Är det vanligt att personer med AS gillar att vara ensamma?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, marxisten, atoms

Inläggav Kidzi » 2020-10-30 22:12:43

antonius skrev:
Kidzi skrev:Det som jag gillar är när jag träffar människor som tänker fritt, är kreativa, är smarta, har kunskap, klurar på saker och har projekt.

Men dem brukar man tyvärr inte få behålla, utan man får dras med dem som knappt kan läsa och sköta sin hygien, morsans katt är smartare... :-)018

Jag har fått behålla flera men de bor i Stockholm!

Så glad att jag gjorde mig av med autistkompisen, hygienen var väl rätt OK men hon var verkligen stockdum. Hon kunde aldrig tillföra något. Jag borde brutit med henne redan när jag måste skriva ett arbete om sojabönan åt henne annars skulle hon hoppa ut från fönstret.
Kidzi

Anslöt: 2019-12-31

Inläggav BellaBelle » 2020-10-30 22:36:50

Kidzi skrev:
antonius skrev:
Kidzi skrev:Det som jag gillar är när jag träffar människor som tänker fritt, är kreativa, är smarta, har kunskap, klurar på saker och har projekt.

Men dem brukar man tyvärr inte få behålla, utan man får dras med dem som knappt kan läsa och sköta sin hygien, morsans katt är smartare... :-)018

Jag har fått behålla flera men de bor i Stockholm!

Så glad att jag gjorde mig av med autistkompisen, hygienen var väl rätt OK men hon var verkligen stockdum. Hon kunde aldrig tillföra något. Jag borde brutit med henne redan när jag måste skriva ett arbete om sojabönan åt henne annars skulle hon hoppa ut från fönstret.

Tänk om hen är här och läser vad du skriver. Om sojabönan!

Är trött men jag har säkert uppfattat detta riktigt nu:
En nedbruten sojaböna med hygglig hygien hotade att hoppa ut genom fönstret.

(Jag kan knappt läsa och skriva men doftar tvål).
BellaBelle

Anslöt: 2017-10-29

Inläggav BellaBelle » 2020-10-30 22:39:35

Kidzi skrev:Jag älskar ibland att vara med folk. Men ibland är jag nästan helst ensam.

Det som jag gillar är när jag träffar människor som tänker fritt, är kreativa, är smarta, har kunskap, klurar på saker och har projekt.

Man dras med lite.

Yep, känner igen mig i det.
BellaBelle

Inläggav Kidzi » 2020-10-30 22:47:07

BellaBelle skrev:Tänk om hen är här och läser vad du skriver. Om sojabönan!

Försökte få henne att komma till forumet men hon sa att sånt är inget för henne att alla skriver saker till varandra.

Hon tyckte det verkade svårt att få någon på kroken under de omständigheterna, för hon ville bara ha 1-2 kompisar som inte fick ha andra kompisar. När jag umgicks med andra grät hon och sa att jag var en elak kompis som inte fattade hur hon led.

Jag visade henne två andra intressanta forum med, men hon vägrade gå med för hon tyckte att det skulle vara för svårt att skriva en fråga och få svar dagar efter. Hon ville ha svaret med en gång.

Var vi i samma chatt, chattade hon aldrig i rummet utan alltid i privat med någon som hon kidnappade och pratade hen i rummet med så började hon gråta.
Kidzi

Inläggav antonius » 2020-10-31 0:30:58

Fördelen med de med lite enklare sinne är ju att de oftast är snäll iaf, men ofta fördrar man tillslut att vara alen när man fått städa muggen efter dem för femtielfta gången... :-)063
antonius

Anslöt: 2012-12-06

Inläggav BellaBelle » 2020-10-31 0:35:51

Kidzi skrev:
BellaBelle skrev:Tänk om hen är här och läser vad du skriver. Om sojabönan!

Försökte få henne att komma till forumet men hon sa att sånt är inget för henne att alla skriver saker till varandra.

Hon tyckte det verkade svårt att få någon på kroken under de omständigheterna, för hon ville bara ha 1-2 kompisar som inte fick ha andra kompisar. När jag umgicks med andra grät hon och sa att jag var en elak kompis som inte fattade hur hon led.

Jag visade henne två andra intressanta forum med, men hon vägrade gå med för hon tyckte att det skulle vara för svårt att skriva en fråga och få svar dagar efter. Hon ville ha svaret med en gång.

Var vi i samma chatt, chattade hon aldrig i rummet utan alltid i privat med någon som hon kidnappade och pratade hen i rummet med så började hon gråta.

Kom hit, Kidzi, så ska jag låsa in dig! :lol:

Ok, din kompis ska nog satsa på parförhållande istället. Där är svartsjuka av det slaget lite mer accepterat.

Men det var kanske hennes sätt att försöka vaccinera sig mot ensamhet.
BellaBelle

Inläggav Kidzi » 2020-10-31 1:56:36

BellaBelle skrev:Ok, din kompis ska nog satsa på parförhållande istället. Där är svartsjuka av det slaget lite mer accepterat.

Jag skulle tycka skitsynd om den killen. Han skulle få jobba medan hon låg hemma på soffan och kollade Youtube. Han skulle få laga mat med. Och aldrig bli tillfrågad hur han mådde eller hur hans dag var.

När hon gjorde mig illa och kostade mig mental smärta och pengar SMS:ade hon mig och sa att jag måste trösta henne för att jag hade blivit arg och besviken på henne. Jag sa att du kan ju inte SMS:a mig för stöd fattar du väl? Men hon sa att hon är mest ledsen så det min roll att trösta henne.

Tänk en sådan grej i ett förhållande. Hon kanske fixar så han blir sparkad från jobbet och då måste han sitta och trösta henne för det.
Kidzi

Inläggav BellaBelle » 2020-10-31 4:32:10

Kidzi skrev:
BellaBelle skrev:Ok, din kompis ska nog satsa på parförhållande istället. Där är svartsjuka av det slaget lite mer accepterat.

Jag skulle tycka skitsynd om den killen. Han skulle få jobba medan hon låg hemma på soffan och kollade Youtube. Han skulle få laga mat med. Och aldrig bli tillfrågad hur han mådde eller hur hans dag var.

När hon gjorde mig illa och kostade mig mental smärta och pengar SMS:ade hon mig och sa att jag måste trösta henne för att jag hade blivit arg och besviken på henne. Jag sa att du kan ju inte SMS:a mig för stöd fattar du väl? Men hon sa att hon är mest ledsen så det min roll att trösta henne.

Tänk en sådan grej i ett förhållande. Hon kanske fixar så han blir sparkad från jobbet och då måste han sitta och trösta henne för det.

Tja, finns desperata män. Också.
BellaBelle

Inläggav Tulson74 » 2020-10-31 12:02:48

BellaBelle skrev:
Kidzi skrev:

Tja, finns desperata män. Också.

Jag var så desperat som ung, finns många män för henne
Tulson74

Anslöt: 2020-03-04

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in