Att ha en webshop

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Att ha en webshop

Inläggav plåtmonster » 2015-07-12 20:11:51

Gillar domännamnet ;)

Felstavning:
"Fakturan skickas med din betsällning"

En del har lagt av med direkthämtning. Kanske det medför rånrisk?
"Har du möjlighet att hämta din beställning hos oss kan du göra det fraktfritt. "

Hur mycket kostar webshop och betalningssystemet?

Kolla om Swish har särskilda villkor för företag dvs kommersiell användning.

rapchic skrev:Nej inte längre. Det man får göra är att gå in på verksamt.se. Skattekontoren hjälper inte ens med frågor utan man får ringa dom om man har frågor (jag har testat)

Det verkar mer bero på hur det går till på det lokala skattekontoret.

Angående priserna så blir det "högt" om det skall vara kvalitet och man dessutom bedriver verksamhet med små volymer.

rapchic skrev:klassa min lokal som livsmedelsklassad

Varför behövs det? te-erna kommer väl färdigförpackade? vad krävdes annars?

Håll dig ajour förresten med varningar för salmonella och sådant som dyker upp ibland. Nu senast någon krydda från Balkan och 2011 E.coli O104:H4-utbrottet som gav en del hemolytiskt uremiskt syndrom (HUS) och visade sig bero på frön från Egypten.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Att ha en webshop

Inläggav rapchic » 2015-07-12 21:29:26

plåtmonster skrev:Gillar domännamnet ;)

Felstavning:
"Fakturan skickas med din betsällning"


Tack, nu är det fixat.

plåtmonster skrev:En del har lagt av med direkthämtning. Kanske det medför rånrisk?
"Har du möjlighet att hämta din beställning hos oss kan du göra det fraktfritt. "

En ökad risk är det väl fast en större chans istället att få fler kunder härikring ifrån. Det gäller ju alltid att väga fördelar mot nackdelar.

plåtmonster skrev:Hur mycket kostar webshop och betalningssystemet?

Just under 400:-/mån + moms, men då är bokföringsprogrammet en del av det också (det finns säkert dom som är lika bra och billigare men det var dom jag hittade). Jag har ingen betaltjänst för kort och direktbetalning däremot, det skulle kosta 300:-/mån och eftersom jag har så få kunder än så länge så har jag inte det än.


plåtmonster skrev:Kolla om Swish har särskilda villkor för företag dvs kommersiell användning.

Jag har swish för företag (och betalar för det).

---klipp---


plåtmonster skrev:Varför behövs det? te-erna kommer väl färdigförpackade? vad krävdes annars?

Nej jag förpackar om själv så därför har jag livsmedelsklassat men bara just. För te är det inte höga krav (det ska vara rent, men jag behöver inte eget vatten, golvbrunn eller liknande), det är högst krav på etiketterna.

plåtmonster skrev:Håll dig ajour förresten med varningar för salmonella och sådant som dyker upp ibland. Nu senast någon krydda från Balkan och 2011 E.coli O104:H4-utbrottet som gav en del hemolytiskt uremiskt syndrom (HUS) och visade sig bero på frön från Egypten.

Som tur är så är min man intresserad av sånt så jag har han som håller koll.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Att ha en webshop

Inläggav colaflaska » 2015-07-12 22:21:35

Ska definitivt komma ihåg det här i höst när det blir tedrickardags igen! Tycker inte alls att det var saftiga priser, vill man dricka smaklöst påste är det väl fritt fram.

Rent spontant har du ett gäng särskrivningar på sidan vilket ger ett lite oseriöst intryck. "Lyx te" och "budget te" tex.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Att ha en webshop

Inläggav plåtmonster » 2015-07-13 0:54:18

colaflaska skrev:vill man dricka smaklöst påste är det väl fritt fram

Detsamma gäller rätt många produktområden. Helt klart "touché" på denna formuleringen ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Att ha en webshop

Inläggav rapchic » 2015-07-13 9:18:35

colaflaska skrev:Ska definitivt komma ihåg det här i höst när det blir tedrickardags igen! Tycker inte alls att det var saftiga priser, vill man dricka smaklöst påste är det väl fritt fram.

Rent spontant har du ett gäng särskrivningar på sidan vilket ger ett lite oseriöst intryck. "Lyx te" och "budget te" tex.

Tack (för både första delen och andra) jag var riktigt osäker om det skulle vara särskrivet eller inte men nu vet jag :-)Happy
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Att ha en webshop

Inläggav KrigarSjäl » 2015-07-13 11:10:59

rapchic skrev:
colaflaska skrev:Ska definitivt komma ihåg det här i höst när det blir tedrickardags igen! Tycker inte alls att det var saftiga priser, vill man dricka smaklöst påste är det väl fritt fram.

Rent spontant har du ett gäng särskrivningar på sidan vilket ger ett lite oseriöst intryck. "Lyx te" och "budget te" tex.

Tack (för både första delen och andra) jag var riktigt osäker om det skulle vara särskrivet eller inte men nu vet jag :-)Happy

Sant, särskrivning bör undvikas helt i svenskan.
Man skriver ihop eller använder bindestreck.

Om du nån gång vänder dig till en internationell marknad och skriver på engelska kan du däremot särskriva.

I övrigt är sajten mycket bra.
Minimalistisk och sparsmakad design utan en massa krusiduller.
Informativt och lättnavigerat.

Sen ska ni ha cred för att ni inte lusar ner sajten med kattungar och skit. :wink:
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Att ha en webshop

Inläggav rapchic » 2015-07-13 12:47:06

KrigarSjäl skrev:Sant, särskrivning bör undvikas helt i svenskan.
Man skriver ihop eller använder bindestreck.

Om du nån gång vänder dig till en internationell marknad och skriver på engelska kan du däremot särskriva.

I övrigt är sajten mycket bra.
Minimalistisk och sparsmakad design utan en massa krusiduller.
Informativt och lättnavigerat.

Sen ska ni ha cred för att ni inte lusar ner sajten med kattungar och skit. :wink:

Okej, tack. Jag ska försöka att hitta om det är något mer ställ det är särskrivet. Men jag förstår var jag blev lite förvirrad ang om det är särskrivet eller inte, jag läser nämligen massor om te på engelska sidor.

Jag valde medvetet att inte ha en för "tung" sida då jag själv har ett ganska långsamt internet så jag vet att jag aldrig handlar på ställen där det tar evigheter att ladda upp sidan. Kattungar och liknande har inte heller nått med te att göra så sånt har jag på min privata facebooksida istället :wink:
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in