Behöver korsordshjälp!
Moderatorer: Alien, marxisten, atoms
Behöver korsordshjälp!
Zia1985 skrev:Är en bibelbok: ESR**
Ester har en bok i bibeln.
R:et kommer från ”Blir resten i komposten”: NEDSKRAPAD
Kan det bli ESRAS? Esra har en bok i Bibeln. Då kanske man kan säga att Esras bok är en Bibelbok?
Behöver korsordshjälp!
Mats skrev:Zia1985 skrev:Är en bibelbok: ESR**
Ester har en bok i bibeln.
R:et kommer från ”Blir resten i komposten”: NEDSKRAPAD
Kan det bli ESRAS? Esra har en bok i Bibeln. Då kanske man kan säga att Esras bok är en Bibelbok?
Det kanske man kan, testar. Tack!
Behöver korsordshjälp!
Eea__ skrev:Smidig som ett kylskåp: B - - - - - - - ER
Har du inga andra ord man kan ta först?
Hur kom du fram till E:et? ER känns som ett konstigt slut på just den formuleringen.
Behöver korsordshjälp!
Zia1985 skrev:Eea__ skrev:Smidig som ett kylskåp: B - - - - - - - ER
Hur kom du fram till E:et? ER känns som ett konstigt slut på just den formuleringen.
Ja, några fler bokstäver kunde underlätta. Jag tänkte BODYBUILDER, men det var visst en bokstav för mycket.
Behöver korsordshjälp!
Zia1985 skrev:Eea__ skrev:Smidig som ett kylskåp: B - - - - - - - ER
E:et var i "Fotbollsspelande Glenn".
Behöver korsordshjälp!
Eea__ skrev:Zia1985 skrev:Eea__ skrev:Smidig som ett kylskåp: B - - - - - - - ER
E:et var i "Fotbollsspelande Glenn".
Okej.. vi kanske kan lösa några av dom andra blanka tillsammans?
Behöver korsordshjälp!
En sökning på "kryssakuten.se" med ordlängd 10 börjar med B, slutar med ER (B*ER) ger 189 träffar, inget som passar vad jag kan se... 

Behöver korsordshjälp!
Säger man att någon är "smidig som ett kylskåp" så brukar det väl betyda att personen ifråga är tämligen osmidig?
Det finns ju en del adjektiv som slutar med -er, men jag kan inte komma på något som passar...
Det finns ju en del adjektiv som slutar med -er, men jag kan inte komma på något som passar...