Dejtar ni?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dejtar ni?

Inläggav Sleuth123 » 2017-08-13 19:19:44

Var ett par år sedan jag var på någon dejt. Har inte lätt för sånt.
Vill egentligen träffa någon men det är så mycket press och ångest. Undviker sex även fast jag egentligen vill men blir för mycket typ :-)063
Sleuth123
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2017-08-13

Dejtar ni?

Inläggav Heron » 2017-08-14 1:10:12

tahlia skrev:
Pinghis Khan skrev:Jag klarar egentligen inte alls av den,som jag upplever det,enorma kränkningen av min integritet som krävs för alla former av kontaktsökande.
Jag avskyr att behöva författa Pm och liknade för att inte behöva leva i total ensamhet och aldrig få ligga och ...sånt.
Att behöva smöra manipulera och marknadsföra mig själv.
Usch usch usch!
Men onekligen behöver jag vänner och partners för att överleva i längden.

I en vettig värld torde man varken behöva smöra eller manipulera utan istället bara vara som man är.
Take it or leave it.
Uppenbarligen leder diverse behov till att människor uppför sig underligt.

Varför konstruera tänkta relationer när man antagligen är betydligt starkare för sig själv, utan en partner som belyser ens svagheter? Ingen vinner (https://www.youtube.com/watch?v=oLLGaeiWbLY).
Heron
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 58
Anslöt: 2015-01-13
Ort: ᛘᛁᚦᚴᛅᚱᚦᛁ

Dejtar ni?

Inläggav tvilling99 » 2017-09-04 14:08:03

Jag dejtade en tjej i torsdags och blev superförälskad direkt.
Jag har inte hört av henne sedan dess och det är skitjobbigt :cry:
Jag bara vill träffa henne igen och pussa mer på henne
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Dejtar ni?

Inläggav dd105 » 2017-09-04 18:56:15

Jag har läst riktigt mycket om PUA och personligt utveckling, men har inte agerat mycket. Man kan inte läsa sig till bättre socialförmåga. Träning krävs. Så förhoppningsvis så får jag fram och pratar med fler människor. Är 27, och har inte "raggat" eller pratat med andra människor mycket.

Vill förändra mitt liv, och göra roliga saker. Har gått på dejt, men hade väldigt svårt med att vara runt andra människor då.

Vi med aspergers/autism har det svårare, och vi "växer" upp långsammare än andra. Nu är jag 27, och går ut mer än tidigare, samt pratar med okända människor mer.

Så var inte så hårt mot er själva. Fast om ni är äldre så kanske ni bör jobba på er själva lite mer, så ni hinner ifatt. Ju mer ni tränar, desto bättre blir ni.
dd105
Inaktiv
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2017-09-04

Dejtar ni?

Inläggav Bazooka » 2017-09-09 10:34:48

Har ASS, inte diagnosticerad Asperger, men är definitivt inte mingelkungen. Och är gift och har barn som nu är vuxna (lika yber-NSS som sin morsa). Det är inte lätt att vara åt aspiehållet och ha ett förhållande med en NS (dessutom en väldigt social NS). Eller datea, höll på med det rätt mycket i den åldern. Dels så uppträder man ju lite annorlunda hemmavid och sen vill man inte vara med på allt det sociala som partnern vill. Men det går! Man måste ha förståelse för varandra och kunna prata om saker. Jag menar, blir man ihop så finns det ju något som håller ihop även om det just inte är det i vilken nivå man gillar att sitta i flock och småprata.

Man får reda ut det. Men det är bara att bita i det sura äpplet, ni måste slå knut på er själva lite om ni vill vara ihop med en NS, på samma sätt som de också får göra det. Konstigt nog hade jag aldrig ett förhållande med någon som var åt aspiehållet själv. Faktiskt är mina vänner och de kvinnor jag var intresserad av väldigt sociala. Inte wannabe-sociala utan äkta lyssnande människor. De kan liksom nå fram till mej. Har en polare som också är ASS, hans son är diagnosticerad Asperger. Men det är gemensamma intressen som för oss samman. Att vi är ASS båda två är mest jobbigt.
Bazooka
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2012-11-03

Dejtar ni?

Inläggav Pinghis Khan » 2017-09-09 10:37:08

Jag ytterst osäker på huruvida jag någonsin har dejtat någon.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtar ni?

Inläggav Pinghis Khan » 2017-09-09 12:44:07

Förövrigt vill jag påtala att det onekligen finns tjejer som blir ihop med killar som varesig är snygga, rika eller särdeles trevliga!
Trots att de själva är både snygga välformade och ibland även väldigt trevliga!
Ibland brinner det i proppskåpet så att säga.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtar ni?

Inläggav Huggorm » 2017-09-09 13:56:12

Pinghis Khan skrev:Förövrigt vill jag påtala att det onekligen finns tjejer som blir ihop med killar som varesig är snygga, rika eller särdeles trevliga!
Trots att de själva är både snygga välformade och ibland även väldigt trevliga!
Ibland brinner det i proppskåpet så att säga.
Var får man tag på dom?
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtar ni?

Inläggav Dreamtrance » 2017-09-09 14:35:56

Har missat chansen med många tjejer. Har förstått i efterhand att många funnit mig attraktiv och charmig. Problemet är att de inte sagt det utan signalerat det med kroppsspråk.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Dejtar ni?

Inläggav antonius » 2017-09-09 18:53:58

Huggorm skrev:
Pinghis Khan skrev:Förövrigt vill jag påtala att det onekligen finns tjejer som blir ihop med killar som varesig är snygga, rika eller särdeles trevliga!
Trots att de själva är både snygga välformade och ibland även väldigt trevliga!
Ibland brinner det i proppskåpet så att säga.
Var får man tag på dom?


Alibaba...? :-)003

real life barbie scary or beauty (7).jpg


https://www.alibaba.com/showroom/natural-sex-love-doll.html
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Dejtar ni?

Inläggav Huggorm » 2017-09-09 21:40:21

Plastic fantastic
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtar ni?

Inläggav Batte » 2017-09-09 22:31:31

Jeg forstår ikke fokuset mange har på å finne/date en pen partner. Er det modeller dere leter etter? Skal de stå til pynt slik at personligheten ikke er så viktig? :lol:

Snille og reflekterte personer er alltid vakre i mine øyne. Noe annet er komplett umulig. Mulig det er klisjeaktig. Jeg bryr meg ikke om at sykdom, skader, funksjonshemning, høyde, bredde eller annet har påvirket utseendet - såfremt personligheten er vakker.

"Det indre" gjør at jeg oppfatter personens utseende vakkert, og det er bra nok for meg. Ut over det synes jeg utseendet er veldig lite relevant. Jeg forstår ikke at folk gidder å snakke om det engang...
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtar ni?

Inläggav Huggorm » 2017-09-09 22:38:24

Självklart är det så, personligheten överskuggar allt. Man måste trivas med varandras sätt att vara, annars kommer det skära sig så fort den första förälskelsen svalnar.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtar ni?

Inläggav Batte » 2017-09-09 22:58:39

Huggorm skrev:Självklart är det så, personligheten överskuggar allt. Man måste trivas med varandras sätt att vara, annars kommer det skära sig så fort den första förälskelsen svalnar.
Ja, det er sant. Utfordringen er at de som virkelig er noe å samle på tro at de ikke er interessante hvis man legger det fram som at man er på modelljakt. Fordi de ikke nødvendigvis er selvsikre selv om andre vil finne dem attraktive. :wink:

Dreamtrance skrev:Har missat chansen med många tjejer. Har förstått i efterhand att många funnit mig attraktiv och charmig. Problemet är att de inte sagt det utan signalerat det med kroppsspråk.
Har du også funnet dem attraktive? I så fall, har du invitert dem til å bli kjent med deg?

Sleuth123 skrev:Var ett par år sedan jag var på någon dejt. Har inte lätt för sånt.
Vill egentligen träffa någon men det är så mycket press och ångest. Undviker sex även fast jag egentligen vill men blir för mycket typ :-)063
Da foreslår jeg at du er veldig åpen om dette når du treffer en potensiell partner. Den rette vil nok se alt dette som noe positivt. Tåler ikke vedkommende det er det like greit å få hen unna med det samme. Blir hen ikke skremt bort kan dere kanskje få en fin dialog. Når det gjelder sex - det er ikke det viktigste i livet. Med rett partner finner dere sikkert en løsning.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtar ni?

Inläggav tvilling99 » 2017-09-10 14:14:31

Imorgon kommer hon hem till mig, tjejen jag träffade förra veckan :-)Happy
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Dejtar ni?

Inläggav Batte » 2017-09-10 14:27:39

tvilling99 skrev:Imorgon kommer hon hem till mig, tjejen jag träffade förra veckan :-)Happy
Så hyggelig! :-)Happy
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtar ni?

Inläggav Dreamtrance » 2017-09-10 16:18:32

Mitt problem är att jag är som en INTP. Den profilen stämmer faktiskt in klockrent på mig. Träffade en tjej med asperger för ett tag sen. Men hon var så extremt påträngande och tjatig. Om man inte svarade på ett sms inom 5 minuter blev hon helt nojig.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Dejtar ni?

Inläggav Batte » 2017-09-10 16:23:29

Dreamtrance skrev:Mitt problem är att jag är som en INTP. Den profilen stämmer faktiskt in klockrent på mig. Träffade en tjej med asperger för ett tag sen. Men hon var så extremt påträngande och tjatig. Om man inte svarade på ett sms inom 5 minuter blev hon helt nojig.
Sa hun at hun ble "nojig", eller tror du hun ble det? Sa du hvordan du ville ha det, eller lot du henne kjøre sitt løp?
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtar ni?

Inläggav Richard » 2017-09-10 16:54:04

tvilling99 skrev:Imorgon kommer hon hem till mig, tjejen jag träffade förra veckan :-)Happy

Vad trevligt! Hoppas det blir nått!

Jag har flickvän sen i maj, mitt längsta förhållande hittills. Vi bor inte ihop o har inga planer på att flytta ihop heller. Jag är helst särbo, då jag måste ha tid för mig själv.

Har dock dejtat tidigare, men jag gör alltid bort mig. Typ en gång när jag var runt 20 år, så skulle dejten sova hos mig. Så klär hon av sig o undrar vad vi ska hitta på. Vad svarar jag? Jo;
-Jag tänkte ta en cigg o sen sova, du kan få sova på soffan... :roll:

Har dock blivit mycket mer social med tjejer de senaste åren. T.ex. gick jag o min förra KK på swingersklubb. Det hade jag aldrig vågat förr när jag hade social fobi.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Dejtar ni?

Inläggav Pinghis Khan » 2017-09-10 17:32:41

Huggorm skrev:
Pinghis Khan skrev:Förövrigt vill jag påtala att det onekligen finns tjejer som blir ihop med killar som varesig är snygga, rika eller särdeles trevliga!
Trots att de själva är både snygga välformade och ibland även väldigt trevliga!
Ibland brinner det i proppskåpet så att säga.
Var får man tag på dom?


Det vet man aldrig.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtar ni?

Inläggav Dreamtrance » 2017-09-10 21:23:13

Batte skrev:
Dreamtrance skrev:Mitt problem är att jag är som en INTP. Den profilen stämmer faktiskt in klockrent på mig. Träffade en tjej med asperger för ett tag sen. Men hon var så extremt påträngande och tjatig. Om man inte svarade på ett sms inom 5 minuter blev hon helt nojig.
Sa hun at hun ble "nojig", eller tror du hun ble det? Sa du hvordan du ville ha det, eller lot du henne kjøre sitt løp?


Hon blev nojig och undrade varför jag inte svarade. Verkar tro att en träff och lite telefonkontakt innebär att man har ett förhållande.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Dejtar ni?

Inläggav Batte » 2017-09-10 21:38:51

Dreamtrance skrev:Hon blev nojig och undrade varför jag inte svarade. Verkar tro att en träff och lite telefonkontakt innebär att man har ett förhållande.
Så bra at hun spurte da, men synd at hun ikke aksepterte forklaringen. :-|
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtar ni?

Inläggav tvilling99 » 2017-09-12 16:22:23

Batte skrev:
tvilling99 skrev:Imorgon kommer hon hem till mig, tjejen jag träffade förra veckan :-)Happy
Så hyggelig! :-)Happy

Hon ställde in :(
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Dejtar ni?

Inläggav Batte » 2017-09-12 17:18:21

tvilling99 skrev:
Batte skrev:
tvilling99 skrev:Imorgon kommer hon hem till mig, tjejen jag träffade förra veckan :-)Happy
Så hyggelig! :-)Happy

Hon ställde in :(
Vet du hvorfor?
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in