Blogg eller hemsida?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Blogg eller hemsida?

Inläggav Lilla Gumman » 2015-01-28 0:45:25

Hej!

Jag har skrivit en bok om modellbygge. Där har jag beskivit grundläggande vad som krävs för att börja bygga modeller, egna och makens tips, lite om hur man bygger upp sin mj-bana (modelljärnväg), färgomvandlingstabeller och så där. Det är ingen stor bok, omkring 30 sidor gissar jag. Boken Modellbygge har inspirerat mig. Jag kommer inte att uppdatera materialet. Jag kan ju lägga det som en länk på min Wordpress-blogg som handlar om pyssel, men den som vill börja med modellbygge är inte intresserad av handarbete och diverse annat pyssel. Jag skulle ju kunna skapa en ny Wordpress-blogg om bara detta, men det blir ju en blogg som aldrig uppdateras och det känns ju fel. Bör jag hellre skapa en hemsida där jag lägger upp sånt material? En hemsida med modellbygge, som innehåller det maerial jag har och som aldrig uppdateras?

Andra förslag?
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Blogg eller hemsida?

Inläggav Miche » 2015-01-28 1:08:37

Lägg ut boken till försäljning hos någon som har print-on-demand dvs de trycker boken först när någon beställer den och du får en slant för varje sålt exemplar.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Blogg eller hemsida?

Inläggav Lilla Gumman » 2015-01-28 1:19:44

Miche skrev:Lägg ut boken till försäljning hos någon som har print-on-demand dvs de trycker boken först när någon beställer den och du får en slant för varje sålt exemplar.

Tack för tips, i så fall måste jag ju göra om den till A5 eller nåt sånt, ett litet häfte ungefär med sidnummer och sånt.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Blogg eller hemsida?

Inläggav matterik » 2015-02-06 13:44:40

On demand printing. Tex vulkan eller lulu för ge ut bok. Hemsida : godaddy
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Blogg eller hemsida?

Inläggav Lilla Gumman » 2015-02-07 11:30:12

Det är ingen bok som går att sälja, tror jag. Alla som bygger modeller kan ändå, och det finns redan böcker som tar upp allt. Men nybörjare kan ha nytta av att läsa det, och inte bara diskutera på modellbygge iFokus. Får se om jag lägger upp det på nån hemsida. Ska kolla.

Jag har en hemsida redan, som jag skulle vilja göra om, men jag har ngen aning om hur jag uppdaterar den. Det har jag glömt. Man måste ha nåt program, minns ej vilket. Sen måste man väl ha lösenord och det med. Hemsidan ligger på en domän, som "någon jag känner" äger.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Blogg eller hemsida?

Inläggav notwoodstock » 2016-03-05 15:24:01

Jag har också råkat köpa två domäner, under .com och . info

Och vet faktiskt inte vad jag skall ha dom till.

Tänkte nu om det finns gratistjänster som är ok?

Kan nog iofs betala en skvätt också, men jag vet ju inte mycket.

Mail vore mindre smart, men web kanske...

Har ni tips om bra ställen att köra domänen på, helst i Sverige?
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Återgå till IT-forum



Logga in