Är Aspergare hatade?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Är Aspergare hatade?

Inläggav antonius » 2022-09-14 10:04:30

Karamell skrev:Man får ju inte en diagnos om folk förstår sig på en. Det är så kulturen och systemet fungerar. Vi är vår tids negerbögar.


Det där har vi från vårt flockbeteende, från hackkycklingen till top dogen, sparka neråt slicka uppåt, samhället är uppbyggt så, och då är ju NPF lämpliga offer, men man måste ju komma ihåg att den tå man trampar på idag, kan stå i direkt förbindelse med den röv du måste slicka imorgon, sa en vis man, kommer inte ihåg var, kan varit i Robinson
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Är Aspergare hatade?

Inläggav slackern » 2022-09-14 15:06:51

Jag läser en bok om gängkriminella i Järvaområdet många utav dom har tydligen diagnoser och en hel del autism och Asperger, dom är ju hatade, nu inte sagt att alla gängkriminella har AST eller AS eller att alla som har AST eller AS är gängkriminella.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Är Aspergare hatade?

Inläggav Solblomma » 2022-09-14 17:17:05

Som barn blev jag mobbad i simklubben, vet inte om det berodde på att jag var socialt avvikande i mitt beteende eller att jag började simma sent och snabbt blev bättre än de andra. Kanske en kombination? I skolan hade jag vänner, så där var det inga problem.

Som vuxen upplever jag inte att jag blir hatad pga autism, men definitivt diskriminerad av vården. Det har hänt flera gånger att jag har nekats vård pga att jag har autism och därför är "någon annans" ansvarsområde.

I kontakt med barnens skola, BUP, etc brukar jag aldrig berätta att jag har autism eftersom jag har märkt att jag inte tas på samma allvar om de vet om min diagnos. Jag upplever det som att jag i deras ögon går från att vara förälder till att vara någon de ska ta hand om. Det handlar ju inte heller om hat, utan "bara" om okunskap.
Solblomma
 
Inlägg: 1211
Anslöt: 2018-03-10
Ort: Halland

Är Aspergare hatade?

Inläggav Karamell » 2022-09-14 17:22:50

Aspies är ju ofta nördiga och lite töntiga, det är väl det folk stör sig på. Men jag personligen föredrar nördar framför falska copy cats.
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Är Aspergare hatade?

Inläggav RapeRegs » 2022-09-14 17:24:41

Karamell skrev:Aspies är ju ofta nördiga och lite töntiga, det är väl det folk stör sig på. Men jag personligen föredrar nördar framför falska copy cats.


Är du verkligen helt säker på att det är de enda två personlighetstyperna som finns?



Moderator atoms - inlägget ingår i en varning; se post1697908.html#p1697908
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Är Aspergare hatade?

Inläggav Karamell » 2022-09-14 17:31:19

RapeRegs skrev:
Karamell skrev:Aspies är ju ofta nördiga och lite töntiga, det är väl det folk stör sig på. Men jag personligen föredrar nördar framför falska copy cats.


Är du verkligen helt säker på att det är de enda två personlighetstyperna som finns?

Det har jag aldrig sagt.
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Är Aspergare hatade?

Inläggav RapeRegs » 2022-09-14 17:34:58

Karamell skrev:
RapeRegs skrev:
Karamell skrev:Aspies är ju ofta nördiga och lite töntiga, det är väl det folk stör sig på. Men jag personligen föredrar nördar framför falska copy cats.


Är du verkligen helt säker på att det är de enda två personlighetstyperna som finns?

Det har jag aldrig sagt.


Då var det allt en underlig och insinuant juxtaposition.



Moderator atoms - inlägget ingår i en varning; se post1697908.html#p1697908
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Är Aspergare hatade?

Inläggav Karamell » 2022-09-14 17:36:03

RapeRegs skrev:Då var det allt en underlig och insinuant juxtaposition.

Ja, det är inte lätt för dig att förstå.
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Är Aspergare hatade?

Inläggav RapeRegs » 2022-09-14 17:36:43

Karamell skrev:
RapeRegs skrev:Då var det allt en underlig och insinuant juxtaposition.

Ja, det är inte lätt för dig att förstå.


Varför inte det? Jag har ju väldigt lätt att förstå saker?

Kan det vara så att jag tog dig med byxorna nere mitt i en falsk dikotomi? Och nu har du svårt att förklara dig?

:shock: :-)005 :-)006 :-)018



Moderator atoms - inlägget ingår i en varning; se post1697908.html#p1697908
Senast redigerad av RapeRegs 2022-09-14 17:41:11, redigerad totalt 1 gång.
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Är Aspergare hatade?

Inläggav Karamell » 2022-09-14 17:40:51

RapeRegs skrev:Varför inte det?

Hur ska jag veta det?
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Är Aspergare hatade?

Inläggav RapeRegs » 2022-09-14 17:42:04

Karamell skrev:
RapeRegs skrev:Varför inte det?

Hur ska jag veta det?


Jag tror att du helt enkelt bara försöker dölja dina tillkortakommanden. Du försökte komma undan med en falsk dikotomi och jag avslöjade dig.

Nu skäms du och vet inte riktigt hur du ska hantera situationen.



Moderator atoms - inlägget ingår i en varning; se post1697908.html#p1697908
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Är Aspergare hatade?

Inläggav Karamell » 2022-09-14 17:43:43

RapeRegs skrev:
Karamell skrev:
RapeRegs skrev:Varför inte det?

Hur ska jag veta det?


Jag tror att du helt enkelt bara försöker dölja dina tillkortakommanden. Du försökte komma undan med en falsk dikotomi och jag avslöjade dig.

Nu skäms du och vet inte riktigt hur du ska hantera situationen.

Hahaha! Problemet med såna som du är att ni tar allt bokstavligt talat. Jag har aldrig sagt att det bara finns två sortes personligheter i den här världen. Herre gud!
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Är Aspergare hatade?

Inläggav RapeRegs » 2022-09-14 17:51:50

Karamell skrev:Hahaha! Problemet med såna som du är att ni tar allt bokstavligt talat. Jag har aldrig sagt att det bara finns två sortes personligheter i den här världen. Herre gud!


Den bokstavliga tolkningen av din falska dikotomi är faktiskt det omvända. Så nu hade du fel igen :D :D :D

Och faktum kvarstår, av någon anledning vill du jämföra människor med autism med just "falska copycats".

Som om det vore en relevant jämförelse i någon mening. På något plan. Någonsin :-)051 :-)Hug

atoms -

Även om du är bra på att klä in din trollning i fina ord så kvarstår faktum, du vantolkar vad Karamell skriver och anklagar henne sedan för något som hon inte har påstått.

Det här är en varning (se även dessa inlägg 1, 2, 3 och 4).
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
RapeRegs
 
Inlägg: 1945
Anslöt: 2015-06-19

Är Aspergare hatade?

Inläggav Karamell » 2022-09-14 18:00:00

RapeRegs skrev:
Karamell skrev:Hahaha! Problemet med såna som du är att ni tar allt bokstavligt talat. Jag har aldrig sagt att det bara finns två sortes personligheter i den här världen. Herre gud!


Den bokstavliga tolkningen av din falska dikotomi är faktiskt det omvända. Så nu hade du fel igen :D :D :D

Och faktum kvarstår, av någon anledning vill du jämföra människor med autism med just "falska copycats".

Som om det vore en relevant jämförelse i någon mening. På något plan. Någonsin :-)051 :-)Hug

Men herre gud i himlen, du är ju dum i huvudet på riktigt. Tror du på fullaste allvar att jag tycker alla som inte är autistiska är falska copy cats. Som nån slags omvänd funkofobi likt rasism.

Fan vad trött jag är på alla korkade jävla svin! Känner mig mer autistisk än någonsin denna vecka. :twisted:

atoms -

Även om man blir provocerad för att någon förvanskar det man har skrivit och drar felaktiga slutsatser utifrån det så är det inte okej att uttrycka sig på det sätt som du gör här.

Det här är en tillsägelse.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Senast redigerad av Karamell 2022-09-14 18:13:23, redigerad totalt 1 gång.
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Är Aspergare hatade?

Inläggav NormBrytaren » 2022-09-14 18:10:46

Sharpshooter skrev:
Harrytulipan skrev:
Sharpshooter skrev:När jag gick i 8:e klass så blev jag nerslagen av hockeykillarna i skolan. Dom sade något i stil med: Diagnosbarn, ligg där och ruttna! Nu var detta några år sedan, men jag har alltid undrat över varför dom hatade mig

Det finns ju fasiken en del NPF inom gruppen hockeykillar också. Då mobbar de väl också sina egna antar jag.

HUr vet du att de hatade dig? De kanske bara ville spela tuff och struntade i din upplevelse. Om de vill spela töntar så behöver det inte handla om hat.


Jag hängde med hockeykillarna ett tag då jag själv spelade i några år, och dom behandlade mig bra tills att dom fick reda på min diagnos. Det bör också tilläggas att en del utav dom gick runt och letade offer på rasterna.


Om det inte hade vart för min diagnos så hade jag aldrig kunnat ana hur hemska människor kan vara.

Jag förstår på sätt och vis att neurotypiska människor inte tror på mig när jag berättar för dem hur jag blivit behandlad av folk.
Det är en verklighet som jag inte vill lida ensam med längre.
NormBrytaren
 
Inlägg: 336
Anslöt: 2022-07-29

Är Aspergare hatade?

Inläggav Karamell » 2022-09-14 18:17:11

NormBrytaren skrev:Om det inte hade vart för min diagnos så hade jag aldrig kunnat ana hur hemska människor kan vara.

Jag tänker jämt att jag är så naiv, det skrämmer mig. Men samtidigt är hela världen chockade över att Trump blev president, Storbritannien gick ur EU, Putin invaderade Ukraina och Sverige snart styrs av ett främlingsfientligt parti i stöd med liberaler och konservativa. När allt kommer kring är nog vanligt folk ganska naiva också. :-)Happy
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Är Aspergare hatade?

Inläggav Karamell » 2022-09-14 18:22:35

"Vi har en statsminister som styr, hon är helt fucking dum i huvudet. Hon ser ut som en aspergers CP-barn." - Olof K

https://www.tiktok.com/@samuelmalmborg/ ... 3172647130
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Är Aspergare hatade?

Inläggav Karamell » 2022-09-14 19:06:12

Karamell skrev:Jag tänker jämt att jag är så naiv, det skrämmer mig. Men samtidigt är hela världen chockade över att Trump blev president, Storbritannien gick ur EU, Putin invaderade Ukraina och Sverige snart styrs av ett främlingsfientligt parti i stöd med liberaler och konservativa. När allt kommer kring är nog vanligt folk ganska naiva också. :-)Happy

Glöm inte aborträttens avskaffande i USA. Vem såg den komma?
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Är Aspergare hatade?

Inläggav NormBrytaren » 2022-09-14 21:14:39

slackern skrev:Jag läser en bok om gängkriminella i Järvaområdet många utav dom har tydligen diagnoser och en hel del autism och Asperger, dom är ju hatade, nu inte sagt att alla gängkriminella har AST eller AS eller att alla som har AST eller AS är gängkriminella.


Jag tror att många gängkriminella diagnostiserar sig i samband med att de åker fast för att kunna skylla på en diagnos för att få lindrigare straff.
NormBrytaren
 
Inlägg: 336
Anslöt: 2022-07-29

Är Aspergare hatade?

Inläggav Karamell » 2022-09-14 21:36:35

NormBrytaren skrev:
slackern skrev:Jag läser en bok om gängkriminella i Järvaområdet många utav dom har tydligen diagnoser och en hel del autism och Asperger, dom är ju hatade, nu inte sagt att alla gängkriminella har AST eller AS eller att alla som har AST eller AS är gängkriminella.


Jag tror att många gängkriminella diagnostiserar sig i samband med att de åker fast för att kunna skylla på en diagnos för att få lindrigare straff.

Det är ju helt logiskt att det är nåt fel på dom som bryter mot lagen. Ett fängelse är ju egentligen ett dårhus.
Karamell
 
Inlägg: 3121
Anslöt: 2016-03-28

Är Aspergare hatade?

Inläggav slackern » 2022-09-14 23:03:49

NormBrytaren skrev:
slackern skrev:Jag läser en bok om gängkriminella i Järvaområdet många utav dom har tydligen diagnoser och en hel del autism och Asperger, dom är ju hatade, nu inte sagt att alla gängkriminella har AST eller AS eller att alla som har AST eller AS är gängkriminella.


Jag tror att många gängkriminella diagnostiserar sig i samband med att de åker fast för att kunna skylla på en diagnos för att få lindrigare straff.


Tydligen har dom fått diagnosen som barn.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Är Aspergare hatade?

Inläggav nomemorytoday » 2022-09-14 23:49:23

Hm. Lite krut här känner jag. Mitt bidrag - en portion för domar samt gröna linser. "Under tiden vi 'pratar'".
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Är Aspergare hatade?

Inläggav nomemorytoday » 2022-09-15 0:43:54

nomemorytoday skrev:Hm. Lite krut här känner jag. Mitt bidrag - en portion för domar samt gröna linser. "Under tiden vi 'pratar'".

Aningens explicit inlägg att tolka.

Härmed öppnar jag upp för hat mot mig, dvs utan ynk och / eller gnissel tbax. (Såg detta i en film, när Tom slog sig sj på ryggen).

Ra Ra - Ra Ra Ra.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3913
Anslöt: 2018-01-13

Är Aspergare hatade?

Inläggav NormBrytaren » 2022-09-15 0:54:28

slackern skrev:Jag läser en bok om gängkriminella i Järvaområdet många utav dom har tydligen diagnoser och en hel del autism och Asperger, dom är ju hatade, nu inte sagt att alla gängkriminella har AST eller AS eller att alla som har AST eller AS är gängkriminella.


Det är vanligt att folk som har Asperger är med i mensa.
NormBrytaren
 
Inlägg: 336
Anslöt: 2022-07-29

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in