AS. kan vara övergående

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav weasley » 2008-05-22 18:06:00

sommar skrev:
weasley skrev:Jag har förstått att du inte riktigt hängde med på vad SoS menade, var inte orolig. Och jag förstår nu också varför du tror att AS kan vara "övergående" som du kallar det. Du anser inte att det är en personlighet.

Frågan jag ställer mej är: vad är det då?

Är det verkligen bara en lista på defekter, brister och oförmågor enligt ICD eller DSM eller allt vad de heter?

Är det en sjukdom som man blir frisk ifrån?

Eller är det en del i ett spektrum över hur människor är "kopplade" - där vissa har svårigheter med en del saker, som att läsa ansiktsuttryck och liknande, något som är medfött och som alltid kommer att finnas, man bara blir bättre på att kompensera för det allteftersom?


Ok. Va bra.

Punkt 1 + punkt 3 anser jag det vara. Definitivt inte punkt 2. AS är INGEN sjukdom.


Någon som orkar förklara för sommar varför det är ologiskt att hålla med mej på punkterna 1 och 3 men samtidigt anse att AS inte är en personlighet?

Själv måste jag iväg. Ska på möte på en pub. Suck. Mina stackars öron!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 14:12:11, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav sommar » 2008-05-22 18:11:34

alfapetsmamma skrev:Jag väljer att endast säga att beteende och beteenden stavas utan några som helst accenter. Accenter används företrädesvis i ord som lånats från språk som användre såna för att visa att vokaler uttalas olika, som franska. Ett exempel är ordet allé.

Förövrigt kan jag bara konstatera att jag inte håller med dig, Sommar, men det är ett fritt land och du får tycka och tro vad du vill, hur tossigt jag än må tycka att det du påstår är, vilket jag tycker.


BETÉENDE har jag fått lära mig stavas så här o. jag är oerhört bra på stavning. Dessutom var det en oerhört stor pettitess i sammanhanget.

Visst är det ett fritt land o. tur är det! :)
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav sommar » 2008-05-22 18:16:09

weasley skrev:
sommar skrev:
weasley skrev:Jag har förstått att du inte riktigt hängde med på vad SoS menade, var inte orolig. Och jag förstår nu också varför du tror att AS kan vara "övergående" som du kallar det. Du anser inte att det är en personlighet.

Frågan jag ställer mej är: vad är det då?

Är det verkligen bara en lista på defekter, brister och oförmågor enligt ICD eller DSM eller allt vad de heter?

Är det en sjukdom som man blir frisk ifrån?

Eller är det en del i ett spektrum över hur människor är "kopplade" - där vissa har svårigheter med en del saker, som att läsa ansiktsuttryck och liknande, något som är medfött och som alltid kommer att finnas, man bara blir bättre på att kompensera för det allteftersom?


Ok. Va bra.

Punkt 1 + punkt 3 anser jag det vara. Definitivt inte punkt 2. AS är INGEN sjukdom.


Någon som orkar förklara för sommar varför det är ologiskt att hålla med mej på punkterna 1 och 3 men samtidigt anse att AS inte är en personlighet?

Själv måste jag iväg. Ska på möte på en pub. Suck. Mina stackars öron!


Om det är så drygt så låt bli då o det är inte mer stackars dina öron än mina.

Så här; jag var lite lite snabb innan. Punkt 1 anser jag att det är(, men det finns även positiva saker med AS.) Det blir pålager på punkt 3 o. punkt 3 är personlighetsdrag. Så menar jag.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav alfapetsmamma » 2008-05-22 18:20:26

sommar skrev:Tilägg; iom att man tränar främst KBT försvinner diagnoskriterier efterhand, tror jag. Det såg jag iaf. i mitt fall. Saker som funnits om yngre som fanns i diagnosmanualen, fanns inte nu längre hos mig.
:)
Ev. kan andra terapierformer/metoder oxå funka. Det vet jag inte eftersom jag inte testat merrän vanlig samtasterapi med inslag av KBT, men tilläggas ska att jag inte går i renodlad KBT-terapi. Mao. så kan det funka utan att det enbart är renodlad KBT!


Äsch, jag kan inte låta bli att besvara detta!! Det anses annars allmänt att vanlig samtalsterapi gör mer skada än nytta, när det kommer till AS. Kan inte citera en sida eller en särskild bok, men jag har på sistone läst 58 böcker om npf (räknade häromdagen) och är det något som återkommer gång efter annan så är det att psykodynamiskt orienterad psykoterapi utan npf-profil är bortkastad eller förkastlig.

Själv har jag gått FEM långa år, två gånger i veckan, i psykodynamiskt inriktad terapi hos en väldigt välrenommerad terapeut, som var avdelningschef, på det kanske finaste stället (detta för att säga att det inte var vilken vårdcentralspsykolog som helst, inte för att jag vill yvas över nåt som inte är min förtjänst), så jag vet vad terapi innebär.

Det gjorde säkert nytta att få tala om mig själv med en intelligent person som gärna talade med mig för våra "bildade samtals" skull, men inte gjorde det någon som helst skillnad för de drag jag upplever som ADHD och AS-drag hos mig! Tvärtom gav hon mig ofta förklaringar som jag fann helt uppåt väggarna, och det handlar INTE om s.k motstånd, för annat hon sa som var upprivande kunde jag ändå finna mening med.

Samma sak kan sägas om en psykologs utredning om min stora flicka, sånt som senare bara avskrivits rätt av av en stor neuropsykiatrisk auktoritet.

Min tanke blir därför att du antingen INTE HAR eller nånsin haft Asperger syndrom och blivit feldiagnosticerad (på samma sätt som många med AS fått heta schizofrena, narcissistiska, borderline, döva eller efterblivna) eller att du har det men lurar dig själv i det att du tror att du är "botad" från din gränsfalls-AS.

Så vill jag också säga till dem som tror att centralstimulerande medel och atomoxetin skulle kunna avhjälpa ADHD-drag helt att det bara dämpar och bara dämpar somligt. I alla fall är det den bild jag fått genom andra, och den bild jag har av den medicin jag får. Antar att väldigt mycket är så invant att det växt fast och kanske tar tid att ändra, om man öht vill ändra på det när man har möjlighet genom medicin.

Nuff said.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 2 gånger.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav Titti » 2008-05-22 18:25:14

sommar skrev:
alfapetsmamma skrev:Jag väljer att endast säga att beteende och beteenden stavas utan några som helst accenter. Accenter används företrädesvis i ord som lånats från språk som användre såna för att visa att vokaler uttalas olika, som franska. Ett exempel är ordet allé.


BETÉENDE har jag fått lära mig stavas så här o. jag är oerhört bra på stavning. Dessutom var det en oerhört stor pettitess i sammanhanget.


Det vedertagna stavningen är beteende. Och "en oerhört stor pettitess" är både en motsägelse i sig själv och dessutom felstavat. Det stavas petitess (av franska "petitesse") och betyder smådetalj, struntsak.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav sommar » 2008-05-22 18:27:33

alfapetsmamma skrev:
sommar skrev:Tilägg; iom att man tränar främst KBT försvinner diagnoskriterier efterhand, tror jag. Det såg jag iaf. i mitt fall. Saker som funnits om yngre som fanns i diagnosmanualen, fanns inte nu längre hos mig.
:)
Ev. kan andra terapierformer/metoder oxå funka. Det vet jag inte eftersom jag inte testat merrän vanlig samtasterapi med inslag av KBT, men tilläggas ska att jag inte går i renodlad KBT-terapi. Mao. så kan det funka utan att det enbart är renodlad KBT!


Äsch, jag kan inte låta bli att besvara detta!! Det anses annars allmänt att vanlig samtalsterapi gör mer skada än nytta, när det kommer till AS. Kan inte citera en sida eller en särskild bok, men jag har på sistone läst 58 böcker om npf (räknade häromdagen) och är det något som återkommer gång efter annan så är det att psykodynamiskt orienterad psykoterapi utan npf-profil är bortkastad eller förkastlig.

Min tanke blir därför att du antingen INTE HAR eller nånsin haft Asperger syndrom och blivit feldiagnosticerad (på samma sätt som många med AS fått heta schizofrena, narcissistiska, borderline, döva eller efterblivna) eller att du har det men lurar dig själv i det att du tror att du är "botad" från din gränsfalls-AS.


Du är oförbätterlig. Jag har lust att anmäla ditt inlägg så oförskämd du är. Terapi kan funka mkt. bra vilket finns bevisat (men motivatioen, mm är viktig som ajg nämt förut) - jag har 2 års erfarenhet och har AS, vilket jag vet bättre än du. Terapi kan funka,men inte på alla som jag skrivit o. som Tahlia skrev det inte funkar det inte, men inte på alla. Du drar alla över en kam. :evil: Dessutom hänger du upp dig på sk*tsaker i föregående inlägg där du svarade mig.

Det är STOR skillnad på psykodynamisk terapi o. KBT. KBT anses generellt sett funka bäst på AS. Just därför att den går ut på att förändra tankar & betéende o. utsätta sig för det jobbiga, hemläxor. (Aproå utsätta sig för det jobbiga i KBT- därför funkar den så bra på fobier av olika slag), psyodynamisk terapi går mest ut på känslor. Är terapeuten fel ut skyller den alla eller de flesta problemen man har på barndomen.

KBTterapeut är aktiv, psykodynamisk terapeut är mer passiv - sitter delvis tyst o. väntar på reaktion/känsla typ.
KBT har inte framfart utan anledning!

Sedan spelar naturligtvis motivation, tid, tålamod, tillit o. personkemi oxå in.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 4 gånger.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav sommar » 2008-05-22 18:32:02

Titti skrev:
sommar skrev:
alfapetsmamma skrev:Jag väljer att endast säga att beteende och beteenden stavas utan några som helst accenter. Accenter används företrädesvis i ord som lånats från språk som användre såna för att visa att vokaler uttalas olika, som franska. Ett exempel är ordet allé.


BETÉENDE har jag fått lära mig stavas så här o. jag är oerhört bra på stavning. Dessutom var det en oerhört stor pettitess i sammanhanget.


Det vedertagna stavningen är beteende. Och "en oerhört stor pettitess" är både en motsägelse i sig själv och dessutom felstavat. Det stavas petitess (av franska "petitesse") och betyder smådetalj, struntsak.


Ok Men jag fick lära mig att stava beteende så som jag gjorde innan o. var så irriterad att jag inte ens tänkte på hur petitess tavas i det ögonblicket + att det är OT i tråden Starta en stavningstråd vet jag + att vissa älskar spotta på stenen tills den är våt o. sedan kasta ut den. :evil: Kom ihåg att det är MIN tråd!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav rattlelizard » 2008-05-22 18:35:18

fyfan, denna tråden var det bra drag i :D
den var ju bättre temperatur på än i min egen om sjukersättningen.

ops..OT
Kilar tillbaka till min egen tråd och väntar på mer fart sålänge,
bye bye 8) :arrow:
Senast redigerad av rattlelizard 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
rattlelizard
 
Inlägg: 453
Anslöt: 2008-04-06
Ort: nordvästra skåne

Inläggav alfapetsmamma » 2008-05-22 18:40:16

Språkriktighet är aldrig en petitess i min värld. ;) En oerhört stor petitess är ett bra exempel på företeelsen oxymoron.

Helt allvarligt, angående att jag skulle vara oförskämd och oförbätterlig, så tycker jag du gör dig skyldig till en projektion, "en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill inse eller kännas vid sina egna "svagheter" för att försvara självbilden kan tillskriva dessa egenskaper på andra personer istället". Citatet är från wiki.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav KrigarSjäl » 2008-05-22 18:40:19

sommar skrev:BETÉENDE har jag fått lära mig stavas så här o. jag är oerhört bra på stavning. Dessutom var det en oerhört stor pettitess i sammanhanget.

Jaa, du är verkligen en hejare på stavning! :lol:
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav sommar » 2008-05-22 18:41:28

KrigarSjäl skrev:
sommar skrev:BETÉENDE har jag fått lära mig stavas så här o. jag är oerhört bra på stavning. Dessutom var det en oerhört stor pettitess i sammanhanget.

Jaa, du är verkligen en hejare på stavning! :lol:


Ja, det är jag o. det vet jag bäst själv. 8) Detta var ett undantag.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav sommar » 2008-05-22 18:43:13

alfapetsmamma skrev:Språkriktighet är aldrig en petitess i min värld. ;) En oerhört stor petitess är ett bra exempel på företeelsen oxymoron.

Helt allvarligt, angående att jag skulle vara oförskämd och oförbätterlig, så tycker jag du gör dig skyldig till en projektion, "en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill inse eller kännas vid sina egna "svagheter" för att försvara självbilden kan tillskriva dessa egenskaper på andra personer istället". Citatet är från wiki.


Absolut inte, vilket jag vet bäst själv. 8) Tro det eller ej, men jag känner faktiskt mig bäst själv o. mkt. tackvare samtalsterapi.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav rattlelizard » 2008-05-22 18:45:25

sommar skrev:
alfapetsmamma skrev:Språkriktighet är aldrig en petitess i min värld. ;) En oerhört stor petitess är ett bra exempel på företeelsen oxymoron.

Helt allvarligt, angående att jag skulle vara oförskämd och oförbätterlig, så tycker jag du gör dig skyldig till en projektion, "en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill inse eller kännas vid sina egna "svagheter" för att försvara självbilden kan tillskriva dessa egenskaper på andra personer istället". Citatet är från wiki.


Absolut inte, vilket jag vet bäst själv. 8) Tro det eller ej, men jag känner faktiskt mig bäst själv o. mkt. tackvare samtalsterapi.

Då är du botad från Aspergers syndrom nu då?
perfekt och likriktad och kan interagera socialt med alla sorters människor ,det är bara att gratulera.
Senast redigerad av rattlelizard 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
rattlelizard
 
Inlägg: 453
Anslöt: 2008-04-06
Ort: nordvästra skåne

Inläggav sommar » 2008-05-22 18:46:33

rattlelizard skrev:
sommar skrev:
alfapetsmamma skrev:Språkriktighet är aldrig en petitess i min värld. ;) En oerhört stor petitess är ett bra exempel på företeelsen oxymoron.

Helt allvarligt, angående att jag skulle vara oförskämd och oförbätterlig, så tycker jag du gör dig skyldig till en projektion, "en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill inse eller kännas vid sina egna "svagheter" för att försvara självbilden kan tillskriva dessa egenskaper på andra personer istället". Citatet är från wiki.


Absolut inte, vilket jag vet bäst själv. 8) Tro det eller ej, men jag känner faktiskt mig bäst själv o. mkt. tackvare samtalsterapi.

Då är du botad från Aspergers syndrom nu då?
perfekt och likriktad och kan interagera socialt med alla sorters människor ,det är bara att gratulera.


Sluta fjanta i min tråd o. läs ordentligt annars kan du välja en annan tråd. :x icon
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 2 gånger.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav KrigarSjäl » 2008-05-22 18:46:39

sommar skrev:tackvare

...en riktig hejare som sagt! 8)
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav alfapetsmamma » 2008-05-22 18:47:15

sommar skrev:Ev. kan andra terapierformer/metoder oxå funka. Det vet jag inte eftersom jag inte testat merrän vanlig samtasterapi med inslag av KBT, men tilläggas ska att jag inte går i renodlad KBT-terapi. Mao. så kan det funka utan att det enbart är renodlad KBT!


Det jag sa om terapi var baserat på det citerade inlägget. För mig lät "vanlig samtalsterapi med inslag av KBT" som psykodynamiskt inriktad terapi, iaf mer än som KBT. KBT kan säkert lära en massor, det är jag helt med på. Att det kan göra en AS-hjärna till en NT-hjärna kan jag däremot inte tro.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav rattlelizard » 2008-05-22 18:48:32

annar

Annars?
Senast redigerad av rattlelizard 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
rattlelizard
 
Inlägg: 453
Anslöt: 2008-04-06
Ort: nordvästra skåne

Inläggav rattlelizard » 2008-05-22 18:50:49

sommar skrev:
rattlelizard skrev:
sommar skrev:[quote="alfapetsmamma"]Språkriktighet är aldrig en petitess i min värld. ;) En oerhört stor petitess är ett bra exempel på företeelsen oxymoron.

Helt allvarligt, angående att jag skulle vara oförskämd och oförbätterlig, så tycker jag du gör dig skyldig till en projektion, "en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill inse eller kännas vid sina egna "svagheter" för att försvara självbilden kan tillskriva dessa egenskaper på andra personer istället". Citatet är från wiki.


Absolut inte, vilket jag vet bäst själv. 8) Tro det eller ej, men jag känner faktiskt mig bäst själv o. mkt. tackvare samtalsterapi.

Då är du botad från Aspergers syndrom nu då?
perfekt och likriktad och kan interagera socialt med alla sorters människor ,det är bara att gratulera.


Sluta fjanta i min tråd o. läs ordentligt annars kan du välja en annan tråd. :x icon[/quote]

Jag menar allvar Aspergers syndrom går inte att bota det är medfött och om du tror det så har du inte AS-simple as that!
Senast redigerad av rattlelizard 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
rattlelizard
 
Inlägg: 453
Anslöt: 2008-04-06
Ort: nordvästra skåne

Inläggav sommar » 2008-05-22 18:53:16

alfapetsmamma skrev:
sommar skrev:Ev. kan andra terapierformer/metoder oxå funka. Det vet jag inte eftersom jag inte testat merrän vanlig samtasterapi med inslag av KBT, men tilläggas ska att jag inte går i renodlad KBT-terapi. Mao. så kan det funka utan att det enbart är renodlad KBT!


Det jag sa om terapi var baserat på det citerade inlägget. För mig lät "vanlig samtalsterapi med inslag av KBT" som psykodynamiskt inriktad terapi, iaf mer än som KBT. KBT kan säkert lära en massor, det är jag helt med på. Att det kan göra en AS-hjärna till en NT-hjärna kan jag däremot inte tro.


Då är det din tolkning. Jag tyckte inte jag var luddig avseende det. Trevligt att du kan tro på KBT.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav sommar » 2008-05-22 18:55:07

rattlelizard skrev:
sommar skrev:
rattlelizard skrev:[quote="sommar"][quote="alfapetsmamma"]Språkriktighet är aldrig en petitess i min värld. ;) En oerhört stor petitess är ett bra exempel på företeelsen oxymoron.

Helt allvarligt, angående att jag skulle vara oförskämd och oförbätterlig, så tycker jag du gör dig skyldig till en projektion, "en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill inse eller kännas vid sina egna "svagheter" för att försvara självbilden kan tillskriva dessa egenskaper på andra personer istället". Citatet är från wiki.


Absolut inte, vilket jag vet bäst själv. 8) Tro det eller ej, men jag känner faktiskt mig bäst själv o. mkt. tackvare samtalsterapi.

Då är du botad från Aspergers syndrom nu då?
perfekt och likriktad och kan interagera socialt med alla sorters människor ,det är bara att gratulera.


Sluta fjanta i min tråd o. läs ordentligt annars kan du välja en annan tråd. :x icon[/quote]

Jag menar allvar Aspergers syndrom går inte att bota det är medfött och om du tror det så har du inte AS-simple as that![/quote]

Jag vet bäst hur det är i mitt fall :!: Jag har svårt att ta dig på allvar, då du ibland fjantar runt o. sedan är det plötsligt allvar.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav rattlelizard » 2008-05-22 18:59:15

sommar skrev:
rattlelizard skrev:
sommar skrev:[quote="rattlelizard"][quote="sommar"][quote="alfapetsmamma"]Språkriktighet är aldrig en petitess i min värld. ;) En oerhört stor petitess är ett bra exempel på företeelsen oxymoron.

Helt allvarligt, angående att jag skulle vara oförskämd och oförbätterlig, så tycker jag du gör dig skyldig till en projektion, "en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill inse eller kännas vid sina egna "svagheter" för att försvara självbilden kan tillskriva dessa egenskaper på andra personer istället". Citatet är från wiki.


Absolut inte, vilket jag vet bäst själv. 8) Tro det eller ej, men jag känner faktiskt mig bäst själv o. mkt. tackvare samtalsterapi.

Då är du botad från Aspergers syndrom nu då?
perfekt och likriktad och kan interagera socialt med alla sorters människor ,det är bara att gratulera.


Sluta fjanta i min tråd o. läs ordentligt annars kan du välja en annan tråd. :x icon[/quote]

Jag menar allvar Aspergers syndrom går inte att bota det är medfött och om du tror det så har du inte AS-simple as that![/quote]

Jag vet bäst hur det är i mitt fall :!: Jag har svårt att ta dig på allvar, då du ibland fjantar runt o. sedan är det plötsligt allvar.[/quote]

Du tycker inte det är en fjantig tråd där du påstår att man kan bota AS genom KBT?
Du behöver nog en ny NPF utredning om du inte tror att du har Aspergers längre för då är du världsunik.
Det är väldigt svårt att vara allvarlig när du skriver en tråd som denna jag trodde det var lättsamma tongångar här ,men jag misstog mig väl.
Senast redigerad av rattlelizard 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
rattlelizard
 
Inlägg: 453
Anslöt: 2008-04-06
Ort: nordvästra skåne

Inläggav sommar » 2008-05-22 19:00:22

rattlelizard skrev:
sommar skrev:
rattlelizard skrev:[quote="sommar"][quote="rattlelizard"][quote="sommar"][quote="alfapetsmamma"]Språkriktighet är aldrig en petitess i min värld. ;) En oerhört stor petitess är ett bra exempel på företeelsen oxymoron.

Helt allvarligt, angående att jag skulle vara oförskämd och oförbätterlig, så tycker jag du gör dig skyldig till en projektion, "en term som används inom psykologin för att beskriva hur en person som inte vill inse eller kännas vid sina egna "svagheter" för att försvara självbilden kan tillskriva dessa egenskaper på andra personer istället". Citatet är från wiki.


Absolut inte, vilket jag vet bäst själv. 8) Tro det eller ej, men jag känner faktiskt mig bäst själv o. mkt. tackvare samtalsterapi.

Då är du botad från Aspergers syndrom nu då?
perfekt och likriktad och kan interagera socialt med alla sorters människor ,det är bara att gratulera.


Sluta fjanta i min tråd o. läs ordentligt annars kan du välja en annan tråd. :x icon[/quote]

Jag menar allvar Aspergers syndrom går inte att bota det är medfött och om du tror det så har du inte AS-simple as that![/quote]

Jag vet bäst hur det är i mitt fall :!: Jag har svårt att ta dig på allvar, då du ibland fjantar runt o. sedan är det plötsligt allvar.[/quote]

Du tycker inte det är en fjantig tråd där du påstår att man kan bota AS genom KBT?
Du behöver nog en ny NPF utredning om du inte tror att du har Aspergers längre för då är du världsunik.
Det är väldigt svårt att vara allvarlig när du skriver en tråd som denna jag trodde det var lättsamma tongångar här ,men jag misstog mig väl.[/quote]

Min teori tänker jag behålla o. här är det inte fjantigare än i vissa trådar du startar.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav rattlelizard » 2008-05-22 19:03:26

Men din teori är fel eftersom du tror att Aspergers kan vara övergående och hänvisar till dina egna upplevelser.
Då vågar jag påstå att du aldrig har haft Aspergers syndrome för det är inte av övergående natur det kan jag garantera dig och med mig hela läkarvetenskapen. :D
Senast redigerad av rattlelizard 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
rattlelizard
 
Inlägg: 453
Anslöt: 2008-04-06
Ort: nordvästra skåne

Inläggav sommar » 2008-05-22 19:12:56

rattlelizard skrev:Men din teori är fel eftersom du tror att Aspergers kan vara övergående och hänvisar till dina egna upplevelser.
Då vågar jag påstå att du aldrig har haft Aspergers syndrome för det är inte av övergående natur det kan jag garantera dig och med mig hela läkarvetenskapen. :D


Min teori är INTE fel!

Nädu, det kan du inte alls för läkaren i teamet som utredde mig hävdar att AS. är övergående åtmisntone gränsfallen liksom jag tror. Min kurator på Vårdcenttralen säger liknande. That´s it!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:12:14, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in