Atarax
41 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Om dom nu ger sig på magen så hade dom väl nån effekt, låt vara att det inte var den eftersträvade.
F.ö. har jag inga minnen av någon sådan påverkan, men det är klart, min mage är ju ständigt fucked up.
F.ö. har jag inga minnen av någon sådan påverkan, men det är klart, min mage är ju ständigt fucked up.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:matterik skrev:Jag åt flunxol mot ångest och depression när jag var 23. Jag anser att jag blev feldiagnostiserad. Ja jag blev inte ens diagnosticerad de bara gav mig det för att jag klagade över ångest och depression. Fluanxol ges i låga doser mot just ångest och depression. (Jag fick det i låga doser men tyckte inte att det hjälpte så de dubblerade dosen två gånger) Jag förstörde 10 tänder av den medicinen. Det stod muntorrhet som biverkan. Det stod också "liver failure" som biverkan på medicinen. Jag har idag en skadad lever. Jag tog starkt avstånd från psykiatrin och jag anser än idag att psykiatrin lagligen lyckades med att åsamka mig men för livet.
Jag skulle aldrig någonsin äta någon psykmedicin på grund av det som hänt. Oberoende vad som hände.
Du är undantaget som bekräftar regeln. Vissa drabbas, för de flesta funkar medicin bra, dumt att skrota hela psyk för det, bättre då att använda en annan medicin om tex din depression kommer tillbaka, är den svår är alternativet i värsta fall suicid.
Sant förvisso, men det vore bra om psykiatrin tog mer hänsyn till fysiska biverkningar och likaså borde övrig vård ta mer hänsyn till psykiska biverkningar.
Jag har själv en problem-visdomstand sen jag fick Zoloft för ett antal år sen, och jag är inte särskilt sugen på att försöka dra ur den med tanke på att det gick åt två tandläkare för att få ur en av de andra visdomständerna.
Hur svårt hade det varit för vården att kolla upp att jag tidigare behövt dra ut en visdomstand, att det var riktigt jobbigt att dra ut den, samt att konstatera att jag alltid sover med öppen mun (eftersom käkarna inte passar naturligt mot varandra - efter att tandvården fått för sig att göra en tandtransplantation av kosmetiska skäl på mig när jag gick i högstadiet), och åtminstone sett till att jag använt nån såndär "mirakeltandkräm" med bakteriedödande fluff (typ Zendium?) under tiden jag tog pillrena?
Jag tycker att alla de här medicinerna som har muntorrhet som möjlig biverkan borde automatiskt göra att man får ett såntdär "grönt kort" för fri tandvård från man startar med medicinen till ett tag efter man slutat.
Senast redigerad av MiaM 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
MiaM skrev:Jag tycker att alla de här medicinerna som har muntorrhet som möjlig biverkan borde automatiskt göra att man får ett såntdär "grönt kort" för fri tandvård från man startar med medicinen till ett tag efter man slutat.
Hos tandläkaren ryckte de på axlarna då jag hade Zoloft "den äter ju alla".
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
MiaM skrev:Jag har själv en problem-visdomstand sen jag fick Zoloft för ett antal år sen, och jag är inte särskilt sugen på att försöka dra ur den med tanke på att det gick åt två tandläkare för att få ur en av de andra visdomständerna.
Av erfarenhet har jag lärt mig att det är en stor skillnad på tandläkare och tandläkare. När det gäller utdragning av visdomständer, då är det fråga om ren hantverksskicklighet och styrka hos tandläkaren.
Tidigare fick jag fluortabletter på recept av min förra läkare. Nu måste jag tydligen bekosta detta själv. Men fluortabletter morgon och kväll, utöver ordinarie tandhygien, hjälper mig att hålla tandläkaren på behörigt avstånd. Träffar denne endast en gång per år, samt kompletterar detta med ett årligt besök hos tandhygienisten.
Senast redigerad av nisse 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
nallen skrev:Hur ska du ha det? "Samma effekt" eller "Noll effekt"?
Antar att du menade mitt svar?
Samma effekt = min mage var inte heller överlycklig.
Noll effekt = hjälpte inte mot sömnen som tanken var från början.
Senast redigerad av JennyH 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
Jag har provat Atarax, men då måste jag ta så det blir nästan 50mg för att jag ska bli påverkad... men jag tyckte att det funkade, men personligen behöver jag starkare så det inte blir så många tabletter. Funkar dem så är det bra? men tycker de passar bäst som "för stunden"-ångest då den inte verkar så länge..
Propavan är ju delvis sömntabletter? blir du inte seg/sömnig av det då?
Propavan är ju delvis sömntabletter? blir du inte seg/sömnig av det då?
Senast redigerad av keedo 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
Jag äter Atarax sedan januari 2008. Dock vid behov.
Jag tycker det fungerar väldigt bra mot min ångest och även mot min panikångest.
Dock gör den mig trött.
Jag blir lugnare av den, slutar att grubbla och kan somna.
Jag stressar itne upp mig lika lätt. Med mera...
Jag tycker det fungerar väldigt bra mot min ångest och även mot min panikångest.
Dock gör den mig trött.
Jag blir lugnare av den, slutar att grubbla och kan somna.
Jag stressar itne upp mig lika lätt. Med mera...
Senast redigerad av Tecco 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
Atarax hjälper mig om den tas i tid.Annars är effekten liten.Men så länge jag tar den innan panikångesten blir för stark har den bra effekt.Blir inte trött eller "borta".Sobril tog jag en halv tablett eller mindre och somnade direkt..Aldrig mer sobril.Zoloft och Miancerin tar jag nu och upplever inga biverkningar jag vet om.Miancerin gör dock att jag kan sova och tar jag den inte sover jag inte.
Har Atarax och Propavan vid behov men en hel tablett Propavan blir jag för trött av på morgonen.En halv tablett kan jag ta om det krisar.
Har Atarax och Propavan vid behov men en hel tablett Propavan blir jag för trött av på morgonen.En halv tablett kan jag ta om det krisar.
Senast redigerad av Alyona 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs skrev:SSRI är antidepressiva inte beroendeframkallande. Bensodiazepiner, till exempel Sobril, Stesolid (Valium), Oxascand och Xanor är beroendeframkallande, Sobril minst och Xanor mest.
Det där stämmer inte. Alprazolam skapar snabbare ett beroende eftersom halveringstiden är kortare, men de preparat med lång halveringstid (diazepam och oxazepam, bland andra) skapar ett beroende som tar mycket längre tid att ta sig ur, och som har allvarligare konsekvenser. Äter du medicinen dagligen blir beroendet alltså allvarligare om det är Stesolid du tar, än om det är Xanor.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
Atarax har ingen lugnande effekt på mig. Däremot får jag en bakiseffekt många timmar efteråt där jag blir seg, orkeslös och arg.
Sobril fick jag testa en gång, fungerade perfekt utan några negativa effekter. Tyvärr kan jag inte få den utskriven igen eftersom OMG DRUGS ARE BAD!!1
Sobril fick jag testa en gång, fungerade perfekt utan några negativa effekter. Tyvärr kan jag inte få den utskriven igen eftersom OMG DRUGS ARE BAD!!1
Senast redigerad av Xzirie 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
Jag tycker Zyprexa är bra. Nästan inga biverkningar har jag känt av. Den hjälper mot mina aggressioner.
Senast redigerad av vallesmamma 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
När jag åt Atarax hela tiden så var jag dödstrött på dagarna. Nu äter jag det vid behov, när kroppen är i uppror och då hjälper den rätt bra.
Fast jag märker en viss tillvänjning, förut hjälpte 10 mg direkt, nu måste jag ta 2 st för att får lugn.
Atarax piller innehåller laktos vilket min mage inte tål, så jag får specialtillverkade.
Atarax flytande innehåller laxerande sötningsmedel.
Fast jag märker en viss tillvänjning, förut hjälpte 10 mg direkt, nu måste jag ta 2 st för att får lugn.
Atarax piller innehåller laktos vilket min mage inte tål, så jag får specialtillverkade.
Atarax flytande innehåller laxerande sötningsmedel.
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
Jag fick Atarax en gång och tog en T på 25 mg. och blev så påverkad att jag ett par timmar efter intagen T. inte kunde stå alls på benen,
andra gången så delade jag tabletten, men blev fortfarande enormt påverkad av dem,
jag använde dem som sömnmedel efter det vid enstaka tillfällen vid behov, efter som jag varje gång somnade som en stock och sov hela natten till långt in på förmiddagen därpå varje gång jag tog en atarax
tyckte tabletterna var förfärliga, utom om jag kände för att fly från världen i ett halvt dygn, då kan man ju ta en atarax, så är jag borta frånb världen för ett halvt dygnt framåt,
har testat benzo också vid enstaka tillfällen och de tyckte jag var mycket bättre, de fyllde sitt syfte, d.v.s. bota tillfällig ångest utan att som biverkning bli enormt seg och trött
andra gången så delade jag tabletten, men blev fortfarande enormt påverkad av dem,
jag använde dem som sömnmedel efter det vid enstaka tillfällen vid behov, efter som jag varje gång somnade som en stock och sov hela natten till långt in på förmiddagen därpå varje gång jag tog en atarax
tyckte tabletterna var förfärliga, utom om jag kände för att fly från världen i ett halvt dygn, då kan man ju ta en atarax, så är jag borta frånb världen för ett halvt dygnt framåt,
har testat benzo också vid enstaka tillfällen och de tyckte jag var mycket bättre, de fyllde sitt syfte, d.v.s. bota tillfällig ångest utan att som biverkning bli enormt seg och trött
Senast redigerad av Jossan 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
Det är tydligen väldigt olika hur vi blir påverkade.
Om jag har ångest när jag tar den så blir jag inte alls trött, försöker jag ta en den i förebyggande syfte så är jag jättetrött nästan ett dygn.
Om jag har ångest när jag tar den så blir jag inte alls trött, försöker jag ta en den i förebyggande syfte så är jag jättetrött nästan ett dygn.
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 23:49:37, redigerad totalt 1 gång.
Tar attarax ibland, lite större dos per ordination men ptja, dämpa ångesten gör den egentligen inte så mycket utan känner mig seg i huvudet och inkapabel att aktivt tänka saker för det lägger bara sig som ett lock. Jag kan bli sömnig av det lite.
Tar den för ångest, hårfall och allergi (ja den är händig)
Tar den för ångest, hårfall och allergi (ja den är händig)
Återgå till Aspergare och vården