fina akvareller Debbido!
Jag tycker det är vansinnigt svårt att måla akvarell, olja tycker jag är enklare, det är bara att måla över, kladda på och till slut blir det något.
Jag höll på med keramik i ganska många år, skall se om jag har kvar något som är värt att visa.
Jag tycker det är vansinnigt svårt att måla akvarell, olja tycker jag är enklare, det är bara att måla över, kladda på och till slut blir det något.
Jag höll på med keramik i ganska många år, skall se om jag har kvar något som är värt att visa.
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 10:33:14, redigerad totalt 1 gång.
Karl skrev:Ja, verkligen fina akvareller Debbido!
Ja, riktigt vackra och välgjorda.
Exakt! De som kan måla akvarell och få det snyggt på första försöket beundrar jag enormt.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 10:33:14, redigerad totalt 1 gång.
mnordgren skrev:
Den här kom till mest för att träna på proportioner, posering osv och är långt från klar. Höjd ca 31 mm till huvudknoppen. Målet var att få proportionerna att kännas relativt naturliga, huruvida den blir färdig till slut är mindre viktigt. Det är nåt som inte riktigt känns rätt med proportionerna dock.
Jag tycker den ser jättebra ut. Möjligen kanske överarmarna kan vara aningen för korta, men annars är den såvitt jag kan se perfekt.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 10:33:15, redigerad totalt 1 gång.
Fina akvareller Debbido! Fräckt självporträtt också av Ms Tibbs. Kul att få se lite av vad ni gör. mnordgrens lerfigur är också intressant. Betydligt mer kompakt kroppsform än vad mina brukar ha! Undrar om man automatiskt gör personer som på något vis påminner om en själv? Inget påstående alltså, bara en fundering. Själv är jag ju rätt spinkig och mina figurer - även om de inte alls är tänkta att vara jag - brukar oftast bli en aning långa och smala.
Som här tex:

Annars leker jag emellanåt med lera...

och ibland akryl...

eller målar på tyg:

Kanske är lite psychovarning på dem, men, men...
Som här tex:

Annars leker jag emellanåt med lera...

och ibland akryl...

eller målar på tyg:

Kanske är lite psychovarning på dem, men, men...
Senast redigerad av pointblank 2011-05-04 10:33:20, redigerad totalt 1 gång.
- pointblank
- Anslöt: 2006-11-12
Jag tycker Pointblanks målningar är spännande. Den där handen på akrylmålningen - målade du den eller klistrade in en "färdig" hand.
Tack för den positiva responsen på mina alster!
Min akvarell målning är lite gammal. De senate alstren blev rätt mycket kollage, klippa och klistra.
Min akvarell skildrar tiden efter en svår sjukdomstid och skilsmässa. Den likbleka flickan är "jag", eller hur jag känner mig. Jag tror att våra kroppar och ansikten ofta finns med i någon slags version, även när vi inte menar det.
Nordgrens lerman utstrålar en stark manlig kraft och jag har svårt för att se att någontings alls skulle behövas ändras. Den är ju otroligt fin, muskelgrupper framträder på ett realistikst sätt.

Tack för den positiva responsen på mina alster!
Min akvarell målning är lite gammal. De senate alstren blev rätt mycket kollage, klippa och klistra.
Min akvarell skildrar tiden efter en svår sjukdomstid och skilsmässa. Den likbleka flickan är "jag", eller hur jag känner mig. Jag tror att våra kroppar och ansikten ofta finns med i någon slags version, även när vi inte menar det.
Nordgrens lerman utstrålar en stark manlig kraft och jag har svårt för att se att någontings alls skulle behövas ändras. Den är ju otroligt fin, muskelgrupper framträder på ett realistikst sätt.

Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 10:33:21, redigerad totalt 1 gång.
Handen är målad. Den är en symbol som återkommer då och då i mina tavlor. Kan både vara hjälpande och farliga. Klot finns också med i flera av mina bilder.
Tycker om flickan på tavlan. Får lust att slå armarna om henne och försöka ge någon slags tröst. Hon ser ensam ut, men ändå stark. Du målar väldigt känsligt och vackert.
Har du gått i bildterapi någon gång? Gjorde det några år där jag bodde förut. Tyckte det var bra och kan sakna det ibland. Just nu har jag ingen riktig ro att måla, även om det nog hade kunnat behövts.
Tycker om flickan på tavlan. Får lust att slå armarna om henne och försöka ge någon slags tröst. Hon ser ensam ut, men ändå stark. Du målar väldigt känsligt och vackert.
Har du gått i bildterapi någon gång? Gjorde det några år där jag bodde förut. Tyckte det var bra och kan sakna det ibland. Just nu har jag ingen riktig ro att måla, även om det nog hade kunnat behövts.
Senast redigerad av pointblank 2011-05-04 10:33:21, redigerad totalt 1 gång.
- pointblank
- Anslöt: 2006-11-12
pointblank skrev:Handen är målad. Den är en symbol som återkommer då och då i mina tavlor. Kan både vara hjälpande och farliga. Klot finns också med i flera av mina bilder.
Jo, jag har gått i bildterapi några gånger. Det var på morgonen och man skulle måla på en vägg. Båda delarna lika illa för en reumatiker. Kan inte vinkla handlederna mycket eller fungera på morgonen, så......
Klart att jag själv ibland bara låtit färgerna rinna omkring och sedan slängt det hela. Alltid lika trevligt.
Men mina produktiva dagar verkar över. Har alltid haft man eller pojkvän som "starter", inspiration, drive. Nu när den biten fattas är jag som en motor utan tändstift. Den startar inte!
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 10:33:21, redigerad totalt 1 gång.
mnordgren skrev:Känns som en bakgrundsbild från ett nittiotalsäventyrsspel av Lucasarts, (och det är menat som en komplimang).
Whee! Tacka!

Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:33:23, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Intressanta intressen