Antal Aktiva Debattörer

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav arbogaerik » 2012-12-23 2:16:23

Undrar helt enkelt om moderator/administratör har nån koll på/statistik över hur många som egentligen är aktiva med inlägg i trådarna.
Tycker rent spontant det är förhållandevis få som skriver inlägg mtp att det är ca 6000st medlemmar?

Eller har jag fel?
arbogaerik
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2012-11-23

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav Jagers » 2012-12-23 2:29:27

nej du har nog väldigt rätt i att det är väldigt få som skriver men många medlemmar, jag har slutat skriva så mycket seriösa/viktiga inlägg här mest för att jag känner att folk inte lyssnar på det man har att säga och gärna startar bråk istället.
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav kullan » 2012-12-23 2:43:00

Eftersom det inte går att få sitt konto utraderat så finns det en massa medlemmar registrerade som när dom såg vad dom hade hamnat på för ställe slutade logga in. Dom flesta är nog inaktiva medlemmar som aldrig loggar in tyvärr.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav arbogaerik » 2012-12-23 2:44:24

Jagers skrev:nej du har nog väldigt rätt i att det är väldigt få som skriver men många medlemmar, jag har slutat skriva så mycket seriösa/viktiga inlägg här mest för att jag känner att folk inte lyssnar på det man har att säga och gärna startar bråk istället.


Kan nog hålla med dig om det sista du skrev, tyvärr
arbogaerik
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2012-11-23

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav kvicksilver » 2012-12-23 2:57:29

Sedan finns det ju sådana som läser regelbundet men inte skriver, vilket jag gjorde under en lång period.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav arbogaerik » 2012-12-23 3:00:36

kullan skrev:Eftersom det inte går att få sitt konto utraderat så finns det en massa medlemmar registrerade som när dom såg vad dom hade hamnat på för ställe slutade logga in. Dom flesta är nog inaktiva medlemmar som aldrig loggar in tyvärr.


Du verkar ju vara oerhört aktiv i alla fall, genomsnitt sedan start på 26-27st inlägg/dag, hur hinner du?
arbogaerik
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2012-11-23

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav Titti » 2012-12-23 4:45:59

Moderator

Du kan själv söka i medlemsregistret på antal inlägg, registrerade resp aktiva före/efter vissa datum etc. Då kan du få fram rätt mycket information.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav treeman » 2012-12-23 4:56:56

Jagers skrev:nej du har nog väldigt rätt i att det är väldigt få som skriver men många medlemmar, jag har slutat skriva så mycket seriösa/viktiga inlägg här mest för att jag känner att folk inte lyssnar på det man har att säga och gärna startar bråk istället.


Jo Aspergare är lite svåra att handskas med ibland helt klart. Finns ett antal på forumet som blir som sadistiska rabieshundar så fort någon har en annan åsikt än dom. Det jag undrar är har dom fått på käften ofta i verkliga livet? Konstigt vore annars.
LOL
:lol:
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav arbogaerik » 2012-12-23 7:33:15

Titti skrev:Moderator

Du kan själv söka i medlemsregistret på antal inlägg, registrerade resp aktiva före/efter vissa datum etc. Då kan du få fram rätt mycket information.


-Tack för tipset. Snabbt genomgånget:

Av de ca 6000st olika medlemmarna har:
ca 14st medlemmar gjort mer än 9999 inlägg sedan respektives medlemsstart
ca 140st medlemmar gjort mer än 999 inlägg sedan respektives medlemsstart
ca 500st medlemmar gjort mer än 99 inlägg sedan respektives medlemsstart
ca 700st medlemmar gjort mer än 49 inlägg sedan respektives medlemsstart
ca 4500st medlemmar gjort mindre än 10 inlägg sedan respektives medlemsstart
ca 3500st medlemmar gjort högst 1 inlägg sedan respektives medlemsstart
ca 2500st medlemmar gjort 0 inlägg sedan respektives medlemsstart

men ovan har inget tidsperspektiv annat än datumet för individens medlemsstart.

Jag tänkt lite kraftfullare info, som kanske:

-Hur många olika forumister har varit aktiva med inlägg idag.
-Dito sista veckan.
-Dito sista månaden.
-Dito sista året.
-Samma gällande trådstartare(olika per dag vecka osv)
-Hur många dagsländor finns det i registret, ***Borttaget***

-Vet, verkar lite djuplodande, men kan ge en bild av hur pass många som
håller forumet levande exempelvis, och kanske annat.

Om nu allt detta är nåt att bry sig om överhuvudtaget? :-)063

Admin: tog bort en del av inlägget
arbogaerik
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2012-11-23

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav ElsaS » 2012-12-23 9:21:11

Jagers skrev: jag har slutat skriva så mycket seriösa/viktiga inlägg här mest för att jag känner att folk inte lyssnar på det man har att säga och gärna startar bråk istället.

Stark igenkänning.
Aktar mej för att skriva något längre då man gärna och ofta blir personligt påhoppad med otrevligheter, eller totalt ignorerad pga att man inte varit medlem tillräckligt länge.
Håller mej därför till de enklare och lite triviala trådarna. Fast även där blir man sågad om någon hakat upp sej på en. Tråkigt då diskussion-möjligheterna försvinner.

treeman skrev:Finns ett antal på forumet som blir som sadistiska rabieshundar så fort någon har en annan åsikt än dom.

+1
ElsaS
 
Inlägg: 580
Anslöt: 2012-08-12
Ort: Skåne

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav kullan » 2012-12-23 10:33:44

arbogaerik skrev:Du verkar ju vara oerhört aktiv i alla fall, genomsnitt sedan start på 26-27st inlägg/dag, hur hinner du?


Jag sitter ensam i mitt hem och har inte så mycket annat att göra. Dessutom har jag till skillnad från vissa andra aspiesar ett stort behov av att ha kontakt med folk. Själv känner jag att starkt behov att typ en gång i halvåret sätta mitt konto på inaktiv. För att jag blir så less på all mobbing som förekommer på forumet.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav AS messenger » 2012-12-24 1:58:52

arbogaerik skrev:Av de ca 6000st olika medlemmarna har:
ca 14st medlemmar gjort mer än 9999 inlägg sedan respektives medlemsstart
ca 140st medlemmar gjort mer än 999 inlägg sedan respektives medlemsstart
ca 500st medlemmar gjort mer än 99 inlägg sedan respektives medlemsstart
ca 700st medlemmar gjort mer än 49 inlägg sedan respektives medlemsstart
ca 4500st medlemmar gjort mindre än 10 inlägg sedan respektives medlemsstart
ca 3500st medlemmar gjort högst 1 inlägg sedan respektives medlemsstart
ca 2500st medlemmar gjort 0 inlägg sedan respektives medlemsstart
Kul info! Det sätter strukturellt perspektiv på hur fördelningen är. I alla fall en del.
Att över 40 % (2500 medlemskonton) har 0 inlägg, överraskar mig. Otroligt många. Undrar vad det beror på?

-Hur många olika forumister har varit aktiva med inlägg idag.
-Dito sista veckan.
-Dito sista månaden.
-Dito sista året.
-Samma gällande trådstartare(olika per dag vecka osv)
-Hur många dagsländor finns det i registret, ***Borttaget***

Jag håller med dig: sådan statistik vore intressant att ta del av.
AS messenger
 
Inlägg: 83
Anslöt: 2012-06-15

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav arbogaerik » 2012-12-24 2:06:04

-Ja tack, kul med lite instämmande.

Väntar bara på lite feedback från mod/adm, men ingen brådka, det är ju jul mm.
arbogaerik
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2012-11-23

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav Miche » 2012-12-24 13:49:02

Det finns ett antal medlemmar som bara läser men inte skriver (några har tagit god tid på sig innan de vågar skriva sitt första inlägg). En del har reggat ett konto men kanske råkat skriva fel mailadress och kommer därför aldrig in, andra har inte brytt sig efter första reggningen. Det finns några som bara använder PM och syns därför inte i statistiken.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav treeman » 2012-12-26 20:56:20

Jag tror att jag eventuellt kommer ge mig ut i hetluften och leverera lite beska debattkommentarer. Jag har inte bestämt mig än dock, ska prata igenom det med min mamma först.

Men vi blir nog en till.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav Parvlon » 2012-12-26 21:14:52

AS messenger skrev:Kul info! Det sätter strukturellt perspektiv på hur fördelningen är. I alla fall en del.Att över 40 % (2500 medlemskonton) har 0 inlägg, överraskar mig. Otroligt många. Undrar vad det beror på?
Spamfiltret och/eller moddarnas arbete kan ha spelat stor roll, nån tekniker kan säkert svara på ifall det stämmer men jag vet att det finns massor med botar som söker av forum med mycket folk och eftersom vi inte ser nån automatiserad spam här..
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav tokar86a » 2012-12-26 21:51:10

Många kanske bara ha varit nyfikna eller så. sen finns det även de som bara läser och inte posta något. Jag själv brukar inte vara direkt aktiv här utan är bara inne när jag känner för det liksom. Men det kanske blir någon ändring på det nu när man inte har något jobb. Ska i alla fall jobba på att vara mera aktiv.
tokar86a
 
Inlägg: 172
Anslöt: 2006-12-15
Ort: Skövde

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav Meppe » 2012-12-26 21:59:04

treeman skrev:Jag tror att jag eventuellt kommer ge mig ut i hetluften och leverera lite beska debattkommentarer. Jag har inte bestämt mig än dock, ska prata igenom det med min mamma först.

Men vi blir nog en till.


Här är en till som sakta börjar våga skriva utanför lektrådarna också utan en väldigt bra anledning.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav kullan » 2012-12-26 22:00:44

Själv gillar jag inte debatter som sådana. Jag använder forumet till annat än just att debattera.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Antal Aktiva Debattörer

Inläggav mnordgren » 2013-01-03 0:39:10

Admin:

Mig veterligen är det normalt att många som registrerar sig på forum inte skriver så mycket och att de som skriver mycket är en förhållandevis liten grupp.

När det gäller klimatet på forumet så är det naturligtvis tråkigt om det uppfattas som dåligt. Anmäl gärna om ni tycker det spårar ur.

arbogaerik skrev:Om nu allt detta är nåt att bry sig om överhuvudtaget? :-)063


Jo, det du tog fram är intressant.

arbogaerik skrev:Jag tänkt lite kraftfullare info, som kanske:

-Hur många olika forumister har varit aktiva med inlägg idag.
-Dito sista veckan.
-Dito sista månaden.
-Dito sista året.
-Samma gällande trådstartare(olika per dag vecka osv)
-Hur många dagsländor finns det i registret,


Vi har samma möjlighet att ta fram sådan info som ni vanliga användare.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in