Egna alster
Nu har jag inte hållit på med nåt skulpterande på två månader. Det råder inget tvivel om att jag kommer att börja om igen, men frågan är bara när. Får försöka bli av med perfektionismen och slappna av mer.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 10:33:46, redigerad totalt 1 gång.
mnordgren skrev:Nu har jag inte hållit på med nåt skulpterande på två månader. Det råder inget tvivel om att jag kommer att börja om igen, men frågan är bara när. Får försöka bli av med perfektionismen och slappna av mer.
Jag röstar fortfarande, med risk för att vara tjatig, för att du kan göra en storformat en gång för jag är nyfiken på hur den skulle bli
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 10:33:46, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna skrev:mnordgren skrev:Nu har jag inte hållit på med nåt skulpterande på två månader. Det råder inget tvivel om att jag kommer att börja om igen, men frågan är bara när. Får försöka bli av med perfektionismen och slappna av mer.
Jag röstar fortfarande, med risk för att vara tjatig, för att du kan göra en storformat en gång för jag är nyfiken på hur den skulle bli
Gerlesborg har ibland kurser i monumentalskultpur. Det kanske vore något?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 10:33:46, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir skrev:Aspkvinna skrev:mnordgren skrev:Nu har jag inte hållit på med nåt skulpterande på två månader. Det råder inget tvivel om att jag kommer att börja om igen, men frågan är bara när. Får försöka bli av med perfektionismen och slappna av mer.
Jo, jag har sett dom och vi fick ju även göra en del när jag pluggade. Jag har ju förmånen att kunna göra såna saker hemma nu för jag har plats.
Har bland annat gjort en jätteskalle med innehåll som är en gestaltning av en massmörderska i mexiko som togs av polisen för ett par år sen.
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 10:33:46, redigerad totalt 1 gång.
Ibland när det är jobbigt så hjälper det att pärla. Ibland går det inte alls då, tyvärr. Då är det promenad eller piller som gäller, beroende på svårighetsgrad. Igår var en dag när det gick med pärlande, och också hjälpte lite. Här är resultatet. Halsbandet ligger lite kajko i scannern ser jag nu. Det är något jämnare i verkligheten.

Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 10:33:48, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Aspkvinna skrev:Kvasir skrev:Aspkvinna skrev:[quote="mnordgren"]Nu har jag inte hållit på med nåt skulpterande på två månader. Det råder inget tvivel om att jag kommer att börja om igen, men frågan är bara när. Får försöka bli av med perfektionismen och slappna av mer.
Jo, jag har sett dom och vi fick ju även göra en del när jag pluggade. Jag har ju förmånen att kunna göra såna saker hemma nu för jag har plats.
Har bland annat gjort en jätteskalle med innehåll som är en gestaltning av en massmörderska i mexiko som togs av polisen för ett par år sen.[/quote] Det är inte så att det finns möjlighet att se dina alster någonstans, man börjar ju bli lite nyfiken, minst sagt. Det är dock fullt förståligt om du vill hålla på anonymiteten.
Senast redigerad av Jonte 2011-05-04 10:33:49, redigerad totalt 1 gång.
Jonte skrev: Det är inte så att det finns möjlighet att se dina alster någonstans, man börjar ju bli lite nyfiken, minst sagt. Det är dock fullt förståligt om du vill hålla på anonymiteten.
Menar du mina?
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 10:33:49, redigerad totalt 1 gång.
Du får det, om du vill ha det. För att det är du och för att jag då kan betala tillbaks lite för sånt du gjort för mig.
Annars ger jag inte bort mina grejer hursomhelst.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 10:33:50, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
JappAspkvinna skrev:Jonte skrev: Det är inte så att det finns möjlighet att se dina alster någonstans, man börjar ju bli lite nyfiken, minst sagt. Det är dock fullt förståligt om du vill hålla på anonymiteten.
Menar du mina?
Senast redigerad av Jonte 2011-05-04 10:33:50, redigerad totalt 1 gång.

Höjd ungefär 31 mm.
Ska bli intressant att se om jag kommer mig för att göra armarna eftersom jag har svårt för det. Tanken är att han ska sträcka ut armarna och ha händerna riktade uppåt.
Finns också en del ställen som behöver slätas till. Det är egentligen bra, då får man träna på att jobba med riktigt tunna lager (något jag behöver).
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 10:33:52, redigerad totalt 1 gång.
Krafsa tillsammans på webben!
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:33:54, redigerad totalt 2 gånger.
- barracuber
- Moderator
- Anslöt: 2007-02-11
Han fick lite skägg av mig. 
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 10:33:54, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Känns buggig. Man ramlar ur trots man skrivit in sig...
/Barracuber
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:33:54, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Moderator
Nån som känner igen inspirationen (för att inte säga plankningen) av hur jag ritar gubbarna?
/Barracuber
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 10:33:54, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Moderator
barracuber skrev:Nån som känner igen inspirationen (för att inte säga plankningen) av hur jag ritar gubbarna?
/Barracuber
Ja, men jag minns inte från var.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 10:33:54, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Jag gjorde denna bun holder av ett överblivet märgben:

Sedan gjorde jag en till, fast snyggare. Precis innan sista touchen, så snöt hunden till sig den och tuggade sönder den... (när jag gick iväg för att gå på toa eller liknande).
Den på bilden är gjord helt utan planering.

Sedan gjorde jag en till, fast snyggare. Precis innan sista touchen, så snöt hunden till sig den och tuggade sönder den... (när jag gick iväg för att gå på toa eller liknande).
Den på bilden är gjord helt utan planering.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 10:33:56, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
Min första tovade grej, Jupiter:

På köpet bröt jag av den grova tovnålen och fick tummen genomborrad från ena sidan till andra, av den fina nålen.
Och så stack jag mig lite här och var förstås.

På köpet bröt jag av den grova tovnålen och fick tummen genomborrad från ena sidan till andra, av den fina nålen.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 10:33:57, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
Ball!
Det är det jag alltid sagt, tjejer ska hålla sig i verkstan där de hör hemma.På köpet bröt jag av den grova tovnålen och fick tummen genomborrad från ena sidan till andra, av den fina nålen.
Senast redigerad av Jonte 2011-05-04 10:33:58, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Intressanta intressen