Döma person efter kylskåpet

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Flatline » 2015-08-07 22:33:21

Iom att man uppenbarligen kan tyda hur ond en person är utefter innehållet i dennes bokhylla tänkte jag att en lämplig forumövning hade varit att ta den något enklare modellen.
Vad är en persons relationsstatus och hur många barn har han/hon baserat på hur kylskåpet är lastat?
Bara att döma och gissa efter bästa förmåga.

Bild
Senast redigerad av Flatline 2015-08-07 22:34:59, redigerad totalt 1 gång.
Flatline
 
Inlägg: 1193
Anslöt: 2013-03-26

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Huggorm » 2015-08-07 22:34:44

Jag gissar att du har minst en hustru och ett helt gäng barn för så där mycket öl kan man inte dricka själv
Huggorm
 
Inlägg: 22252
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Döma person efter kylskåpet

Inläggav SoulPain » 2015-08-07 22:42:01

Huggorm skrev:Jag gissar att du har minst en hustru och ett helt gäng barn för så där mycket öl kan man inte dricka själv


Eller så är det andra vägen runt, plötsligt stod hon där med 15ungar och ett faderskapstest xD
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Puzzle » 2015-08-07 22:44:48

SoulPain skrev:
Huggorm skrev:Jag gissar att du har minst en hustru och ett helt gäng barn för så där mycket öl kan man inte dricka själv


Eller så är det andra vägen runt, plötsligt stod hon där med 15ungar och ett faderskapstest xD

Dagens skrattattack, fick en så sjukt tragikomisk bild i huvudet.. :mrgreen:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Moggy » 2015-08-07 22:57:49

kyl1s.jpg

kyl2s.jpg

kyldog.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Flatline » 2015-08-07 23:03:42

Haha fan Moggy den var faktiskt svår.
En vild blandning av saker som faktiskt är bra för en och färdigmat/läsk.
Men med tanke på mängden läsk gissar jag på att du bor ensam då jag inte tror att man låter sina ungar dricka så mycket läsk utan sparar sådana laster till sig själv.
Flatline
 
Inlägg: 1193
Anslöt: 2013-03-26

Döma person efter kylskåpet

Inläggav SoulPain » 2015-08-07 23:09:52

Moggy skrev:
kyl1s.jpg

kyl2s.jpg

kyldog.jpeg


Är de en bildsekvens från three shades of LSD? ^^
SoulPain
 
Inlägg: 362
Anslöt: 2012-07-11
Ort: Värnamo

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Dagobert » 2015-08-07 23:23:22

Det säger nog en del om mig att termostaten i mitt kylskåp är sönder sen många år så jag har kopplat kylskåpet till en timer istället. Med rätt avvägd till- och fråntid hålls temperaturen rätt. Jag får förstås programmera om timern ibland då rumstemperaturen varierar med årstiderna.
Innehållet är dock inget märkvärdigt.
Dagobert
 
Inlägg: 14135
Anslöt: 2010-11-30

Döma person efter kylskåpet

Inläggav DIProgan » 2015-08-07 23:26:31

Ingen mjölk. Gör om gör rätt.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Döma person efter kylskåpet

Inläggav plåtmonster » 2015-08-07 23:43:55

Brukar kolla vad som ligger på rullbandet i affären och gissa hur personen ser ut. Stämmer förvånansvärt bra ;)
Inte sällan vilken fysisk status och hälsokvalité personen kan tänkas ha :P
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Döma person efter kylskåpet

Inläggav alixha » 2015-08-07 23:47:00

Shit vad mycket grejer :shock:
Ska ta kort på mitt kylskåp imorgon, om jag kommer ihåg.

Både Moggy och Flatline bor själva.
Kan eventuellt ha barn på besök ibland?

Svårt! :D
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Puzzle » 2015-08-07 23:53:03

alixha skrev:Shit vad mycket grejer :shock:


Håller med, jag har typ ägg, mjölk och en rutten lök längst in (kanske inte riktigt men nästintill..). :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Re: Sv: Döma person efter kylskåpet

Inläggav slackern » 2015-08-07 23:58:18

Puzzle skrev:
alixha skrev:Shit vad mycket grejer :shock:


Håller med, jag har typ ägg, mjölk och en rutten lök längst in (kanske inte riktigt men nästintill..). :wink:
Är den mjuk och börjat få skott?
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Puzzle » 2015-08-08 0:01:18

slackern skrev:
Puzzle skrev:
alixha skrev:Shit vad mycket grejer :shock:


Håller med, jag har typ ägg, mjölk och en rutten lök längst in (kanske inte riktigt men nästintill..). :wink:
Är den mjuk och börjat få skott?

Nej jag skämtar, har inte ett så snuskigt kylskåp. :P
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Döma person efter kylskåpet

Inläggav kiddie » 2015-08-08 1:12:26

Äh men jag har nog det. Brukar iofs städa det ibland. Oftast inte.

Vad som finns kan variera väldigt mycket från fullpackat till bara "flaskmat" kvar (ketchup, dressing...). Det som brukar finnas är smör, ost, mjölk, kattmat, ägg och någon förpackning med något väldigt oidentifierbart men helt klart levande.

En bra dag innehåller kylen även kött, korv, mera pålägg, fil och ätbara rester.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Wine » 2015-08-08 7:43:47

plåtmonster skrev:Brukar kolla vad som ligger på rullbandet i affären och gissa hur personen ser ut. Stämmer förvånansvärt bra ;)
Inte sällan vilken fysisk status och hälsokvalité personen kan tänkas ha :P


Överviktiga människor har ofta mest skräpmat och färdigmat typ hamburgare, hamburgerbröd, pommes frites, mycket läsk, en del snacks som chips, kanske lite godis, ngn chokladbit, kaffebröd o.s.v. på rullbandet. Har observerat detta många ggr. Ingen slump att många är överviktiga, tror det är ytterst få som lider av övervikt och fetma på grund av någon sjukdom som orsakar störd ämnesomsättning.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Gripandekylig » 2015-08-08 8:29:18

Flatline skrev:Vad är en persons relationsstatus och hur många barn har han/hon baserat på hur kylskåpet är lastat?

En genial trådstart. Jag ser fram emot att posta ett fotografi när jag har kommit hem.
Flatline skrev:Bara att döma och gissa efter bästa förmåga.

Med tanke på mängden och det stora utbudet av öl och andra alkoholhaltiga drycker - i burk - får jag för mig att ägaren till det kylskåpet är singel och saknar barn i hushållet.

@ Moggy
Ägaren till det kylskåpet kan vara singel men det finns samtidigt flera dubbla uppsättningar av vissa färdiga maträtter. Det bor nog inga barn där dock; det verkar finnas lite för mycket läsk för det.
plåtmonster skrev:Brukar kolla vad som ligger på rullbandet i affären och gissa hur personen ser ut. Stämmer förvånansvärt bra ;)
Inte sällan vilken fysisk status och hälsokvalité personen kan tänkas ha :P

Jag brukar ibland känna ångest när jag lastar upp mina varor på rullbandet; det känns så privat att avslöja för kassörskan och den som står bakom en i kön vad man har tid att laga för mat. Det kan samtidigt ha en nyttig effekt att känna så för det gör att jag handlar mer hälsosam mat än annars. Det hände en gång att kassören frågat mig om jag skulle betala på faktura med ett organisationsnummer till någon förening vid ett tillfälle när jag hade köpt sanslöst mycket fikabröd för privat bruk. Det föranledde en kortare föreläsning från kassörens sida om hur man äter och tränar mest effektivt under tiden jag packade i varorna.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Huggorm » 2015-08-08 10:03:14

Jag har lite ledig plats i mitt kylskåp
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Huggorm
 
Inlägg: 22252
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Döma person efter kylskåpet

Inläggav kiddie » 2015-08-08 10:55:52

Wine skrev:Överviktiga människor har ofta mest skräpmat och färdigmat typ hamburgare, hamburgerbröd, pommes frites, mycket läsk, en del snacks som chips, kanske lite godis, ngn chokladbit, kaffebröd o.s.v. på rullbandet.


Vet inte om du skriver övervikt som en omskrivning för rejäl fetma eller om du menar övervikt i regionen mellan normalvikt och fetma. Jag är överviktig i det senare avseendet.

Ibland så händer det att jag köper dåliga grejer men mest är det detta som rullar på mitt band: basvaror (ris/pasta/potatis/gryn/ägg/mjölk/ fil/smör/mjöl/ost), sedan fingrönsaker (gurka/ tomat/ sallad), fulgrönsaker (morötter/kål/lök) sedan ofta lite konserverat (tomat/ bönor/ bönmix/ oliver) och sedan något animaliskt (kött/bacon/korv).

När jag mår dåligt kan det bli ngt som bara är att värma och jag köper bara frukt i perioder. Chips gillar jag inte och kaffebröd och godis äter jag inte alls.

Tror min nyttighetshalt ligger någonstans mittemellan. Vet inte om jag skulle bli dömd eller inte?

Sedan vet jag folk i min omgivning som visst äter massa sött men det är inte så enkelt som att de äter fel och blir feta utan det är mer som det är en cirkel, att deras kropp börjar kräva dessa varor och de nästan motvilligt köper för det för att det blir ett sug snarare än något de verkligen vill ha (om du fattar skillnaden). Istället för att bara gladeligen bli feta av att äta fel (vilket vore att föredra fär då funnes de glädje i det!), så sitter de fast som om de vore beroende av just denna typ av mat. När de äter den är det mest att gå tillbaka till ett normalläge, det är ingen äkta njutning.

Själv spanar jag gärna in vad folk kombinerar och gissar vad de ska laga, eller förvånas att de köper märkesvaror som är skitdyra trots att det inte är närodlat eller eko eller ngt särskilt, inte ens godare, bara ngt de ofta visar på reklamen. Utlänningar är roligast att spana in. Liksom vad gör man med 10 kilo vetemjöl, 3 tråg aprikoser, 1 ananas och 5 liter mjölk?
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Döma person efter kylskåpet

Inläggav kiddie » 2015-08-08 11:01:52

Jag tror att man nog kan gissa min ekonomiska status mer än ngt annat av det som jag köper på affären. Jag har inte mkt pengar till mat. Sällan det där dyra extra man ofta ser folk handla. Tur jag tycker kål är himla gott, ha ha.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Tantaly » 2015-08-08 11:03:55

Huggorm skrev:Jag har lite ledig plats i mitt kylskåp


Haha en sann aspergare där. Sådär ser ungefär mitt skåp ut också. Man handlar lite grann det som behövs men i det stora hela är det tomt :)
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Surkatt » 2015-08-08 11:14:36

Dagobert skrev:Det säger nog en del om mig att termostaten i mitt kylskåp är sönder sen många år så jag har kopplat kylskåpet till en timer istället. Med rätt avvägd till- och fråntid hålls temperaturen rätt. Jag får förstås programmera om timern ibland då rumstemperaturen varierar med årstiderna.
Innehållet är dock inget märkvärdigt.


Då gissar jag på att du bor ensam, eftersom ingen partner övertygat dig om att ni ska köpa ett nytt kylskåp samt att du inte bor i hyresrätt eftersom du då hade kunnat få kylskåpet utbytt.
Mycket kreativ lösning :)
Surkatt
 
Inlägg: 589
Anslöt: 2013-01-13
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Surkatt » 2015-08-08 11:31:47

Bild
Surkatt
 
Inlägg: 589
Anslöt: 2013-01-13
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Döma person efter kylskåpet

Inläggav Huggorm » 2015-08-08 11:51:09

Klarar du att använda allting innan det blir gammalt? Om jag hade så där mycket olika skulle en del grejer bara användas en gång, sedan bli stående till det blev dåligt
Huggorm
 
Inlägg: 22252
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in