Att upprätthålla konflikt eller gå vidare?

Alla frågor om Asperger i relation till barn och/eller föräldrarollen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Att upprätthålla konflikt eller gå vidare?

Inläggav ylvan » 2012-04-21 15:57:07

Alien skrev:Även om de sociala myndigheterna tar kontakt med er så borde de ju se att ni föräldrar gör vad ni kan. Det här är ju ett fall där hemundervisning/distansundervisning borde vara det självklara i väntan på en ny skola.

Jag ser det inte som något negativt att sociala myndigheterna tar kontakt med oss då vi i dagsläget är mellan stolarna. Det vill säga ingen vill ta sig an problemet. Hon är för frisk för att vara sjuk eller för "sjuk" för att vara frisk.BUP kontakten meddelade att då hon inte uppvisar självdestruktivt beteende i form av att skära sig eller liknade kan de inte gå in mer än att erbjuda de samtal som de redan gör. Mellanvården i vår kommun går inte in och behandlar då de prioriterar andra fall och då kvarstår socialtjänsten. Sen ligger det hos utbildningsförvaltningen tror jag att ge tillstånd till hemundervisning. Jag är inte helt säker? Möjligen att socialtjänsten kan lämna ett utlåtande att det skulle vara fördelaktigt men jag tror inte de kan fatta beslut i den frågan.

Vi är med i Attention och vi är inskrivna vid Aspergercenter. Ska genast kolla din länk!
ylvan
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2012-02-05
Ort: Stockholm

Re: Att upprätthålla konflikt eller gå vidare?

Inläggav ylvan » 2012-04-21 16:04:46

Alien skrev:Är du med i någon förening för föräldrar till barn med AS, där känner de säkert till problemet? T ex Autism- och Aspergerföreningen: http://www.autism.se/districtDefault.as ... ntid=34665

Flera av föreläsningarna är kopplade till Aspergercenter. Där vi är inskrivna. Problemet vi har just nu är att vi inte kommer så ofta utanför dörren. Så det finns mycket men det är inte riktigt tillgängligt för oss just nu.
ylvan
 
Inlägg: 25
Anslöt: 2012-02-05
Ort: Stockholm

Återgå till Barn och föräldraskap



Logga in