Comviq abonnemang/kontantkort ingen täckning

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Comviq abonnemang/kontantkort ingen täckning

Inläggav viealive » 2011-04-15 19:21:36

hej allihopa
jag skulle vilja ha lite hjälp och tips angående hur jag ska lösa mitt operatörsproblem

jag har nyligen bytt till comviq då den person jag pratar med mest har det och vi då ringer gratis till varandra-men ... comviq har tydligen extremt dålig täckning här-även fast jag bor ganskat centralt i Göteborg

så vad gör jag?
hade tidigare halebop och detta fungerade utmärkt(täckningen) - men det blev dyrt att ringa till varandra

min familj har telia - och alla hans familj och bekanta har tele2/comviq

jag är bered att byta - men comviq funkar inte

så jag behöver nåt där jag kan ringa billigt till olika operatörer - med bra täckning
alla tips är välkomna

(jag vill gärna klara mig på max 250 kronor /månad, betalar nu ca 150/månad)

tack på förhand alla aspies och nyfikna
viealive
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2011-01-27
Ort: Göteborg

Re: abonnemang/kontantkort ingen täckning comviq

Inläggav barracuber » 2011-04-15 19:59:45

Antar att du pratar om mobiltelefoner.

Jag och hela min familj (fru + två barn) samt min svärmor har alla Tele2 abonnemang så vi ringer alla gratis till varandra. Samt SMS:ar varandra upp till 3000 SMS / månad gratis - sedan kostar det uppkoppling igen.

Jag har faktiskt ingenting att klaga på när det gäller det. (däremot annat med Tele2 men det är OT - se nedan.)

Du skriver täckning. Menar du mobiltäckning då? Möjligen så rör du dig över större områden än vi gör. Vi lever, bor, går i skolan, jobbar och öht överlever i Mölndal. Vi rör oss sällan (och helst inte) utanför denna kommun. Vi är som sagt nöjda med mobiltäckningen ifall vi pratar mobiltelefoner. Även GRPS/3G osv av deras datanät ger jag faktiskt godkänt.

Du kanske rör dig på större områden än vi? Har du kollat täckningskartor och sådant?

[OT]:
När det gäller andra tjänster som Tele2 har ska jag inte börja skriva för då lär jag inte sluta. Syftar på deras bredband som vi _tyvärr_ är bundna till alldeles för länge :evil: :evil: :twisted: :twisted: :evil: :twisted:
[/OT]
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: abonnemang/kontantkort ingen täckning comviq

Inläggav viealive » 2011-04-15 20:30:58

tack
ja det gäller mobiltäckning
jag har kollat på täckningskarta och det ska funka bra här - men det gör det inte

jag bor i hisings backa - och det är här hemma som jag har detta problem
har inte rört mig ute så mycket så jag vet inte hur det är på andra ställen - vet bara att halebop funkade perfekt men sen jag skaffade comviq så har jag bara en till två "täcknings/mottagningspluppar" om jag har tur - annars funkar det inte alls.

haha ok - ja det var ju inte kul med bredbandet - men detta gäller bara mobil

har bredbandsbolaget när det gäller sånt

tack för input iaf
viealive
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2011-01-27
Ort: Göteborg

Re: abonnemang/kontantkort ingen täckning comviq

Inläggav barracuber » 2011-04-15 21:19:43

Pluppar är väl en sak..

Vad är problemet egentligen? Dålig signal, svårt uppfatta andra sidan, avbrott?
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: abonnemang/kontantkort ingen täckning comviq

Inläggav viealive » 2011-04-15 22:28:05

mm
knastrar och skrapar så man inte hör den i andra ändan samt avbrott - bryts helt ibland

jo jag vet att pluppar är en sak men har alldrig haft så dåligt som en plupp förut så tänkte bara skriva det - och då har jag typ bott ute i skogen tidigare (Sveg) - hade då också comviq - det funkade bra

så detta är konstigt
viealive
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2011-01-27
Ort: Göteborg

Re: abonnemang/kontantkort ingen täckning comviq

Inläggav mnordgren » 2011-04-15 23:31:31

Moderator:

Flyttade tråden från Övriga ämnen.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Re: abonnemang/kontantkort ingen täckning comviq

Inläggav aspiemelly » 2011-04-15 23:50:18

Jag rör mig över hela göteborg i stort sett, mest centralt dock samt utanför staden i vad som närmast kan kallas en byhåla och det är i källare, samt i sagda byhåla som jag märker täckningen, men då främst på GPSen och internet. Samtal påverkas vad jag märkt i nordstans och centralens källare. Har också Tele2 förresten.

barracuber, vad för abbonemang har ni som inte har uppkopplingsavgift förrän efter vad det nu var?
aspiemelly
 
Inlägg: 1813
Anslöt: 2008-12-03

Re: abonnemang/kontantkort ingen täckning comviq

Inläggav barracuber » 2011-04-16 7:09:49

aspiemelly,

Kompis heter det. Bara Kompis. Finns även Kompis ditten och Kompis datten men jag vet inte vad skillnaderna är.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: abonnemang/kontantkort ingen täckning comviq

Inläggav Inger » 2011-04-16 7:49:42

Jag hade Comviq förut, det funkade inte hos mig heller så jag bytte till Telia, där är det aldrig några problem med täckningen.

Jag har ett fast abonnemang där jag bara betalar 69 öre i uppkoppling, sen kan jag prata gratis hur länge som helst till Teliaabonnenter samt till ett förvalt favoritnummer. Vet inte om den förmånen finns för kontantkort, du kan ju ringa och fråga.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Re: abonnemang/kontantkort ingen täckning comviq

Inläggav Lilla Gumman » 2011-04-22 10:49:00

Hej!

Jag har Tele2 Snackis och betalar 69 öre i uppkopplingskostnad och 19 öre i minuten till alla alltid. Månadskostnaden är 39 kronor. Billgare än så blir det inte. Jag har aldrig upplevt problem med täckningen var jag än har varit. Men jag har ju å andra sidan inte varit i Göteborgsområdet och försökt ringa.

Hälsningar

Lilla Gumman
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Återgå till IT-forum



Logga in