Ansöka om "skadestånd?"

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Ansöka om "skadestånd?"

Inläggav Msmacke » 2016-12-06 2:38:14

Jag har hört att man kan ansöka om "skadestånd" för sin diagnos. Hur går man tillväga då?
Msmacke
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2016-09-07

Ansöka om "skadestånd?"

Inläggav slackern » 2016-12-06 2:41:10

Tror du själv på det?

Om dina föräldrar tecknade en barnförsäkring kan du få försäkrings pengar från vissa bolag om dom tecknade rätt försäkring.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ansöka om "skadestånd?"

Inläggav Furienna » 2016-12-06 3:02:27

Man kan få aktivitetsersättning i stället för lön om man har en diagnos (för det är mindre sannolikt att man kan klara av en vanlig anställning). Och jag fick till och med en summa retroaktivt när jag var nitton år, för jag skulle ha börjat få den ersättningen tidigare.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

Ansöka om "skadestånd?"

Inläggav Msmacke » 2016-12-06 3:50:43

slackern skrev:Tror du själv på det?

Om dina föräldrar tecknade en barnförsäkring kan du få försäkrings pengar från vissa bolag om dom tecknade rätt försäkring.


Ska du ge så bittra svar så kan du ge fan i att ens svara.

Hatar besserwisrar som ska visa sin "överlägesenhet" över andra. Kryp tillbaka till den håla du kom ifrån.
Msmacke
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2016-09-07

Ansöka om "skadestånd?"

Inläggav slackern » 2016-12-06 14:32:08

Msmacke skrev:
slackern skrev:Tror du själv på det?

Om dina föräldrar tecknade en barnförsäkring kan du få försäkrings pengar från vissa bolag om dom tecknade rätt försäkring.


Ska du ge så bittra svar så kan du ge fan i att ens svara.

Hatar besserwisrar som ska visa sin "överlägesenhet" över andra. Kryp tillbaka till den håla du kom ifrån.


Nu får du ta och lugna ner dig lite. Jag kan förstå att du är besviken att du inte kommer att få något "skadestånd"/försäkringspremie utav samhället. Jag hade i och för sig kunnat uttrycka mig mer pedagogiskt och skrivit Vad tror du själv? Istället för "Tror du själv på det?"

Men jag gav dig faktiskt ett konkret tips på hur du skulle kunna få ett upp till sexsiffrigt belopp beroende på om dina föräldrar tecknade en barnförsäkring och om det var med rätt bolag. Så om jag vore dig skulle jag prata med dina föräldrar och fråga dom om eventuellt hade tecknat en barnförsäkring och om dom har gjort det ta kontakt med det bolaget.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ansöka om "skadestånd?"

Inläggav Liljan » 2016-12-06 16:45:34

Om du tänker efter två sekunder inser du snart att man inte kan det. Vem som helst kan säga vad som helst, använd gärna källkritik.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Ansöka om "skadestånd?"

Inläggav Msmacke » 2016-12-06 17:33:41

Liljan skrev:Om du tänker efter två sekunder inser du snart att man inte kan det. Vem som helst kan säga vad som helst, använd gärna källkritik.


Bara för att nåt är självklart för dig, så är det inte det för alla. Har alltid varit så kommer alltid att vara så.
Msmacke
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2016-09-07

Ansöka om "skadestånd?"

Inläggav Liljan » 2016-12-06 17:51:24

Msmacke skrev:
Liljan skrev:Om du tänker efter två sekunder inser du snart att man inte kan det. Vem som helst kan säga vad som helst, använd gärna källkritik.


Bara för att nåt är självklart för dig, så är det inte det för alla. Har alltid varit så kommer alltid att vara så.

Det här är självklart för alla som är vuxna och inte är utvecklingsstörda.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Ansöka om "skadestånd?"

Inläggav slackern » 2016-12-06 17:54:14

Det bästa och säkraste sättet är nog att du pratar med en kurator på habliteringen för att få svar på dom här frågorna.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ansöka om "skadestånd?"

Inläggav Toblerone » 2016-12-06 17:57:29

Jag tror att du har hört det av någon som har haft nån barnförsäkring som föräldrarna tagit ut. Då kan man få ersättning. Ofta får man dock inte det heller då, eftersom de brukar utesluta medfödda sjukdomar.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Ansöka om "skadestånd?"

Inläggav Msmacke » 2016-12-06 20:11:00

Liljan skrev:
Msmacke skrev:
Liljan skrev:Om du tänker efter två sekunder inser du snart att man inte kan det. Vem som helst kan säga vad som helst, använd gärna källkritik.


Bara för att nåt är självklart för dig, så är det inte det för alla. Har alltid varit så kommer alltid att vara så.

Det här är självklart för alla som är vuxna och inte är utvecklingsstörda.


I din lilla värld kanske.
Msmacke
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2016-09-07

Ansöka om "skadestånd?"

Inläggav kiddie » 2016-12-07 1:09:29

Jag tror också att det handlar om att man har en försäkring som ens föräldrar tecknat. Hört flera fall där de fick ut på försäkringen efter diagnos.

Det är ju helt klart värt att fråga sina föräldrar om detta. Jag vet ju att jag inte hade en försäkring för det hade man inte på min tid, är för gammal. Men unga människor är inte ovanligt att de är försäkrade.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ansöka om "skadestånd?"

Inläggav Msmacke » 2016-12-07 1:47:14

kiddie skrev:Jag tror också att det handlar om att man har en försäkring som ens föräldrar tecknat. Hört flera fall där de fick ut på försäkringen efter diagnos.

Det är ju helt klart värt att fråga sina föräldrar om detta. Jag vet ju att jag inte hade en försäkring för det hade man inte på min tid, är för gammal. Men unga människor är inte ovanligt att de är försäkrade.


Aha ja det kan vara det jag hört. Men då är det inte bara jag som hört detta, så ni som idiotförklarade mig för att jag ställde frågan. (ni vet vilka ni är) Ni kan fara och flyga och sluta förpesta forumet med er negativa energi.
Msmacke
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2016-09-07

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in