Diagnos klart! :)

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav MsTibbs » 2007-11-30 15:07:23

Alien skrev:
MsTibbs skrev:De sägar att det är upp till mig att säga till om jag vill ha medicin eller ej. Jag kommer testa en stund, för att se om det funkar bättre med anpassad omgivning utan medicin, före jag börjar på ev CS. Sömnmedel däremot skall jag få direkt för att ta vid behov.

Grattis och alldeles särskilt till "anpassad omgivning"! Menar du t ex ett arbete anpassat för dig?


Psykologen sa att det i mitt fall var lämpligt med ett jobb där arbetsgivaren åtminstone är insatt i vad AS/ADHD är, alternativt jobb på Left Is Right eller liknande.

Säger man på arbetsintervjun att jag har AS, lär jag inte få jobbet. Om jag ändå får jobbet är det sannolikt att arbetsgivaren inte förstår innebörden av AS; som tex att jag blir mycket snabbare trött än vanliga människor.

Alien skrev:Vad är CS för något, är det nån förkortning man förväntas känna till?


CS är min förkortning på "centralstimulerande" medicin, dvs Concerta och Ritalin bland annat (medicin mot ADHD). Även nikotin och koffein är centralstimulerande. Jag vet dock inte om förkortningen "CS" är allmänt vedertagen.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Återgå till Aspergare och vården



Logga in