Att inte få nåt

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Att inte få nåt

Inläggav sussi83 » 2019-03-01 23:25:08

antonius skrev:Skaffa en kille i stället, mycket lättare att komma överens om vilken film man ska se på fredagsmyset, och han har aldrig PMS, samt enklare att träna ihop med. Och är ni lika stora kan ni låna kläder av varann, tänk dubbelt med klädalternativ på en gång, och vill du inte ha sex med han, så kan ni ju dela på hyran åtm, samt du slipper vara ensam, ungefär som att ha ett husdjur... :-)005

Ha ha klockrent. Jag gillar manliga filmer, har aldrig PMS och får breda axlar när jag tränar.
Skulle gärna vilja ha en man som husdjur. :mrgreen:
Ett tag fick jag faktiskt fler förslag av tjejer än killar.
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Att inte få nåt

Inläggav sussi83 » 2019-03-01 23:57:19

Huggorm skrev:Det hjälper inte mycket med utbildning och lägenheter om man är aspergare. Vad som saknas är utstrålning, kroppsspråk och "sex appeal". Har man dom grejerna kan man vara luffare, det spelar ingen för damerna kommer flockas i alla fall. Se bara på alla mördare och andra brottslingar som sitter i fängelse och har klasar av beundrarinnor. Jämför det med skolans plugghäst som idag sitter på en eftertraktad utbildning och ett välbetalt jobb, han är ensam i alla fall.

Jupp, pengar, makt, utseende är största faktorerna har man inget av det eller är medioker får man spela mer på personlighet och självkänsla. De tre första är ganska säkra kort om man iaf har grundläggande social kompetens, resten är skicklighet och kreativitet samt att ibland vara lite på den olagliga busiga sidan.
Man får väl göra det bästa av situationen, vill man öka sina chanser så börja träna och bli duktig på något talanger går ofta hem samt intelligens.
Beror på vad man satsar på..
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Att inte få nåt

Inläggav LordNelson » 2019-03-02 1:07:16

sussi83 skrev:Kämpa hellre vidare och träffa någon som verkar sund och genuint intresserad, är det sjukdomar du är oroad över så gäller det att vara kräsen med partners och strunta i prostituerade. Varför isf välja mellan det som är lika illa bara för att man lättare får ”utdelning” av det andra? Vissa sjukdomar går inte ens att förhindra med kondom.

Det känns som jag kämpat tillräckligt och den lilla utdelning jag fått har i efterhand gett ångest och skam. Att hitta en partner verkar utsiktslöst.
Väckarklockan var nu senast när jag i två månader försökte få till det med en snart sextioåriga kvinna och också blev rejält kär. I efterhand känns det jag sysslar med inte helt sunt.

Att man besöker prostituerade är kanske inte nåt alla skrävlar om men iallafall några män jag känner säger dom gör eller har gjort det, så varför inte.

Sjukdomar är jag väl inte så orolig för om det inte är vinterkräksjukan eller aids.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att inte få nåt

Inläggav LordNelson » 2019-03-02 1:28:52

sussi83 skrev:Kämpa hellre vidare och träffa någon som verkar sund och genuint intresserad

Jag fatta inte först men jo, du har rätt, det jag gör är inte bra.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att inte få nåt

Inläggav Selma » 2019-03-02 10:42:56

Huggorm skrev:Det hjälper inte mycket med utbildning och lägenheter om man är aspergare. Vad som saknas är utstrålning, kroppsspråk och "sex appeal". Har man dom grejerna kan man vara luffare, det spelar ingen för damerna kommer flockas i alla fall.

Min favoritluffare är killen i filmen Two Moon Junction, Richard Tyson.
When a carnival comes to the town, April and Chad accompany April's two younger sisters to the fairgrounds, where April sees from a distance a rugged carnival roustabout and drifter named Perry (Richard Tyson).

Two Moon Junction is a 1988 American erotic thriller romance film.

https://en.wikipedia.org/wiki/Two_Moon_Junction

Se hela filmen. Den vackra, rika flickan tände mer på luffaren än den tjusiga, rika killen.
https://www.youtube.com/watch?v=XgS3pLLm4o0
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Att inte få nåt

Inläggav Maggi » 2019-03-02 12:25:50

sussi83 skrev:
Huggorm skrev:Det hjälper inte mycket med utbildning och lägenheter om man är aspergare. Vad som saknas är utstrålning, kroppsspråk och "sex appeal". Har man dom grejerna kan man vara luffare, det spelar ingen för damerna kommer flockas i alla fall. Se bara på alla mördare och andra brottslingar som sitter i fängelse och har klasar av beundrarinnor. Jämför det med skolans plugghäst som idag sitter på en eftertraktad utbildning och ett välbetalt jobb, han är ensam i alla fall.

Jupp, pengar, makt, utseende är största faktorerna har man inget av det eller är medioker får man spela mer på personlighet och självkänsla. De tre första är ganska säkra kort om man iaf har grundläggande social kompetens, resten är skicklighet och kreativitet samt att ibland vara lite på den olagliga busiga sidan.
Man får väl göra det bästa av situationen, vill man öka sina chanser så börja träna och bli duktig på något talanger går ofta hem samt intelligens.
Beror på vad man satsar på..

Pengar och utseende men utan bra personlighet är väl inte heller så tilldragande.. :-)063 (För att få makt behöver man kanske en viss personlighet)
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Att inte få nåt

Inläggav Trefjorton » 2019-03-02 12:28:31

Eskorter är alltid en förlust, då det kostar pengar, och "kärlek" kan man finna gratis. Att du inte får något bör du se som ett tecken, att förändra på dig. Använd energin åt att träna dig hetare, och kanske ragga på folk irl. Nätet funkar inte så bra för dom flesta.
Trefjorton
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 353
Anslöt: 2018-07-14

Att inte få nåt

Inläggav LordNelson » 2019-03-02 13:39:58

Trefjorton skrev:Eskorter är alltid en förlust, då det kostar pengar, och "kärlek" kan man finna gratis. Att du inte får något bör du se som ett tecken, att förändra på dig. Använd energin åt att träna dig hetare, och kanske ragga på folk irl. Nätet funkar inte så bra för dom flesta.

Ja, det kostar men det ser jag inte som ett stort problem.

Hetare borde jag definitivt bli.

Jag raggar på kvinnor i verkligheten men tycker nätet också funkar för mig som är enstöring och skyr sociala aktiviteter.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Att inte få nåt

Inläggav Vildsvin » 2019-03-04 1:15:32

Selma skrev:
Huggorm skrev:Det hjälper inte mycket med utbildning och lägenheter om man är aspergare. Vad som saknas är utstrålning, kroppsspråk och "sex appeal". Har man dom grejerna kan man vara luffare, det spelar ingen för damerna kommer flockas i alla fall.

Min favoritluffare är killen i filmen Two Moon Junction, Richard Tyson.
When a carnival comes to the town, April and Chad accompany April's two younger sisters to the fairgrounds, where April sees from a distance a rugged carnival roustabout and drifter named Perry (Richard Tyson).

Two Moon Junction is a 1988 American erotic thriller romance film.

https://en.wikipedia.org/wiki/Two_Moon_Junction

Se hela filmen. Den vackra, rika flickan tände mer på luffaren än den tjusiga, rika killen.
https://www.youtube.com/watch?v=XgS3pLLm4o0

Får tyvärr inget ljud när försöker spela upp filmen.

Men av Wikipedia att döma gissar jag att Chad inte
har mycket eget att komma med utan det är "pappa betalar college" och "pappa ordnar fint jobb"? Medan Perry klarar "verklighetens svårigheter"? Någon luffare är han inte då han får jobb utan föräldrarnas eller samhällets stöd.

Så att Perry är attraktivare än Chad är tämligen självklart.


Att gå en utbildning pappa betalat för är ingen merit. I Sverige behöver man inte ha rika föräldrar, men här är kraven oftast så låga att det är lättare att klara en "svår" utbildning än ett "enkelt" jobb.
Vildsvin
 
Inlägg: 2289
Anslöt: 2011-01-03

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in