Att kritisera moderatorerna

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Att kritisera moderatorerna

Inläggav JOR » 2008-09-22 22:07:43

Eddie!

Se sista regeln för "regler för postning"

Eddie The Man skrev:
Inger skrev:För att moderatorerna här inte bannar folk pga sina känslor utan pga hur man uppför sig mot andra medlemmar.


Du verkar hemskt säker. Är du säker att det aldrig har hänt innan? Speciellt av Alien som, enligt sig själv, är en känslig person?

Det tog inte mig mer än ungefär 2 dagar innan jag fick en varning av "någon". Den här "personen" hade tolkat reglerna lite fritt och bestämt sig att något jag hade skrivit "kan uppfattas" som regelbrott.

Inlägget i fråga var inte illa menat och inga befintliga människor namngavs i samband med delen av inlägget som "kunde uppfattas" på ett dåligt sätt. Men men, moderatorn hade bestämt sig att eftersom det "kan uppfattas" ... better safe than sorry. Shoot first, ask questions later.

Ska vi vara på sättet är det bara till att använda fantasin lite så blir allting någon skriver något som "kan uppfattas" dåligt.

Är man känslig och därmed har svårt att skilja på sig själv och jobbet tillåter då reglerna att man tolkar de lite hur man vill för att tillåta en att bli av med oönskat element - även om elementet inte menade något illa med det som skrevs. Problem kan också uppstå om moderatorerna är alldeles för nitiska och, som i mitt fall, tolkar in något dåligt i inlägget och känner sig uppmanade att försvara de svaga (eller vad de nu använder för ursäkt till sitt beteende) oavsett vad de berörda partier faktiskt tycker.

Därför är jag orolig när känsliga människor, utan koppling till den logiska och effektiva delen av hjärnan, får makt tilldelad till sig.


Är det nu så att en moderator har enligt dig gjort fel, så framför det här.
Du är en sådan där som är extremt svårhanterlig, jag begär att du visar var felet ligger någonstans, istället för att hålla på och sprida galla över moderatorerna i övriga trådar sådär, svara inte undflyktigt utan ge "konkreta exempel" på var de gjort fel.


Observera att jag så snart jag får utrymme till det lägger till ytterligare en regel, en som gäller allmänt. DVS i ALLA avdelningar.

Ny regel skrev:Kritik mot moderatorer skall vara saklig och endast framföras i avdelningen "Synpunkter på Aspergerforum".


Brott mot denna kan i värsta fall leda till omedelbar utvisning.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 16:03:26, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Re: Att kritisera moderatorerna

Inläggav Nilale » 2008-09-23 0:07:38

JOR skrev:Observera att jag så snart jag får utrymme till det lägger till ytterligare en regel, en som gäller allmänt. DVS i ALLA avdelningar.

Ny regel skrev:Kritik mot moderatorer skall vara saklig och endast framföras i avdelningen "Synpunkter på Aspergerforum".


Brott mot denna kan i värsta fall leda till omedelbar utvisning.


Får man komma med önskemålet om att ett PM till berörd moderator också kan accepteras, för att undvika att "alla" ska lägga sig i, och på så sätt undvika debatt där debatt känns onödig? Givetvis ett lika sakligt PM, som ett eventuellt inlägg på "Synpunkter på Aspergerforum" skulle varit.
I övrigt bra regel.
Senast redigerad av Nilale 2011-05-04 16:03:26, redigerad totalt 1 gång.
Nilale
 
Inlägg: 1507
Anslöt: 2008-05-02

Re: Att kritisera moderatorerna

Inläggav sommar » 2008-10-15 14:54:16

Nilale skrev:
JOR skrev:Observera att jag så snart jag får utrymme till det lägger till ytterligare en regel, en som gäller allmänt. DVS i ALLA avdelningar.

Ny regel skrev:Kritik mot moderatorer skall vara saklig och endast framföras i avdelningen "Synpunkter på Aspergerforum".


Brott mot denna kan i värsta fall leda till omedelbar utvisning.


Får man komma med önskemålet om att ett PM till berörd moderator också kan accepteras, för att undvika att "alla" ska lägga sig i, och på så sätt undvika debatt där debatt känns onödig? Givetvis ett lika sakligt PM, som ett eventuellt inlägg på "Synpunkter på Aspergerforum" skulle varit.
I övrigt bra regel.


Jag har samma önskemål!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 16:03:26, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Re: Att kritisera moderatorerna

Inläggav Nilale » 2008-10-15 15:18:22

sommar skrev:
Nilale skrev:
JOR skrev:Observera att jag så snart jag får utrymme till det lägger till ytterligare en regel, en som gäller allmänt. DVS i ALLA avdelningar.



Brott mot denna kan i värsta fall leda till omedelbar utvisning.


Får man komma med önskemålet om att ett PM till berörd moderator också kan accepteras, för att undvika att "alla" ska lägga sig i, och på så sätt undvika debatt där debatt känns onödig? Givetvis ett lika sakligt PM, som ett eventuellt inlägg på "Synpunkter på Aspergerforum" skulle varit.
I övrigt bra regel.


Jag har samma önskemål!


JOR har svarat, men det försvann i ombackningen, men jag tror han sa att det var ok. :oops:
Senast redigerad av Nilale 2011-05-04 16:03:30, redigerad totalt 1 gång.
Nilale
 
Inlägg: 1507
Anslöt: 2008-05-02

Re: Att kritisera moderatorerna

Inläggav sommar » 2008-10-15 16:45:56

Nilale skrev:
sommar skrev:
Nilale skrev:
Får man komma med önskemålet om att ett PM till berörd moderator också kan accepteras, för att undvika att "alla" ska lägga sig i, och på så sätt undvika debatt där debatt känns onödig? Givetvis ett lika sakligt PM, som ett eventuellt inlägg på "Synpunkter på Aspergerforum" skulle varit.
I övrigt bra regel.


Jag har samma önskemål!


JOR har svarat, men det försvann i ombackningen, men jag tror han sa att det var ok. :oops:


Okej! Tack, Nilale!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 16:03:30, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav JOR » 2008-10-15 17:38:41

Ja!

Här ska vi inte tro, svaret är Ja...


Givetvist är det att föredra via PM.

Men just nu är det säkerligen minst ett par som hellre tar det helt öppet. Det är det den här avdelningen är till för.

Inte i andra avdelningar.
Detta gäller även hur trådar modererats. Argumentera inte emot "i själva trådarna där moderering sker", gör det här, eller via PM. (återigen, helst via PM)
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 16:03:30, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav sommar » 2008-10-16 15:05:24

JOR skrev:Ja!

Här ska vi inte tro, svaret är Ja...


Givetvist är det att föredra via PM.

Men just nu är det säkerligen minst ett par som hellre tar det helt öppet. Det är det den här avdelningen är till för.

Inte i andra avdelningar.
Detta gäller även hur trådar modererats. Argumentera inte emot "i själva trådarna där moderering sker", gör det här, eller via PM. (återigen, helst via PM)


Tack för klart besked! Jag tycker detta är en bra regel.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in