Att skaffa en flickvän?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Att skaffa en flickvän?

Inläggav RapeRegs » 2019-11-11 19:54:00

Ericus skrev:Förresten så tänker jag att tips från tjejer skulle uppskattas mer. Dom vet trots allt vad som väcker intresse.


Om du menar att ett gäng socialt misslyckade NPF-tanter ska sitta och gissa- och tycka till om hur AS killar ska uppföra sig för att få ligga med NT-tjejer så här vi redan flera sådana trådar och det blir ungefär lika mycket pannkaka varje gång.
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Huggorm » 2019-11-11 21:10:49

Ericus skrev:
antonius skrev:Beror på vad du är ute efter...


Det är sant. Men för en som verkligen inte lyckats med detta trots att han är hyfsat välfungerande, så skulle tips i allmänhet välkomnas.

Vart finns t ex potential att träffa en tjej i den fysiska verkligheten för en som ogillar krogen, nätdejting o dyl.?
är du snygg eller rik finns möjligheter, annars kan du glömma det.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Att skaffa en flickvän?

Inläggav LordNelson » 2019-11-11 21:20:30

Maggi skrev:
antonius skrev:
Maggi skrev:Vi kanske borde ha en pojkvänstråd också :D hur hitta.....


Killar kan man ragga på Biltemas MC avdelning, sägs det, inte på Clas Ohlson, där är det bara stofiler...

Bra Tips!! beger mig dit :-)005

Går bra att ragga kvinnor också. Dom är i sällskap med sina gubbar, står där helt uttråkade och blir glada för all uppmärksamhet som ges.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Ericus » 2019-11-11 21:22:07

Huggorm skrev:är du snygg eller rik finns möjligheter, annars kan du glömma det.


Oj då, det lät uppgivet. Det är dom enda parametrarna som gäller? Så då är det helt kört alltså, bara att kasta in handduken?
Ericus
Inaktiv
 
Inlägg: 2365
Anslöt: 2015-11-25

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Ericus » 2019-11-11 21:28:54

Huggorm skrev:är du snygg eller rik finns möjligheter, annars kan du glömma det.


Det borde ju rimligtvis innebära att jag även lider av vanföreställningar om jag hyser minsta förhoppning att träffa någon. :-)063 Fan också! Ytterligare en diagnos att handskas med. :-)Raging
Ericus
Inaktiv
 
Inlägg: 2365
Anslöt: 2015-11-25

Att skaffa en flickvän?

Inläggav LordNelson » 2019-11-11 21:30:26

På väg hem från jobbet passerar jag ett dagis, där brukar kvinnor/tjejerna som är ute och leker med barnen höja blicken när jag passerar. Tror dom är helt enkelt är uttråkade.

Kanske ett tips.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Huggorm » 2019-11-11 21:34:22

Ericus skrev:
Huggorm skrev:är du snygg eller rik finns möjligheter, annars kan du glömma det.


Det borde ju rimligtvis innebära att jag även lider av vanföreställningar om jag hyser minsta förhoppning att träffa någon. :-)063 Fan också! Ytterligare en diagnos att handskas med. :-)Raging
nja, det beror ju också på hur lågt man satt förväntningarna.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Huggorm » 2019-11-11 21:35:19

LordNelson skrev:På väg hem från jobbet passerar jag ett dagis, där brukar kvinnor/tjejerna som är ute och leker med barnen höja blicken när jag passerar. Tror dom är helt enkelt är uttråkade.

Kanske ett tips.
de kanske kollar så det inte är någon barnarövare som passerar.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Att skaffa en flickvän?

Inläggav nallen » 2019-11-11 21:42:42

antonius skrev:[...] men sen [...] träffar man den där alldagliga tjejen som visar sig vara rolig, och sen levde dom lyckliga i alla sina dar...

Snarare fram tills det visar sig att hon också kör med samma falskspel som alla andra; inga raka och definitiva besked, "gör var du vill" eller "bestäm du" så att hon sen kan ge dig ett helvete för att du inte gjorde exakt som hon menade. Fast allra först limmar hon ihop fittan, så fort hon fått dig fast på kroken.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Ericus » 2019-11-11 21:49:32

Huggorm skrev:nja, det beror ju också på hur lågt man satt förväntningarna.


Jag tänker ju att även någon ur motsatta könet kan nöja sig med någon mittemellan, dvs en med både styrkor och svagheter, med eller utan diagnoser.
Ericus
Inaktiv
 
Inlägg: 2365
Anslöt: 2015-11-25

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Batte » 2019-11-11 21:59:51

Man kan få dame selv om man ikke er rik eller verdens kjekkeste, men man må være realistisk. Om man ikke sjekker av alle bokser selv, kan man ikke forvente det av en dame heller.

Et råd er å ikke gå etter utseende, for blir man glad i noen anser man denne som verdens vakreste uansett. Jeg mener selvsagt ikke at man skal lete etter noen man ikke finner attraktiv, men at man bør satse på personkjemi og felles verdier fremfor noe annet.

Også må man ikke vise seg desperat. De fleste kvinner som er sosiale i et visst omfang, får mange tilbud. Det skal godt gjøres å finne en kvinne som er villig til å bli sammen med hvem som helst. Et minstekrav for de fleste kvinner, vil jeg tro, er at mannen vil ha henne og ingen andre. At man også viser interesse for andre er altså ikke attraktivt.

Å treffe en potensiell partner på kroen eller på biblioteket etc. hører nok med til sjeldenhetene. Hvorfor skulle man falle for det? De fleste voksne kvinner, tror jeg, ønsker en partner hun passer sammen med. Man rekker ikke bli kjent med noen på en kveld eller i løpet av noen minutter på treningssenteret. Selv ville jeg kjent det som ubehagelig om en fremmed plutselig forsøkte å sjekke meg opp. Ikke fordi det er skremmende, men fordi det er uinteressant. Jeg ville heller satset på å treffe noen i en arena hvor man treffes jevnlig og gradvis blir kjent. Som f.eks. i en boksirkel, gruppe for aspergere, filmblubb eller lignende.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Att skaffa en flickvän?

Inläggav LordNelson » 2019-11-11 22:46:46

Huggorm skrev:de kanske kollar så det inte är någon barnarövare som passerar.

Möjligt. Den uppmärksamheten jag får där får jag inte annorstädes, så något lurt är det.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Maggi » 2019-11-11 23:30:41

LordNelson skrev:
Maggi skrev:
antonius skrev:
Killar kan man ragga på Biltemas MC avdelning, sägs det, inte på Clas Ohlson, där är det bara stofiler...

Bra Tips!! beger mig dit :-)005

Går bra att ragga kvinnor också. Dom är i sällskap med sina gubbar, står där helt uttråkade och blir glada för all uppmärksamhet som ges.
Nej tjejer blir inte glada för all uppmärksamhet som ges, men viss uppmärksamhet... :-)Happy
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Ericus » 2019-11-12 17:22:00

Tack för tipsen Batte!

Min norska är inte den allra bästa, så kan du förklara vad du menar med det här:

Batte skrev:Om man ikke sjekker av alle bokser selv, kan man ikke forvente det av en dame heller.
Ericus
Inaktiv
 
Inlägg: 2365
Anslöt: 2015-11-25

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Alien » 2019-11-12 19:12:26

Jag antar att om man inte kan bocka av alla boxar på sig själv, så kan man inte förvänta sig att få göra det på flickvännen in spe heller. Typ "snygg, vältränad, charmig, lättsam".
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46090
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Batte » 2019-11-12 22:09:19

Ericus skrev:Tack för tipsen Batte!

Min norska är inte den allra bästa, så kan du förklara vad du menar med det här:

Batte skrev:Om man ikke sjekker av alle bokser selv, kan man ikke forvente det av en dame heller.

Min norsk er nok ikke den aller beste heller, for den setningen min var ikke så godt formulert. :wink: Mener det som Alien skriver.

Om man ikke selv oppfyller alle de overfladiske standardkravene, så kan man ikke forvente at en partner gjør det heller. Jeg mener ikke at man ikke skal ha krav, men at man bør tenke grundig gjennom hvem som passer en selv fremfor å strebe etter et "glansbilde". Med glansbilde mener jeg noe sånt som hypersosiale kvinner med en erotisk sjarm og modellutseende - overfladiske egenskaper som generelt gjør mange menn interessert.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Ericus » 2019-11-12 22:18:45

Batte skrev:Min norsk er nok ikke den aller beste heller, for den setningen min var ikke så godt formulert. Mener det som Alien skriver. Om man ikke selv oppfyller alle de overfladiske standardkravene, så kan man ikke forvente at en partner gjør det heller. Jeg mener ikke at man ikke skal ha krav, men at man bør tenke grundig gjennom hvem som passer en selv fremfor å strebe etter et "glansbilde". Med glansbilde mener jeg noe sånt som hypersosiale kvinner med en erotisk sjarm og modellutseende - overfladiske egenskaper som generelt gjør mange menn interessert.


Aha! Då förstår jag vad du menar. Och ja, du har helt rätt! :-)Happy
Ericus
Inaktiv
 
Inlägg: 2365
Anslöt: 2015-11-25

Att skaffa en flickvän?

Inläggav kullan » 2019-11-13 10:04:01

Kärleksrelationer har jag gett upp. Nu fokuserar jag mer på vänskap och kompisar.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Maggi » 2019-11-13 11:50:09

kullan skrev:Kärleksrelationer har jag gett upp. Nu fokuserar jag mer på vänskap och kompisar.
Klokt! tror dessutom det är det bästa tipset för att träffa någon flickvän/pojkvän, att utöka sitt nätverk.
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Att skaffa en flickvän?

Inläggav antonius » 2019-11-13 19:11:02

gå med i en skytteklubb
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Att skaffa en flickvän?

Inläggav elle » 2019-11-13 19:19:47

kullan skrev:Kärleksrelationer har jag gett upp. Nu fokuserar jag mer på vänskap och kompisar.

Klokt! De kan man ha mkt glädje av i livet.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Lymerus » 2019-11-14 18:18:45

Jag har hört att det finns träffar för dom inom autismspektrum tillståndet. Hur kommer man i kontakt med sådana?
Lymerus
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2019-11-04

Att skaffa en flickvän?

Inläggav elle » 2019-11-14 18:43:41

Lymerus skrev:Jag har hört att det finns träffar för dom inom autismspektrum tillståndet. Hur kommer man i kontakt med sådana?

Jag fick tips om träffarna via kommunen. Det finns också träffar via aspergerförening men man måste vara medlem.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Att skaffa en flickvän?

Inläggav Alien » 2019-11-14 18:45:16

Kolla om föreningarna Attention och Autism- och Aspergerförbundet har träffar där du bor.

Och kolla här: traffar-f10.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46090
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in