Dockbordell.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 15:01:52

Micke skrev:Ett minskat behov av en partner för det sexuella skulle nog minska objektifieringen av människor tror jag. Dock är jag inte så säker på att en docka skulle vara ett bra substitut för sex med partner, men i framtiden finns det säkert människoliknande robotar som är betydligt mer realistiska.

Man pratar ju nu om en porrskadad generation, och menar att folk har skruvade krav på varann.
Känns som att dockor och robotar inte direkt skulle backa den trenden :-)063
Å andra sidan - du verkar inte tycka att det är värt så mycket att folk öht behåller den sortens relationer med varann, så på så sätt är det ju logiskt.

Visst, att vara med en mänsklig partner kommer nog aldrig helt att kunna ersättas.

Jag läser det där som ett neutralt konstaterande. Menar du nåt annat?

Men för den sakens skull kanske det vore bra med alternativ för den som av olika skäl inte vill eller kan gå in i ett förhållande, eller som inte får vissa behov uppfyllda i ett förhållande.

Skulle säkert kunna vara en mycket uppskattad lösning/hjälpmedel för en del handikappade, bl.a.
Det är jag helt oreserverat för, och hoppas att det blir tillgängligt för dem som vill.

För att bli personlig så är jag mycket tveksam till om en docka skulle vara speciellt intressant i längden. Dessutom att gå till en bordell... :-)006 Eller att ha en docka hemma i garderoben hade känts skumt det med. För att inte tala om en sexrobot. Så nej jag sitter inte inne med några svar jag heller, utan bara spånar.

*fnissar* Inte bara tveksam här - helt säker på att inget av det kommer att komma över min tröskel (både bildlig och bokstavlig). Äger inte en elvisp ens, här är det för hand som gäller :lol:

Vad gäller evolutionen kan man enbart spekulera i vad den har i åtanke för oss.

Fast jag tänkte på det där med att det har gått snett. Är det evolutionens verk, eller har vi strulat till det med alla våra idéer bara?

Om det ens finns någon tanke bakom. Men min tanke är iaf att vi bör sikta mot lycka och harmoni för alla. Vi kan mycket bättre än så här. Och personligen tror jag att vi delvis kan sägas vara kvar i djurriket, men att vi så småningom kommer att lämna detta helt bakom oss för något mer sant mänskligt, något mer humant, mindre driftsstyrt, mindre själviskt och mer fulländat.

Där är jag helt splittrad. Tycker flera saker samtidigt, kan liksom inte orientera i min egen skalle alls.
Mindre själviskt hoppas jag dock på, helhjärtat.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav ankhh » 2018-06-11 15:17:06

Med ursäkt för att det här spåret kanske är aningen OT:

Fabela skrev:
ankhh skrev:Det är nog bara att dra den beklagliga slutsatsen att de flesta inte har sett BSG.

Edit: https://sv.wikipedia.org/wiki/Battlestar_Galactica svenska allmän info
https://en.wikipedia.org/wiki/Number_Si ... lactica%29 Number 6 på engelska

Fast jag fattar ändå inte. Skummade bara förvisso, men det är väl ingen docka?
Fattar inte jämförelsen.

Number 6 (och de andra numrerade) är robotar - väldigt avancerade sådana, men lik förbaskat i grunden robotar. Just nummer 6 hade (i en av sina instanser, det finns ju, med några undantag, flera av varje nummer/variant) ett förhållande som möjligen bara var politiskt. Jag säger "möjligen" för det är inte helt solklart att de eventuella politiska avsikterna var så onda. Det är en serie med många gråtoner, högt rekommenderad!
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 16:03:35

Micke skrev:Vi har våra biologiska behov. För oss har det ju varit en evolutionär fördel att sprida våran säd så fort tillfälle har givits. Som kvinna kan man ju då inte utgå från sig själv för att förstå detta.

Näe, men personligen utgår jag inte heller från mig själv. Dvs jag försöker se det ur en vinkel män beskriver om och om igen. Hur väl jag lyckas är en annan femma, så klart.
Faktum är i vilket fall som helst, att jag tycker att det är konstigt att de biologiska behoven inte har minsta lilla susning om att döda ting (eller andra arter och allt vad det är män använder) icke kommer att föra generna vidare. Känns liksom som en rätt relevant detalj i den ekvationen :-)063
Jämför med att ligga runt, som är helt logiskt (om än inte alltid socialt accepterat).

Själv brukar jag undra varför män går på det här med förhållanden. Trivs dom inte med sig själva och kan bli lyckliga på annat vis än genom en partner? En förälskelse är en enkel fix, men den varar ju inte för evigt och kommer väl alltid med en baksida. Varför desperat söka efter lycka genom en partner, i vars händer den sedan kommer att ligga? Varför ge dom denna makt? Kvinnan är ingen ägodel, åtminstone inte i vårat land (vilket förstås är bra, jag värnar om båda könen såklart). Eller är det sexet som man tycker är värt allt det här? Är inte det isåfall en aning patetiskt att man är en sådan slav under sina drifter?...

Mmm. Personligen kan jag väl tänka lite likadant. Alltså oavsett kön.
Frågan är bara hur mycket det är AS som talar där.

Men: män blir ju inte av med sina drifter om de går till dockbordell mm. De bara byter måltavla. Det blir industri istället för biologi. Har man verkligen vunnit så mycket då?

När det gäller kvinnor så kan jag tänka mig att det är mer motiverat med förhållanden om man generaliserar. Det kan handla om ekonomiska skäl, trygghetsskäl och praktiska skäl. I synnerhet i många andra länder än Sverige.

Jisses... Man är inte rädd om livet när man skriver sånt i kvinnosällskap i Sverige år 2018 :lol:
Jag skulle ha en hel del att säga om vilsna män som söker en morsa, men så privat väljer jag att inte vara just den här gången. Men låt mig säga så här: inte en gång till, tack.
10 poäng för ditt mod och raka rör. Annars: kära nån :P
Senast redigerad av Fabela 2018-06-11 16:13:12, redigerad totalt 1 gång.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 16:04:21

Tack för hjälpen ankhh, då fattar jag :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Micke » 2018-06-11 16:16:07

Fabela skrev:Man pratar ju nu om en porrskadad generation, och menar att folk har skruvade krav på varann.
Känns som att dockor och robotar inte direkt skulle backa den trenden :-)063


Jag är inte så säker på att dockor/robotar skulle förvärra situationen, tvärtom kanske det skulle avlasta partnern som känner krav på sig. Men säker är jag ju inte.

Å andra sidan - du verkar inte tycka att det är värt så mycket att folk öht behåller den sortens relationer med varann, så på så sätt är det ju logiskt.


Jag är för fler valmöjligheter.

Jag läser det där som ett neutralt konstaterande. Menar du nåt annat?


Nej det var neutralt. Jag har inget emot relationer, bara jag slipper själv. :lol:

Fast jag tänkte på det där med att det har gått snett. Är det evolutionens verk, eller har vi strulat till det med alla våra idéer bara?


Frågan jag ställer mig här är om våra idéer inte är evolutionens verk?
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Dockbordell.

Inläggav Micke » 2018-06-11 17:10:03

Fabela skrev:Faktum är i vilket fall som helst, att jag tycker att det är konstigt att de biologiska behoven inte har minsta lilla susning om att döda ting (eller andra arter och allt vad det är män använder) icke kommer att föra generna vidare. Känns liksom som en rätt relevant detalj i den ekvationen :-)063
Jämför med att ligga runt, som är helt logiskt (om än inte alltid socialt accepterat).


Uppenbarligen har det inte behövts. Ifall det nu verkligen är så; dom flesta skulle nog ändå föredra sex med en levande kännande partner om man bortser från eventuella baksidor som något sådant kan medföra.

Men: män blir ju inte av med sina drifter om de går till dockbordell mm. De bara byter måltavla. Det blir industri istället för biologi. Har man verkligen vunnit så mycket då?


Det beror nog på vem man frågar.

Jisses... Man är inte rädd om livet när man skriver sånt i kvinnosällskap i Sverige år 2018 :lol:
Jag skulle ha en hel del att säga om vilsna män som söker en morsa, men så privat väljer jag att inte vara just den här gången. Men låt mig säga så här: inte en gång till, tack.
10 poäng för ditt mod och raka rör. Annars: kära nån :P

Jag tycker om att tala klarspråk, därmed inte sagt att jag alltid skulle ha rätt. Och i det här fallet ser jag det förstås mest från mannens perspektiv, eller iaf från mitt egna, och därför tackar jag för att du delar med dig utav dina erfarenheter här vilka balanserar upp min egna bild utav förhållanden.
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 17:22:35

Tack för dina tankar, Micke :-)Happy
Märker att jag svarade dig för snabbt; det här är inte ett område jag lägger särskilt mycket tid på att fundera kring, så mina tankar var halvfärdiga och lite vassa i kanterna.
Får väl se om jag kommer på nåt bättre senare, ifall tråden lever vidare. :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Re: Dockbordell.

Inläggav tahlia » 2018-06-11 18:43:15

Fabela skrev:
Micke skrev:När det gäller kvinnor så kan jag tänka mig att det är mer motiverat med förhållanden om man generaliserar. Det kan handla om ekonomiska skäl, trygghetsskäl och praktiska skäl. I synnerhet i många andra länder än Sverige.

Jisses... Man är inte rädd om livet när man skriver sånt i kvinnosällskap i Sverige år 2018 :lol:
Jag skulle ha en hel del att säga om vilsna män som söker en morsa, men så privat väljer jag att inte vara just den här gången. Men låt mig säga så här: inte en gång till, tack.
10 poäng för ditt mod och raka rör. Annars: kära nån :P


Ska jag vara ärlig ser jag inget som helst problem med vad han säger eller hur han uttrycker det. Generellt sett har han rätt och såvida man själv inte känner sig träffad vet jag inte varför man skulle behöva slå bakut.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Dockbordell.

Inläggav nomemorytoday » 2018-06-11 19:15:44

ankhh skrev:Det är en serie med många gråtoner, högt rekommenderad!

Menar du den tidigare, senare eller båda versionerna? Har sett den tidigare, den och Buck Rogers i samma genre var bra. Jo, Det var en gång var bra också, stenåldersavsnitten.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3940
Anslöt: 2018-01-13

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 19:45:47

tahlia skrev:Ska jag vara ärlig ser jag inget som helst problem med vad han säger eller hur han uttrycker det. Generellt sett har han rätt och såvida man själv inte känner sig träffad vet jag inte varför man skulle behöva slå bakut.

Tog för givet att man skulle förstå att jag inte var helt allvarlig, utan skämtade lite grann om rabiata feminister.
Men tydligen tog jag fel.

Håller dock fast vid det jag skrev: båda könen har fördelar av att leva i ett förhållande. Att påstå annat är för mig förvånansvärt enögt.
Men vi får vara ense om att vara oense, det är inte hela världen :-)Happy

Förresten stämmer inte din slutsats på slutet in på mig alls, och är förvånad över att just du skriver så.
Men det är också helt okej, alla får vi tro vad vi vill.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav ankhh » 2018-06-11 20:25:08

nomemorytoday skrev:
ankhh skrev:Det är en serie med många gråtoner, högt rekommenderad!

Menar du den tidigare, senare eller båda versionerna? Har sett den tidigare, den och Buck Rogers i samma genre var bra. Jo, Det var en gång var bra också, stenåldersavsnitten.

Jag menar den senare (som är den jag länkade till, också). Den tidigare är bra för sin tid, tycker jag, och Buck Rogers faktiskt snäppet bättre. Men tidigare versionen har inte komplexiteten som gör BSG från 2004 (eller var det rentav 2003 som den startade med en mini-serie?) så uppslukande.

Det var en gång
snappar jag inte. TV-serie? Från när?

För att säga något on topic tycker jag att det, oavsett inblandade kön, känns väldigt märkligt att någon skulle betala för besök på en dockbordell. Jag menar, ger det så mycket mer än att, tja, fixa lite på egen hand?
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Dockbordell.

Inläggav Huggorm » 2018-06-11 20:32:17

Jag förstår inte riktigt hur de lyckas intala sig själv att det är en människa de ligger med. Eller är de fullt medvetna genom hela akten att det är en docka? Hur lyckas de i såna fall uppbåda någon upphetsning? Kanske passar det för folk som håller på mycket med rollspel, "lajv" och liknande, folk som har lätt för att fantisera
Huggorm
 
Inlägg: 22250
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 20:48:49

TACK, Huggorm :-)154
Det var precis det jag menade med att "gå på det", men känns som att jag inte fick fram det rätt.
Det är tur att det finns nån man kan åka snålskjuts på :wink:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Huggorm » 2018-06-11 20:53:16

Nu tänkte jag googla upp en manlig docka för forumets damer att införskaffa men det var fan det dummaste jag gjort. För det första fick jag se saker ingen borde se, för det andra undrar jag vad som kommer upp för sökförslag för mig hädanefter när jag gjort en sådan sökning :-)004
Huggorm
 
Inlägg: 22250
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Dockbordell.

Inläggav Kahlokatt » 2018-06-11 20:53:48

Huggorm skrev:Nu tänkte jag googla upp en manlig docka för forumets damer att införskaffa men det var fan det dummaste jag gjort. För det första fick jag se saker ingen borde se, för det andra undrar jag vad som kommer upp för sökförslag för mig hädanefter när jag gjort en sådan sökning :-)004


Hahaha! Tack för att du besparar oss bilderna!
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 21:00:30

Huggorm skrev:Nu tänkte jag googla upp en manlig docka för forumets damer att införskaffa men det var fan det dummaste jag gjort. För det första fick jag se saker ingen borde se, för det andra undrar jag vad som kommer upp för sökförslag för mig hädanefter när jag gjort en sådan sökning :-)004

:lol:

Undrar hur du ens kom på idén - verkar det som att vi är intresserade tycker du :-)063 :wink:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Dagobert » 2018-06-11 21:42:15

Tror att somliga kan tända på den "begagnade" känslan - ju mer nergången horan är, dess bättre.
Dagobert
 
Inlägg: 14135
Anslöt: 2010-11-30

Dockbordell.

Inläggav nomemorytoday » 2018-06-11 22:28:34

ankhh skrev:Det var en gång snappar jag inte. TV-serie? Från när?

Här är en del av serien, där det påstås att man kan låna ut sin kvinna som betalning, OT samtidigt mao, skulle man kunna säga.



Det fanns inget metoo när denna serie skrevs, antar jag...
nomemorytoday
 
Inlägg: 3940
Anslöt: 2018-01-13

Dockbordell.

Inläggav nallen » 2018-06-11 22:34:08

Micke skrev:Själv brukar jag undra varför män går på det här med förhållanden.

De flesta vanliga män skulle ju få ännu mindre sex om de inte hade ett förhållande.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 23:24:52

:-)043

nomemorytoday skrev:... man kan låna ut sin kvinna som betalning...


... men i högst tre år :shock:

Om en man ser på en annan mans kvinna ska HON kasta sig i floden :-)051 :evil:
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Fabela » 2018-06-11 23:42:23

Dagobert skrev:Tror att somliga kan tända på den "begagnade" känslan - ju mer nergången horan är, dess bättre.

Just det, lite av Charles Bukowskis "specialitet" vill jag minnas...
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dockbordell.

Inläggav Selma » 2018-06-15 17:44:31

Kahlokatt skrev:Hahaha! Tack för att du besparar oss bilderna!

Han kan väl få beskriva dem med ord kanske? Jag vill veta hur de såg ut, vill inte googla. :wink:
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Dockbordell.

Inläggav Huggorm » 2018-06-15 17:46:45

Selma skrev:
Kahlokatt skrev:Hahaha! Tack för att du besparar oss bilderna!

Han kan väl få beskriva dem med ord kanske? Jag vill veta hur de såg ut, vill inte googla. :wink:
Dom är förträngda men jag är av oklar anledning självmordsbenägen och går på åtta olika antidepressiva nu :cry:
Huggorm
 
Inlägg: 22250
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Dockbordell.

Inläggav RainyDay » 2018-06-15 18:36:58

Väldigt "intressanta" inlägg om den här saken.

Jag tycker sex handlar om prestation och motprestation, lukter och smaker m.m.
Jag förstår inte hur en silikondocka kan vara upphetsande för fem öre.
Nej... det här känns bara konstigt.
RainyDay
 
Inlägg: 327
Anslöt: 2018-04-24
Ort: Hälleforsnäs

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in