Den (STORA) app-tråden

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Den (STORA) app-tråden

Inläggav Miche » 2013-10-02 13:52:34

Telenor har den tjänsten men jag tror inte att någon erbjuder den om man enbart har kontantkort, tyvärr.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Den (STORA) app-tråden

Inläggav kullan » 2013-10-02 14:13:53

Miche skrev:Telenor har den tjänsten men jag tror inte att någon erbjuder den om man enbart har kontantkort, tyvärr.


det är jag tvärsäker på att ingen har den tjänsten för kontantkort. Man måste ha ett fast abonnemang där man får faktura med jämna mellanrum. Jag har Halebop kontantkort så det spelar ingen roll även om Halebop hade så man kunde betala via telefonräkningen.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Den (STORA) app-tråden

Inläggav kullan » 2013-10-13 16:31:12

kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Den (STORA) app-tråden

Inläggav barracuber » 2013-10-13 18:57:26

kullan skrev:Provar denna gratisappen

https://play.google.com/store/apps/deta ... nydo&hl=sv

Jag testade den nyligen men trivdes inte alls med designen - tyckte den var as-ful, så jag slängde den.

Annars är den rätt unik i sin konversatoriska stil vilket jag gillade skarpt. Man bestämmer ett klockslag varje dag för "dagplanering" exv kl 8.00, då appen startar upp en sorts dialog angående hur man vill lägga upp dagen, vad man vill göra, vilka punkter man vill lägga till, deadlines, påminnelser mm man vill sätta. Innan dess ska man ha lagt in sina pågående saker i en todo-lista. Den är väldigt bra på att påminna om saker man sagt att man ska göra, med smidiga popups i nedre skärmkanten.

Så Any.DO är en spännande app och passar säkert många. Men jag trivdes inte med interfacet. Jag använder mest Evernote och Gmail för tillfället, mindmapping och workflowy för brainstorm. Vilka appar man använder är en mer eller mindre "never ending story" eftersom ens sysselsättning, intressen och mål förändras över tiden liksom vilka tjänster som finns och vad apparna klarar.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Den (STORA) app-tråden

Inläggav Miche » 2013-10-13 19:36:50

Själv provade jag Rdio idag.

Det var nog den sämsta appen hittills, när jag installerat och reggat den så får jag meddelande om att den bara är gratis några veckor, sen måste man betala, nåja jag ville lyssna lite och startade en låt men det lät förjävligt, så jag tryckte på paus och det visade sig att den spelade en annan låt av samma artist som då gick att lyssna på så jag lät den spela klart och startade om låten jag ville lyssna på och det blev samma sak igen...

Satte bottenbetyg och avinstallerade direkt...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Den (STORA) app-tråden

Inläggav kullan » 2013-10-15 0:01:38

Antagligen fel forum men jag slänger en våghalsig fråga ändå.

Jag använder Instagram och nu har jag installerat en tillbehörsapp som gör att man kan chatta med de man har på instagram. Man måste då logga in via Instagramkontot. Men det är ett krångligt problem. Det verkar som att varje gång man har orsak att logga in med dessa inloggningsuppgifter krävs det att man söker nytt lösenord. Var samma strul när jag bytte telefonmodell. Är det någon som använder instagram och har liknande erfarenheter? Jag fattar inte varför de håller på på detta viset.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Den (STORA) app-tråden

Inläggav Zirre » 2013-10-15 9:31:55

Any.DO är hittills bra för mig.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Den (STORA) app-tråden

Inläggav barracuber » 2013-10-19 12:48:22

Zirre skrev:Provar Toshl Finans (budget-app, android)

Vad tyckte du om den, Zirre?

Förresten på tal om budgetappar, har du testar Mint? Finns både för webben och smartphones.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: Sv: Den (STORA) app-tråden

Inläggav Zirre » 2013-10-19 13:15:05

barracuber skrev:
Zirre skrev:Provar Toshl Finans (budget-app, android)

Vad tyckte du om den, Zirre?

Förresten på tal om budgetappar, har du testar Mint? Finns både för webben och smartphones.

Jo då, den är bra och snygg.

Mint har enligt kommentarer inte stöd för svenska banker.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Den (STORA) app-tråden

Inläggav kullan » 2013-10-22 12:12:10

Har efterlyst detta tidigare men jag vill ha en app där man kan föra in vad man äter under dagen. Men jag vill kunna skriva 1 äpple utan att veta vad äpplet vägde. Det ska räcka med att skriva vad som låg på tallriken. Man ska inte behöva skriva 200 g rostbiff. Endast rostbiff ska räcka.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Den (STORA) app-tråden

Inläggav Miche » 2013-10-22 12:38:40

Varför inte bara skriva in det i valfri anteckningsapp?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Den (STORA) app-tråden

Inläggav barracuber » 2013-10-22 13:23:52

kullan skrev:Har efterlyst detta tidigare men jag vill ha en app där man kan föra in vad man äter under dagen. Men jag vill kunna skriva 1 äpple utan att veta vad äpplet vägde. Det ska räcka med att skriva vad som låg på tallriken. Man ska inte behöva skriva 200 g rostbiff. Endast rostbiff ska räcka.
Miche skrev:Varför inte bara skriva in det i valfri anteckningsapp?

Om du väljer Colornote (testas i länken nedan) kan du skriva antingen från "vitt blad" eller som punktlista.

Själv letar jag efter något dagboksliknande där man kan logga saker som humör, mående, mat, väder ... Fast jag vill, lat som jag är, att appen ska skriva ut dagens datum åt mig. Men har hittills inte hittat någon som gör detta på ett sätt som jag vill.

På tal om att logga mående och humör. Det är en helt egen niche som kallas "Mood Diary" eller "Mood Tracking". Så det är nog lättare att skaffa en app som är enbart gjord för det.

Samma sak gäller nog matintag som också är en egen niche. I vissa fall kan det vara bättre med en dedicerad app. Autismsmurfen postade ju screenshots från en app hon kör i en annan tråd. Men den var nog mer avancerad än det som Kullan är ute efter.

Memoires, som jag skrivit om tidigare, är en gratis och snygg dagboksapp med hög säkerhet, man kan lägga in bilder, emotikoner mm. Har nästan för mig att den lägger ut datum på något sätt *kollar*

Här är en bra artikel om vanliga anteckningsappar med gott om skärmdumpar:
http://www.androidauthority.com/best-an ... ing-83636/
(OBS att Catch gick i konkurs i somras.)
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Den (STORA) app-tråden

Inläggav barracuber » 2013-10-23 16:05:57

barracuber skrev:
Zirre skrev:Radio1, Sveriges nya pratradio https://play.google.com/store/apps/details?id=se.mtgtv.radio1

Sånt gillar vi! :D

Äntligen får Sverige pratradio! Danmark har det redan - http://www.radio24syv.dk/ som jag ofta lyssnar på, mest på nattetid. Den är ganska bra - ofta diskussioner om filosofi, psykiatri, arbetslöshet, meningen med livet mm - även om alla programledarna inte verkar ha riktigt alla grisar hemma ibland... :roll:

Trist! Sveriges enda pratradiokanal lägger ner! :cry: :cry:

Radio 1 lägger ner.

Aschberg: "Urusla förutsättningar att driva kommersiell radio"

Ibland önskar man att man vore född dansk! Kan verkligen rekommendera http://www.radio24syv.dk/ pga bredden i utbudet.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Den (STORA) app-tråden

Inläggav barracuber » 2013-11-04 10:09:39

Aviate Launcher for Android - First Look and Tour

Android för vanligt folk?

Inte bara en app utan en hel launcher, som ersätter den normala typen av androidlauncher (hemskärmar, ikoner, widgets mm) som funnits hittills. Även denna har skärmar, ikoner och widgets men inte lika flexibelt men åas mer strukturerat. Vilket jag gillar eftersom jag inte gillar den totala ångestfrihet som en vanlig launcher ger.

Dessutom gillar jag schemakänslan t ex morgon, dag, kväll, hem, arbete, kalender, platser mm. Intressant för alla vi som söker bättre planeringsverktyg.

Den finns ännu inte att ladda hem men man kan signa upp sig för betaversionen.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Den (STORA) app-tråden

Inläggav kullan » 2013-11-04 22:01:15

Det lär väl inte finnas någon som kan förklarar hur jag skapar ett TapatalkID. Det krävs visst sånt för att ladda upp bilder via appen.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Den (STORA) app-tråden

Inläggav barracuber » 2013-11-04 22:20:22

kullan skrev:Det lär väl inte finnas någon som kan förklarar hur jag skapar ett TapatalkID. Det krävs visst sånt för att ladda upp bilder via appen.

Obs att jag kör Tapatalk 4.2.4 den nya beiga designen.

Om du går till listan på dina forum så högst upp finns Sign In with Tapatalk ID. Klickar du den får du upp Facebook, Twitter, Google+, Tapatalk ID. Klicka på Tapatalk ID och sedan Register. Fyll i ditt önskade användarnamn och lösenord.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Den (STORA) app-tråden

Inläggav kullan » 2013-11-04 22:25:49

barracuber skrev:
kullan skrev:Det lär väl inte finnas någon som kan förklarar hur jag skapar ett TapatalkID. Det krävs visst sånt för att ladda upp bilder via appen.

Obs att jag kör Tapatalk 4.2.4 den nya beiga designen.

Om du går till listan på dina forum så högst upp finns Sign In with Tapatalk ID. Klickar du den får du upp Facebook, Twitter, Google+, Tapatalk ID. Klicka på Tapatalk ID och sedan Register. Fyll i ditt önskade användarnamn och lösenord.


Jag köpte Pro - verisionen och även om jag loggar in med facebookkontot kan jag inte logga in på forumet med den. Jag ger upp :-)Crying
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Den (STORA) app-tråden

Inläggav kullan » 2013-11-04 22:33:50

Jag har avinstallerat appen för sista gången. Tapatalk är inget för mig.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Den (STORA) app-tråden

Inläggav barracuber » 2013-11-05 11:19:36

Tapatalk kom alldeles nyligen med en helt omgjord version, både visuellt och användarmässigt. Jag trivs inte alls med den nya versionen. Exempelvis hittar jag inte längre Deltagit och Olästa, nu finns bara något som kallas TIdslinje. Har inte sett någon information om vad förändringarna går ut på, eller också glömde jag läsa innan jag uppdaterade. Fruktansvärt dåligt av en tidigare bra och prisvärd app.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: Sv: Den (STORA) app-tråden

Inläggav Zirre » 2013-11-05 12:27:57

barracuber skrev:Tapatalk kom alldeles nyligen med en helt omgjord version, både visuellt och användarmässigt. Jag trivs inte alls med den nya versionen. Exempelvis hittar jag inte längre Deltagit och Olästa, nu finns bara något som kallas TIdslinje. Har inte sett någon information om vad förändringarna går ut på, eller också glömde jag läsa innan jag uppdaterade. Fruktansvärt dåligt av en tidigare bra och prisvärd app.

Jag har tapatalk med den senaste uppdateringen och jag har deltagit och oläst i menyn.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Den (STORA) app-tråden

Inläggav barracuber » 2013-11-05 13:11:21

Zirre skrev:
barracuber skrev:Tapatalk kom alldeles nyligen med en helt omgjord version, både visuellt och användarmässigt. Jag trivs inte alls med den nya versionen. Exempelvis hittar jag inte längre Deltagit och Olästa, nu finns bara något som kallas TIdslinje. Har inte sett någon information om vad förändringarna går ut på, eller också glömde jag läsa innan jag uppdaterade. Fruktansvärt dåligt av en tidigare bra och prisvärd app.

Jag har tapatalk med den senaste uppdateringen och jag har deltagit och oläst i menyn.

Det hade jag också fram till nyligen, även i den omgjorda versionen. Sedan igår försvann de bara och nu har jag bara Tidslinje. Skumt som f-n med tanke på att senaste gången jag (vad jag minns) uppdaterade den via Play var för cirka en vecka sedan.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Den (STORA) app-tråden

Inläggav Moggy » 2013-11-05 13:18:31

barracuber skrev:
Zirre skrev:
barracuber skrev:Tapatalk kom alldeles nyligen med en helt omgjord version, både visuellt och användarmässigt. Jag trivs inte alls med den nya versionen. Exempelvis hittar jag inte längre Deltagit och Olästa, nu finns bara något som kallas TIdslinje. Har inte sett någon information om vad förändringarna går ut på, eller också glömde jag läsa innan jag uppdaterade. Fruktansvärt dåligt av en tidigare bra och prisvärd app.

Jag har tapatalk med den senaste uppdateringen och jag har deltagit och oläst i menyn.

Det hade jag också fram till nyligen, även i den omgjorda versionen. Sedan igår försvann de bara och nu har jag bara Tidslinje. Skumt som f-n med tanke på att senaste gången jag (vad jag minns) uppdaterade den via Play var för cirka en vecka sedan.



Får du inte fram det då om du går till sidopanelen? Dra undan huvudskärmen genom att svepa från vänster kant åt höger.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Den (STORA) app-tråden

Inläggav kullan » 2013-11-06 15:49:17

Enligt ett gmail så är jag tydligen registrerad som forumägare på Tapatalk. Jag har ju bara registrerat mig för att få ett Tapatalk - ID. Jag har väl inget forum :shock:
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Den (STORA) app-tråden

Inläggav barracuber » 2013-11-06 16:55:11

Moggy skrev:
barracuber skrev:
Zirre skrev:Jag har tapatalk med den senaste uppdateringen och jag har deltagit och oläst i menyn.

Det hade jag också fram till nyligen, även i den omgjorda versionen. Sedan igår försvann de bara och nu har jag bara Tidslinje. Skumt som f-n med tanke på att senaste gången jag (vad jag minns) uppdaterade den via Play var för cirka en vecka sedan.



Får du inte fram det då om du går till sidopanelen? Dra undan huvudskärmen genom att svepa från vänster kant åt höger.

Börjar hitta problemet. Det verkar bero på vilket forum jag är på. Om jag går till Swedroid får jag upp många fler alternativ än när jag är inne på Aspergerforum.

Jodå, när jag är på Aspergerforum och sveper (eller klickar på den gula ikonen upp till vänster vilket är samma sak) får jag bara upp fyra alternativ:

- Gå med
- Tidslinje
- Bläddra
- Sök

Märkligt att Zirre ser alla alternativ. Helskumt.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Återgå till IT-forum



Logga in