Bristande information från ledningen

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Bristande information från ledningen

Inläggav nallen » 2013-06-24 0:02:47

mnordgren skrev:Admin

Tråden är nu låst.


No shit Sherlock! Men varför? Hur länge?

EDIT:
Det här föranledde tydligen mer information...
Är det nån som vågar sätta emot om jag försöker slå vad om att en del konstruktiva förslag i den tråden kommer att åka ner i off topic-tråden och därefter aldrig mer höras av?
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Bristande information från ledningen

Inläggav Meppe » 2013-06-24 0:07:05

En notis om att Krigarn inte får posta och hur länge han är avstängd skulle inte heller skada.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Bristande information från ledningen

Inläggav Meppe » 2013-06-24 0:08:10

nallen skrev:Är det nån som vågar sätta emot om jag försöker slå vad om att en del konstruktiva förslag i den tråden kommer att åka ner i off topic-tråden och därefter aldrig mer höras av?


Satsar på att ingen från Krakow sätter emot.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Bristande information från ledningen

Inläggav LordNelson » 2013-06-24 1:07:44

nallen skrev:..slå vad om att en del konstruktiva förslag i den tråden kommer att åka ner i off topic-tråden och därefter aldrig mer höras av

Om det är konstruktiva är det väl inget som hindrar att de tas upp igen. Varför inte av dig.

Vissa av dem har i mer demokratiska sammanhang säkert ett bästföredatum före hösten -42 och är därför inte aktuella.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Bristande information från ledningen

Inläggav Alien » 2013-06-24 2:12:07

Moderator:
Off-topic inlägg hamnar i off-topic-tråden, det är självklart.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46223
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Bristande information från ledningen

Inläggav Miche » 2013-06-24 2:51:26

Meppe skrev:En notis om att Krigarn inte får posta och hur länge han är avstängd skulle inte heller skada.

Det står här, den tiden har passerat och han har postat igen men någon mod måste ändra texten vid hans nick...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Bristande information från ledningen

Inläggav Meppe » 2013-06-24 9:24:07

Miche skrev:
Meppe skrev:En notis om att Krigarn inte får posta och hur länge han är avstängd skulle inte heller skada.

Det står här, den tiden har passerat och han har postat igen men någon mod måste ändra texten vid hans nick...


Han blev avstangd igar kvall utan varningar eller notis...
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Bristande information från ledningen

Inläggav kullan » 2013-06-24 9:30:08

Jag är inte förvånad. Efter att ha startat den ämnestråd han startade så kan man inte förvänta sig annat.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Bristande information från ledningen

Inläggav Meppe » 2013-06-24 9:34:25

Ar inte heller forvanad, men vill veta hur lange han kommer att vara avstangd.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Bristande information från ledningen

Inläggav lindrin » 2013-06-24 9:35:01

Jag känner inte igen det här forumet längre. Jag var senast aktiv i 2009. Nu känns det här mer som Familjeliv, med tillhörande kacklande hönor. Det jag uppskattade då var frånvaron av : puss och kram gummselumsan...åhhh vad duktig du äääääääääär ..... nu gaddar vi tjejor ihop oss här imot den elaka mannen som försöker föra en logisk diskussion.
Fy fan.
lindrin
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2008-04-04

Bristande information från ledningen

Inläggav Meppe » 2013-06-24 9:40:04

lindrin skrev:Jag känner inte igen det här forumet längre. Jag var senast aktiv i 2009. Nu känns det här mer som Familjeliv, med tillhörande kacklande hönor. Det jag uppskattade då var frånvaron av : puss och kram gummselumsan...åhhh vad duktig du äääääääääär ..... nu gaddar vi tjejor ihop oss här imot den elaka mannen som försöker föra en logisk diskussion.
Fy fan.


Tro mig, det har forumet paminner inte om familjeliv. Pa familjeliv ar det mycket hogre i tak.

Edit: Vilket inte ska tolkas som att jag rekommenderar familjeliv
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Bristande information från ledningen

Inläggav kullan » 2013-06-24 9:55:55

Meppe skrev:Ar inte heller forvanad, men vill veta hur lange han kommer att vara avstangd.


Förstår inte varför det skulle vara så viktigt. Han har postförbud. Thats it.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Bristande information från ledningen

Inläggav Meppe » 2013-06-24 9:58:37

kullan skrev:
Meppe skrev:Ar inte heller forvanad, men vill veta hur lange han kommer att vara avstangd.


Förstår inte varför det skulle vara så viktigt. Han har postförbud. Thats it.


Jag vill veta nar det blir intressant att komma tillbaka hit.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Bristande information från ledningen

Inläggav Hundralappen » 2013-06-24 10:55:49

kullan skrev:
Meppe skrev:Ar inte heller forvanad, men vill veta hur lange han kommer att vara avstangd.


Förstår inte varför det skulle vara så viktigt. Han har postförbud. Thats it.


Jo, det är viktigt. Det ska finnas en konkret orsak till det hela. Punkt.
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Bristande information från ledningen

Inläggav lindrin » 2013-06-24 10:58:27

Det skall alltid finnas en tydlig motivering.
lindrin
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2008-04-04

Bristande information från ledningen

Inläggav Titti » 2013-06-24 11:11:05

Moderator

KrigarSjäl startade igår tråden Många lågbegåvade på forumet? och på mindre än två timmar växte tråden till 127 inlägg. Ämnet och det KrigarSjäl själv skrev i sina inlägg gjorde att mnordgren fattade beslutet att låsa tråden och ge KrigarSjäl ett tillfälligt postförbud utan tidigare varning.

Så gör vi ibland när vi upplever att en situation eskalerar; vi delar ut ett tillfälligt postförbud eller en förhandsgranskning. Vanligtvis skriver vi också något om saken men av olika skäl hade inte mnordgren möjlighet att göra det igår.

Jag kan inte säga mer än så här eftersom jag inte fattade beslutet och inte heller är admin längre men mnordgren kommer naturligtvis att meddela vad han beslutat och varför inom kort. Mer bråttom än så är det inte och det har ännu inte gått tolv timmar sedan postförbudet kom.

Ni får ge er till tåls.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Bristande information från ledningen

Inläggav Miche » 2013-06-24 11:20:27

Meppe skrev:
lindrin skrev:Jag känner inte igen det här forumet längre. Jag var senast aktiv i 2009. Nu känns det här mer som Familjeliv, med tillhörande kacklande hönor. Det jag uppskattade då var frånvaron av : puss och kram gummselumsan...åhhh vad duktig du äääääääääär ..... nu gaddar vi tjejor ihop oss här imot den elaka mannen som försöker föra en logisk diskussion.
Fy fan.


Tro mig, det har forumet paminner inte om familjeliv. Pa familjeliv ar det mycket hogre i tak.

Edit: Vilket inte ska tolkas som att jag rekommenderar familjeliv

Helt klart känns det som om KS blev aktivt provocerad så jag vill gärna att moderatorerna granskar tråden "Triologi" och bedömer provokationen innan avstängningen tidsbestäms.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Bristande information från ledningen

Inläggav lindrin » 2013-06-24 11:42:03

J
Miche skrev:
Meppe skrev:
lindrin skrev:Jag känner inte igen det här forumet längre. Jag var senast aktiv i 2009. Nu känns det här mer som Familjeliv, med tillhörande kacklande hönor. Det jag uppskattade då var frånvaron av : puss och kram gummselumsan...åhhh vad duktig du äääääääääär ..... nu gaddar vi tjejor ihop oss här imot den elaka mannen som försöker föra en logisk diskussion.
Fy fan.


Tro mig, det har forumet paminner inte om familjeliv. Pa familjeliv ar det mycket hogre i tak.

Edit: Vilket inte ska tolkas som att jag rekommenderar familjeliv

Helt klart känns det som om KS blev aktivt provocerad så jag vill gärna att moderatorerna granskar tråden "Triologi" och bedömer provokationen innan avstängningen tidsbestäms.


Instämmer.
lindrin
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2008-04-04

Bristande information från ledningen

Inläggav Meppe » 2013-06-24 11:42:47

Miche skrev:
Meppe skrev:
lindrin skrev:Jag känner inte igen det här forumet längre. Jag var senast aktiv i 2009. Nu känns det här mer som Familjeliv, med tillhörande kacklande hönor. Det jag uppskattade då var frånvaron av : puss och kram gummselumsan...åhhh vad duktig du äääääääääär ..... nu gaddar vi tjejor ihop oss här imot den elaka mannen som försöker föra en logisk diskussion.
Fy fan.


Tro mig, det har forumet paminner inte om familjeliv. Pa familjeliv ar det mycket hogre i tak.

Edit: Vilket inte ska tolkas som att jag rekommenderar familjeliv

Helt klart känns det som om KS blev aktivt provocerad så jag vill gärna att moderatorerna granskar tråden "Triologi" och bedömer provokationen innan avstängningen tidsbestäms.
#

Kan man lugnt saga.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Bristande information från ledningen

Inläggav LordNelson » 2013-06-24 12:07:10

Meppe skrev:
Miche skrev:Helt klart känns det som om KS blev aktivt provocerad så jag vill gärna att moderatorerna granskar tråden "Triologi" och bedömer provokationen innan avstängningen tidsbestäms.
#

Kan man lugnt saga.

Allvarligt.

En machoman som yrar om att man ska tåla fighten men själv tappat fattningen för ett extra o i trilogi.

Han har nog inte helt förstått vem som är största muppen.

Admin

Även om man själv blivit angripen är det onödigt att gå till motangrepp på det här sättet. Vidare är det också väldigt onödigt att det tjafs som uppstått på andra ställen ska komma fram här också.

Det här är en tillsägelse.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Bristande information från ledningen

Inläggav Miche » 2013-06-24 12:11:49

Seriöst LordNelson, det var inte så mycket det han blev förbannad över utan den dumhet som uppvisades i tråden, personer som inte accepterade Svenska Akademien som auktoritet på området bl.a. och hänvisade till amatörer som gjort stavningskontroller där det kryllar av stavfel samt journalister (som alltför ofta förlitar sig på nämnda stavningskontroller).
Senast redigerad av Miche 2013-06-24 12:13:12, redigerad totalt 1 gång.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Bristande information från ledningen

Inläggav Meppe » 2013-06-24 12:12:24

LordNelson skrev:
Meppe skrev:
Miche skrev:Helt klart känns det som om KS blev aktivt provocerad så jag vill gärna att moderatorerna granskar tråden "Triologi" och bedömer provokationen innan avstängningen tidsbestäms.
#

Kan man lugnt saga.

Allvarligt.

En machoman som yrar om att man ska tåla fighten men själv tappat fattningen för ett extra o i trilogi.

Han har nog inte helt förstått vem som är största muppen.


Och det kan inte undgas att det inte handlade om ett extra o utan om ett argumenterande in i absurdum. Man brukar faktiskt vinna respekt pa internet genom att erkanna sig besegrad nar man uppenbarligen forlorat istallet for att borja argumentera emot ordbocker.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Bristande information från ledningen

Inläggav LordNelson » 2013-06-24 12:15:36

Alla har kanske inte ordboken som heliglag.

Att det var någon annan än Krigarsjäl som förlorade något i tråden har gått mig förbi.
Senast redigerad av LordNelson 2013-06-24 12:17:03, redigerad totalt 1 gång.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4790
Anslöt: 2010-06-25

Bristande information från ledningen

Inläggav Meppe » 2013-06-24 12:16:00

Jag har sjalv stavat fel och Krigarn papekade det. Eftersom jag uppenbarligen stavat fel sa valde jag att inte borja kaftas om det, och no hard feelings mellan oss. Sa, han tappade uppenbarligen inte talamodet endast pga stavfel.

post1019911.html#p1019911
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in