diskutera kk

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

kk

har kk (man).
2
5%
har kk (kvinna).
2
5%
skulle du vilja ha en kk?
11
30%
vad är en kk ?
0
Inga röster
har fast förhållande!
22
59%
 
Antal röster : 37

diskutera kk

Inläggav kuj kuj » 2015-10-03 20:03:03

hoppas på diskussion om kk i denna tråd . hoppas att ingen tar illa upp!
har skälv funderat i banorna att försöka skaffa en kk då ett fast förhållande verkar vara helt omylligt att få till då man har as. och har svårt med sociala situationer och är lite/ mycket blyg. speciellt med motsatta könet.
är det någon som vet hur man går till väga?
tankar och funderingar är uppskattade.
kuj kuj
 
Inlägg: 180
Anslöt: 2012-02-07

diskutera kk

Inläggav Hadraniel » 2015-10-03 20:22:13

Antar att du menade "Skulle vilja ha en kk" istället för "Skulle du vilja ha en kk?" då det ju är en ganska orelaterad fråga snarare än ett rimligt svarsalternativ i sammanhanget.

Själv skulle jag inte ha något emot en kk-relation såvida man var kompatibla sexuellt och jag tyckte om personligheten på kvinnan ifråga. Dock skulle jag nog bara vara intresserad om man var relativt exklusiva och att man normalt sett inte hade sex med andra människor under tiden man hade en sådan relation och var öppna och ärliga gällande vilka slags personer man eventuellt har haft sex med sedan sist man träffades och vad man använt för skydd vid dessa aktiviteter. Handlar för mig mycket om att jag skulle bli avtänd av tanken på att personen nyligen hade haft sex med andra män samt rent praktiska aspekter där man vill kunna bedöma risken för könssjukdomar och dylikt.

Så i stora drag skulle jag nog bara vara intresserad av en kk-relation med kvinnor som uppfyller många av mina preferenser gällande en kärlekspartner, men där det är något som saknas för att en sådana relation skulle vara lämplig som att man exempelvis har svårt att umgås med varandra längre perioder i sträck, har väldigt olika livsmål eller prioriteringar i livet som inte alls skulle fungera att kombinera eller liknande.

Alltså vore en kk-relation för mig ett sämre alternativ än en kärleksrelation, men något som jag troligen skulle tycka var bättre än att inte få uppleva närhet och sex alls i väntan på att jag mot förmodan hittar en kärlekspartner att leva mitt liv tillsammans med.
Senast redigerad av Hadraniel 2015-10-03 20:25:50, redigerad totalt 3 gånger.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

diskutera kk

Inläggav debase » 2015-10-03 20:24:12

KK är ett resultat av dejter där man haft sex, men efteråt känt att "mer än så här lär det inte bli, men vi kan ju fortsätta knulla i alla fall". Så du kan ju börja med att försöka dejta så mycket du orkar.
debase
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2015-05-07

diskutera kk

Inläggav Hadraniel » 2015-10-03 20:28:32

debase skrev:KK är ett resultat av dejter där man haft sex, men efteråt känt att "mer än så här lär det inte bli, men vi kan ju fortsätta knulla i alla fall". Så du kan ju börja med att försöka dejta så mycket du orkar.

Håller med om detta!

Enda gångerna det har varit på tal om kk-relationer för egen del har ju varit efter att man haft sex med någon man börjat träffa för att se om man kan ha en kärleksrelation tillsammans med. Fast oftast har jag nog inte "dejtat" utan mer träffat och lärt känna potentiella partners helt enkelt.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

diskutera kk

Inläggav rdos » 2015-10-03 20:37:28

Värdelös poll. Ska förstås finnas alternativet "KK är äckligt och oanständigt". För så är det. :-)056
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

diskutera kk

Inläggav Hadraniel » 2015-10-03 20:39:48

rdos skrev:Värdelös poll. Ska förstås finnas alternativet "KK är äckligt och oanständigt". För så är det. :-)056

Jo, det verkar ju saknas alternativ både för de som ogillar sex och de som bara vill ha engångsligg istället för något återkommande.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

diskutera kk

Inläggav debase » 2015-10-03 21:03:51

rdos skrev:Värdelös poll. Ska förstås finnas alternativet "KK är äckligt och oanständigt". För så är det. :-)056


Hade inte du barn?
debase
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2015-05-07

diskutera kk

Inläggav rdos » 2015-10-03 21:31:44

debase skrev:
rdos skrev:Värdelös poll. Ska förstås finnas alternativet "KK är äckligt och oanständigt". För så är det. :-)056


Hade inte du barn?


Jo. Tre stycken. Fast man behöver inte gilla att ha sex jämnt och ständigt för att ha barn. Det räcker ju att ha sex just när man vill ha barn och vid rätt tid och utan skydd. :-)056
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

diskutera kk

Inläggav slackern » 2015-10-03 21:35:13

rdos skrev:
debase skrev:
rdos skrev:Värdelös poll. Ska förstås finnas alternativet "KK är äckligt och oanständigt". För så är det. :-)056


Hade inte du barn?


Jo. Tre stycken. Fast man behöver inte gilla att ha sex jämnt och ständigt för att ha barn. Det räcker ju att ha sex just när man vill ha barn och vid rätt tid och utan skydd. :-)056


Vissa som har svårt att få barn måste ha sex vid precis rätt tillfälle, även andra som vill skaffa basen måste knulla rätt intensivt under en viss tidsperiod när kvinnan är som mest fertil. Så du har säkert knullat fler än 3 gånger?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

diskutera kk

Inläggav Huggorm » 2015-10-03 21:43:35

rdos skrev:
debase skrev:
rdos skrev:Värdelös poll. Ska förstås finnas alternativet "KK är äckligt och oanständigt". För så är det. :-)056


Hade inte du barn?


Jo. Tre stycken. Fast man behöver inte gilla att ha sex jämnt och ständigt för att ha barn. Det räcker ju att ha sex just när man vill ha barn och vid rätt tid och utan skydd. :-)056
Kan tänka mig besvikelsen efteråt om du gjort allt rätt och det ändå inte blev barn, så du fick göra om det.
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

diskutera kk

Inläggav rdos » 2015-10-03 22:08:23

slackern skrev:
rdos skrev:
debase skrev:
Hade inte du barn?


Jo. Tre stycken. Fast man behöver inte gilla att ha sex jämnt och ständigt för att ha barn. Det räcker ju att ha sex just när man vill ha barn och vid rätt tid och utan skydd. :-)056


Vissa som har svårt att få barn måste ha sex vid precis rätt tillfälle, även andra som vill skaffa basen måste knulla rätt intensivt under en viss tidsperiod när kvinnan är som mest fertil. Så du har säkert knullat fler än 3 gånger?


Nåja, några fler än tre är det nog. Kanske 10 eller 20? :lol:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

diskutera kk

Inläggav antonius » 2015-10-03 22:41:34

Huggorm skrev:Kan tänka mig besvikelsen efteråt om du gjort allt rätt och det ändå inte blev barn, så du fick göra om det.


Hahaha, Mon Dieu je suis touché... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21859
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

diskutera kk

Inläggav Puzzle » 2015-10-03 22:46:28

Nej, jag har ingen kk eller är särskilt intresserad på att skaffa en. Lite "fyllosex" eller "One-night-stands" kan väl hända men att ha en person med en relation för återkommande sex känns onödigt, finns enklare sätt att lösa den biten på... :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

diskutera kk

Inläggav rdos » 2015-10-03 23:04:34

Huggorm skrev:Kan tänka mig besvikelsen efteråt om du gjort allt rätt och det ändå inte blev barn, så du fick göra om det.


Jo, sånt är ju lite trist. Typ en massa jobb helt i onödan. :lol:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

diskutera kk

Inläggav slackern » 2015-10-03 23:09:28

Puzzle skrev:Nej, jag har ingen kk eller är särskilt intresserad på att skaffa en. Lite "fyllosex" eller "One-night-stands" kan väl hända men att ha en person med en relation för återkommande sex känns onödigt, finns enklare sätt att lösa den biten på... :wink:


En fördel med ett KK är att man är kompatibla i sängen, med ett ONS kan man ha oturen att hamna med någon som kanske inte är så bra. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

diskutera kk

Inläggav Puzzle » 2015-10-03 23:16:43

slackern skrev:
Puzzle skrev:Nej, jag har ingen kk eller är särskilt intresserad på att skaffa en. Lite "fyllosex" eller "One-night-stands" kan väl hända men att ha en person med en relation för återkommande sex känns onödigt, finns enklare sätt att lösa den biten på... :wink:


En fördel med ett KK är att man är kompatibla i sängen, med ett ONS kan man ha oturen att hamna med någon som kanske inte är så bra. :lol:

Jag är inte direkt sugen på att lägga ner tid och energi för bli kompatibel med någon som jag sedan inte är intresserad av att dejta eller ha kvar i mitt liv på samma sätt som en partner. Har bättre saker för mig. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

diskutera kk

Inläggav Hadraniel » 2015-10-03 23:19:44

slackern skrev:En fördel med ett KK är att man är kompatibla i sängen, med ett ONS kan man ha oturen att hamna med någon som kanske inte är så bra. :lol:

Precis!

Nästan alla engångsgrejer som jag varit med om har varit hur trista som helst. Många "döda fiskar" och dylikt i sängen. Är det på den usla nivån som det ofta är första gången kan det i princip lika gärna kvitta för min del. :(

Mycket bättre om man kan lära sig vad den andre gillar åt båda hållen och få till bra sex efter några gånger förhoppningsvis.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

diskutera kk

Inläggav slackern » 2015-10-03 23:21:48

Puzzle skrev:
slackern skrev:
Puzzle skrev:Nej, jag har ingen kk eller är särskilt intresserad på att skaffa en. Lite "fyllosex" eller "One-night-stands" kan väl hända men att ha en person med en relation för återkommande sex känns onödigt, finns enklare sätt att lösa den biten på... :wink:


En fördel med ett KK är att man är kompatibla i sängen, med ett ONS kan man ha oturen att hamna med någon som kanske inte är så bra. :lol:

Jag är inte direkt sugen på att lägga ner tid och energi för bli kompatibel med någon som jag sedan inte är intresserad av att dejta eller ha kvar i mitt liv på samma sätt som en partner. Har bättre saker för mig. :wink:


Jag förstår exakt hur du menar. :) Men KK det brukar oftast innebära att ena partnern är olyckligt kär medan den andra "utnyttjar" den andre, eller det är oftast inte en jämlikt förhållande när det gäller känslor.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

diskutera kk

Inläggav Huggorm » 2015-10-03 23:24:41

Jag tror man måste ligga med varandra ett antal gånger innan man lär sig hur man funkar ihop. Svårt att få till om man inte är i ett förhållande. Men efter tillräckligt många ONS kanske man lär sig instinktivt vad varje tjej vill ha. Där är inte jag än, kan jag säga :roll:
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

diskutera kk

Inläggav Puzzle » 2015-10-03 23:37:29

slackern skrev:Jag förstår exakt hur du menar. :) Men KK det brukar oftast innebära att ena partnern är olyckligt kär medan den andra "utnyttjar" den andre, eller det är oftast inte en jämlikt förhållande när det gäller känslor.


Olycklig kärlek är min specialitet, om jag inte redan var det så skulle jag säkert bli kär i mitt KK bara för att man får veta att det är någon som man inte kan få eller är svår att få. :P Det vill säga ännu en anledning till varför jag inte borde vara i sådana relationer. :lol:

Huggorm skrev:Jag tror man måste ligga med varandra ett antal gånger innan man lär sig hur man funkar ihop. Svårt att få till om man inte är i ett förhållande. Men efter tillräckligt många ONS kanske man lär sig instinktivt vad varje tjej vill ha. Där är inte jag än, kan jag säga :roll:

Så är det nog och dessutom så kan ju många vara något nervösa första gången eller kanske även gångerna med en ny partner så man behöver nog ett antal testomgångar.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

diskutera kk

Inläggav plåtmonster » 2015-10-03 23:57:44

antonius skrev:
Huggorm skrev:Kan tänka mig besvikelsen efteråt om du gjort allt rätt och det ändå inte blev barn, så du fick göra om det.


Hahaha, Mon Dieu je suis touché... :-)005
Hårda arbetsbeting! :D
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

diskutera kk

Inläggav slackern » 2015-10-04 0:00:23

Puzzle skrev:
slackern skrev:Jag förstår exakt hur du menar. :) Men KK det brukar oftast innebära att ena partnern är olyckligt kär medan den andra "utnyttjar" den andre, eller det är oftast inte en jämlikt förhållande när det gäller känslor.


Olycklig kärlek är min specialitet, om jag inte redan var det så skulle jag säkert bli kär i mitt KK bara för att man får veta att det är någon som man inte kan få eller är svår att få. :P Det vill säga ännu en anledning till varför jag inte borde vara i sådana relationer. :lol:


Det är ju bra att du har självkännedom och vet vilka "förhållanden" som fungerar för dig, eller vilka som är självdestruktiva.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

diskutera kk

Inläggav Toblerone » 2015-10-15 11:41:34

slackern skrev:
Puzzle skrev:Nej, jag har ingen kk eller är särskilt intresserad på att skaffa en. Lite "fyllosex" eller "One-night-stands" kan väl hända men att ha en person med en relation för återkommande sex känns onödigt, finns enklare sätt att lösa den biten på... :wink:


En fördel med ett KK är att man är kompatibla i sängen, med ett ONS kan man ha oturen att hamna med någon som kanske inte är så bra. :lol:


Precis. :-)Happy Helt enkelt känslan: Det där funkade ju - om än inte för en relation - det kan man göra om.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

diskutera kk

Inläggav Tantaly » 2015-10-15 12:54:05

Att finna KK sätter större krav på sociala färdigheter än relationer enligt mig om man har asperger. Den lilla erfarenhet jag har så utvecklas det lätt känslor från tjejens sida eftersom närhets och mysbehovet är större.

Sex är förövrigt något jag kan klara mig utan. Sjuk överskattat. Rädslan för ev graviditet och könssjukdomar gör att det kan kvitta.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in