Delad nota...

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav rezuth » 2008-10-24 13:07:18

ExAdmin skrev:
rezuth skrev:Nu är du väl ändå lite extrem? Du tror att alla aktörer som är ens lite billigare än dessa har dålig support, driftsäkerhet och "allmän ordning"? Sen är 249kr otroligt dyrt för en .se domän.

Utbudet är stort så visst kan man byta leverantör varje år för att pressa priset några hundralappar hit och dit, men nu talade vi visst om "en betydligt billigare lösning". För en marginell prisskillnad är det knappast värt besväret och den tid det tar att flytta innehållet.

Nu vet jag väl inte direkt hur mycket tid det skulle ta att flytta men dom gånger jag flyttat har det knappast tagit mycket tid. Vad behöver du göra? Exportera din databas, importera den på nya stället. Dra över alla forumfiler och binda forumet till nya databasen. Vad kan det ta? 2-3 timmar?

Sen undrar jag också vart du får summan 249kr ifrån för domänen? Vad jag kan se kostar den 149kr hos Oderland.

Naturligtvis ska du inte ta detta som kritik mot dig utan mer som ett allmänt tips att man inte ska nöja sig med att få mindre för pengarna än man kan få. Jag har full förståelse för att du gärna har kvar det webhotell du haft under en längre tid.

Om vi kollar på din andra domän www.liebert.se så är det hos surftown. Antar att du även har webhotell hos dessa, hur upplever du dom jämfört med Oderland?
Senast redigerad av rezuth 2011-05-04 16:14:10, redigerad totalt 1 gång.
rezuth
 
Inlägg: 85
Anslöt: 2007-06-21

Inläggav Liebert » 2008-10-24 13:22:22

Jaha, se där. Oderland måste ha sänkt priset sedan jag fick fakturan i våras. Forumet låg faktiskt på Surftown från början men jag upplevde det tidvis som skakigt. Dessutom ingick inte vitala finesser som shell access och safemode off. För privat bruk tycker jag dock Surftown är ett bra och prisvärt alternativ.
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 16:14:11, redigerad totalt 1 gång.
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Inläggav Mats » 2008-10-25 16:49:52

Sådär! :D

Nu fick jag också iväg mitt bidrag. Jag ser på insamlingssidan att just mitt bidrag till 100% kommer att fonderas för forumets framtida behov. Helt OK för min del... :D
Mats
 
Inlägg: 5573
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in