Djävulsdansen del 2 i svt - om psykisk ohälsa och anhöriga

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Djävulsdansen del 2 i svt - om psykisk ohälsa och anhöriga

Inläggav Alien » 2016-09-22 20:56:05

svt skrev:I Djävulsdansen skildrar programledarna Ann Söderlund och Sanna Lundell människor vars närstående lider av psykisk ohälsa. Vi möter starka livsöden där de berättar om djupa kriser men också hopp, glädje och kärlek. Säsong 2.
Torsdagar 21.00
http://www.svt.se/djavulsdansen/

Ja, jag tycker det är intressant. I första Djävulsdansen handlade det om missbrukare och deras medberoende anhöriga.

Här har det handlat om de som varit djupt deprimerade och bipolära och hur det påverkar deras partner, syskon och andra anhöriga.

Är det någon mer som följer serien?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Djävulsdansen del 2 i svt - om psykisk ohälsa och anhöriga

Inläggav kullan » 2016-09-22 22:07:21

Jag har sett hela serien. såg precis del 3. Den har varit mycket bra enligt mig.

Jag såg även första serien om medberonde till missbrukare.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Djävulsdansen del 2 i svt - om psykisk ohälsa och anhöriga

Inläggav Alien » 2016-10-25 13:07:22

Det jag reagerade på att föräldrarna (dvs mamman) fick hela ansvaret att se till att flickan åt. Det blev tjat och bråk. En mycket svår situation för mamman då dottern reagerar med till synes vanligt tonårstrots över tjatet och övervakningen. Tycker det varit bättre om hon varit intagen på en särskild anorexiavdelning. Tonåringar brukar ha mer respekt för andra vuxna än för sina egna föräldrar som är mer sårbara.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Djävulsdansen del 2 i svt - om psykisk ohälsa och anhöriga

Inläggav kålroten » 2017-10-14 22:41:12

Inte möjligen någon som har serien inspelad ? Hade den på datorn men råkade radera den.
kålroten
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2017-10-14

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in