Är fysisk aktivitet överskattat?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Är fysisk aktivitet överskattat?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-08 10:01:58

Huggorm skrev:
snuggelhund skrev:Som man är du faktiskt mer utsatt. (dock inte för sexuellt våld)
Jag tror de flesta föredrar ett kok stryk över att bli våldtagen


Vem vill bli slagen till döds? Eller få allvarliga men för resten av livet. En spark mot huvudet kan göra att du blir förlamad.
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Är fysisk aktivitet överskattat?

Inläggav Flinta » 2016-10-08 19:19:27

Karamell skrev:
Flinta skrev:
Karamell skrev:Bristen på energi är mitt trauma i livet. Vet att man får mer energi av att träna men det är ju lättare sagt än gjort.

Har ni tänkt på att energi är det lyxigaste som finns?


Vad vill du göra om du skulle ha eller få mer energi?

Träna mer, plugga mer, jobba mer, laga mat mer, gå ut mer, prata mer, bråka mer...


Ja ibland undrar jag om många NT ens reflekterar över hur mycket lättare dom har det.. NT tar energin för given. Den som behövs i ett svenssonliv t ex.

Det är inte nödvändigtvis pga av ointresse som aspergare inte pluggar, jobbar mer, lagar mer mat - många har inte energin. Det är ofta inte pga ointresse som aspergare sitter tysta och inte försvarar sig - många har ingen energin/ måste prioritera/fördela den jämnt under dagen/veckan/månaden.
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Är fysisk aktivitet överskattat?

Inläggav Pinghis Khan » 2017-05-19 20:26:37

Förut pratades det om att man kunde vara "nonresponder" när det gäller träning på detta forumet.
Lät det rimligt tyckte ni då?

Hhaha!
Nej,det finns tyvärr inga nonresponders om man tränar tillräckligt effektivt, det är alltså bara att fucking träna tills du responderar.
http://www.ideafit.com/fitness-library/ ... responders
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Återgå till Intressanta intressen



Logga in