Avstängda från chatten
Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms
68 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Avstängda från chatten
Admin
För att hindra att de konflikter som pågår på forumet eskalerar har tahlia, DIProgan, kullan och Sheyen stängts av från chatten.
Det kan komma fler avstängningar där men jag börjar så här. Orsaken är att det har framförts såväl kränkningar som hot i chatten och vi har svårare att överblicka det som sägs där då antalet inlägg är så stort.
Att få lov att använda chatten är en förmån men ingen självklarhet. Chatten är ganska ny på forumet och vi utvärderar den kontinuerligt för att bedöma om, och i så fall i vilken form, den skall finnas här. Det finns en del uppenbara problem med den när det uppstår konflikter på forumet och just nu har jag alltså stängt av dessa fyra.
Avstängningen gäller tills vidare.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
För att hindra att de konflikter som pågår på forumet eskalerar har tahlia, DIProgan, kullan och Sheyen stängts av från chatten.
Det kan komma fler avstängningar där men jag börjar så här. Orsaken är att det har framförts såväl kränkningar som hot i chatten och vi har svårare att överblicka det som sägs där då antalet inlägg är så stort.
Att få lov att använda chatten är en förmån men ingen självklarhet. Chatten är ganska ny på forumet och vi utvärderar den kontinuerligt för att bedöma om, och i så fall i vilken form, den skall finnas här. Det finns en del uppenbara problem med den när det uppstår konflikter på forumet och just nu har jag alltså stängt av dessa fyra.
Avstängningen gäller tills vidare.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Re: Avstängda från chatten
Ok. Då är det ingen vits för mig att va på forumet. Det var chatten som lockade mig. så adjö.
Tråkigt att du känner så kullan! 
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Bjäbbmonstret skrev:Tråkigt att du känner så kullan!
Moggy skrev:Beklagar situationen Kullan. Hoppas det löser sig framöver.
Det är nog ingen fara på taket, hon har ju redan skrivit i andra trådar. Det är nog ingen risk att hon lämnar forumet....
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Fighterbabe skrev:Det är nog ingen risk att hon lämnar forumet....
Vad bra!
Fighterbabe skrev:Bjäbbmonstret skrev:Tråkigt att du känner så kullan!Moggy skrev:Beklagar situationen Kullan. Hoppas det löser sig framöver.
Det är nog ingen fara på taket, hon har ju redan skrivit i andra trådar. Det är nog ingen risk att hon lämnar forumet....
Den krassa sanningen är den att hade inte chatten funnits så hade jag aldrig reggat mig här heller.ni kan dra era egna slutsatser av detta.
kullan skrev:Fighterbabe skrev:Bjäbbmonstret skrev:Tråkigt att du känner så kullan!Moggy skrev:Beklagar situationen Kullan. Hoppas det löser sig framöver.
Den krassa sanningen är den att hade inte chatten funnits så hade jag aldrig reggat mig här heller.ni kan dra era egna slutsatser av detta.
Jag har redan dragit mina egna slutsatser då du hunnit posta fler inlägg i det vanliga forumet på 1 månad än vad jag har gjort på 3½ år....
- Fighterbabe
@kullan
På ADHD forum har dom också en chatt skrivs en massa trams där. Själv tröttnade jag på det forumet, var nog till och med lägre medelålder än på detta forum.
På ADHD forum har dom också en chatt skrivs en massa trams där. Själv tröttnade jag på det forumet, var nog till och med lägre medelålder än på detta forum.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Fighterbabe skrev:Jag har redan dragit mina egna slutsatser då du hunnit posta fler inlägg i det vanliga forumet på 1 månad än vad jag har gjort på 3½ år....
Kullan har faktiskt varit här dubbelt så länge, dvs två månader!
Miche skrev:Fighterbabe skrev:Jag har redan dragit mina egna slutsatser då du hunnit posta fler inlägg i det vanliga forumet på 1 månad än vad jag har gjort på 3½ år....
Kullan har faktiskt varit här dubbelt så länge, dvs två månader!
Okej, TVÅ månader då, men det är i alla fall mer än vad jag har postat på mina TRE ÅR och ÅTTA månader här....
- Fighterbabe
Fighterbabe skrev:Okej, TVÅ månader då, men det är i alla fall mer än vad jag har postat på mina TRE ÅR och ÅTTA månader här....
Och med det vill du komma vart?
- Hundralappen
- Får inte chatta
- Anslöt: 2009-01-16
Hundralappen skrev:Fighterbabe skrev:Okej, TVÅ månader då, men det är i alla fall mer än vad jag har postat på mina TRE ÅR och ÅTTA månader här....
Och med det vill du komma vart?
Det var bara en rättelse, av aspigt påpekande om tidsperspektiv... Och om du vill veta vad jag svarade på först så får du läsa högre upp i tråden....
- Fighterbabe
Förstår fortfarande inte vad en postcount skulle hindra nån från att sluta skriva.
- Hundralappen
- Får inte chatta
- Anslöt: 2009-01-16
@Fighterbabe
Du och kullan har två totalt olika perspektiv på forumet och vad ni vill skriva, vilket är ganska naturligt, i stort sett alla här har ett eget perspektiv på forumet.
Du har ett liv utanför forumet (och har inte så mycket tid att vara här och andra prioriteringar), kullans liv består väldigt mycket av forumet.(och det är forumet som ger henne orken att gå vidare).
Du och kullan har två totalt olika perspektiv på forumet och vad ni vill skriva, vilket är ganska naturligt, i stort sett alla här har ett eget perspektiv på forumet.
Du har ett liv utanför forumet (och har inte så mycket tid att vara här och andra prioriteringar), kullans liv består väldigt mycket av forumet.(och det är forumet som ger henne orken att gå vidare).
Hundralappen skrev:Förstår fortfarande inte vad en postcount skulle hindra nån från att sluta skriva.
Hon reggade sig p.g.a. chatten, men ÄNDÅ har hon skrivit i snitt 37 inlägg/dag i det vanliga forumet så jag TROR i alla fall att hon kommer fortsätta skriva i det vanliga forumet. Det är MIN slutsats.
- Fighterbabe
Fighterbabe vill förstås förmå kullan att hålla sitt ord och försvinna. Fult.
Fighterbabe skrev:
Okej, TVÅ månader då, men det är i alla fall mer än vad jag har postat på mina TRE ÅR och ÅTTA månader här....
Du har ju varit avstängd en del under din tid här...
Moggy skrev:Fighterbabe skrev:
Du har ju varit avstängd en del under din tid här...
Några veckor mer eller mindre gör inte så stor skillnad. Jag är frivilligt passiv i perioder också...
- Fighterbabe
Meppe skrev:Kullan, det står ingenstans att du är permanent avstängd från chatten.
Tillsvidare. Kan innebära hur lång tid som helst.
lasseivägen skrev:@kullan
Tack för tipset. Men det räcker att jag är reggad på ett forum.
Miche skrev:Du har ett liv utanför forumet (och har inte så mycket tid att vara här och andra prioriteringar), kullans liv består väldigt mycket av forumet.(och det är forumet som ger henne orken att gå vidare).
Admin
Riktigt så illa är det inte. Hon har varit här i ungefär två månader och skriver själv i sin profil att hon är 40 år så naturligtvis har hon ett liv och en historia utanför forumet också. Allt annat faller på sin egen orimlighet.
Att hon däremot säger att forumet betyder mycket för henne och att det ger henne mer ork att gå vidare, det vet alla som har läst hennes inlägg här. Det är erfarenheter hon delar med många andra forumister, kanske speciellt sådana som nyss har hittat hit.
Hon och de andra tre som blev avstängda från chatten har dessvärre tydligt visat att de inte kunnat hantera den relativa frihet från insyn som finns där (vi läser inte allt som skrivs på forumet i realtid och det gäller i än högre grad chatten). Det tycker jag är beklagligt och det kan komma att bli fler avstängningar därifrån när vi börjat ta itu med det formliga berg av anmälningar vi har liggande. Nu är det bara chatten dessa är avstängda från så forumet i övrigt ligger fortfarande öppet för dem alla, liksom möjligheten att skicka PM.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter